  • 1. Data: 2011-08-11 16:34:32
    Temat: Jak uziemić oszusta?
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Czy wie ktoś może, czy istnieje specjalna jednostka w policji, do której
    można zgłaszać przestępstwa internetowe (286 kk)? Pytam, bo miesiąc temu
    odwaliłam za śledczych kawał roboty, odszukałam oszukanych, zaniosłam na
    tacy z nadzieją, że resztę zrobi miejscowy posterunek, dojdzie do danych, do
    których szary obywatel dojścia nie ma i oszusta wyeliminuje. Tymczasem
    oszust ma się świetnie, nadal umieszcza swoje ogłoszenia, a ja lada dzień
    spodziewam się korespondencji o treści "umorzono z powodu niewykrycia
    sprawców". Mam taka nadzieję, że może jest jakis wydział, który zająłby się
    taką sprawą, bo mam podejrzenie graniczące z pewnoscią, że "mój" oszust hasa
    sobie od 2008r...
    J.

  • 2. Data: 2011-08-11 17:18:09
    Temat: Re: Jak uziemić oszusta?
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2011-08-11 18:34, krys pisze:
    > Czy wie ktoś może, czy istnieje specjalna jednostka w policji, do której
    (...)

    Znając realia, na Twoim miejscu spodziewałbym się raczej wizyty
    funkcjonariuszy z nakazem rewizji. Przekopią Ci pół chałupy, sprawdzą
    komputer na okoliczność nielegalnego oprogramowania, po czym zatrzymają
    cały sprzęt jako dowód w sprawie. Jak dobrze pójdzie, odzyskasz go za
    pół roku.
    pwz

  • 3. Data: 2011-08-11 18:41:10
    Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl>

> [...]
    > się
    > taką sprawą, bo mam podejrzenie graniczące z pewnoscią, że "mój" oszust

    Tylko rozsądny znajomy policjant.
    Może pomoże.

  • 4. Data: 2011-08-11 18:44:09
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    pwz wrote:

    > (...)
    >
    > Znając realia, na Twoim miejscu spodziewałbym się raczej wizyty
    > funkcjonariuszy z nakazem rewizji.

    Z powodu? To nie ja jestem oszustem.

    > Przekopią Ci pół chałupy, sprawdzą
    > komputer na okoliczność nielegalnego oprogramowania, po czym zatrzymają
    > cały sprzęt jako dowód w sprawie. Jak dobrze pójdzie, odzyskasz go za
    > pół roku.

    Na szczęście mam zupełnie legalnego Linuxa i czyste sumienie.
    I jakby nie o to pytałam. Ale dzięki za troskę.
    J.

  • 5. Data: 2011-08-11 18:56:59
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Veronika wrote:

    > Tylko rozsądny znajomy policjant.
    > Może pomoże.

    Nie zabijaj resztek nadziei.
    J.

  • 6. Data: 2011-08-12 06:00:54
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik krys napisał:

    > Na szczęście mam zupełnie legalnego Linuxa i czyste sumienie.
    > I jakby nie o to pytałam. Ale dzięki za troskę.
    > J.

    Czy tak jest okaże się dopiero po ekspertyzie rzeczoznawcy, pół roku to
    bardzo dużo szczęścia, ja bym myślał raczej o 2-3 latach

  • 7. Data: 2011-08-12 06:55:54
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 11 Aug 2011 20:44:09 +0200, krys napisał(a):

    > Z powodu? To nie ja jestem oszustem.

    nie wiem, czy zauważyłaś, ale piszesz na grupę z przedrostkiem 'pl', takie
    już twoje szczęście, że urodziłaś się akurat tutaj

    > Na szczęście mam zupełnie legalnego Linuxa i czyste sumienie.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43080e83ef84afeb
    .html
    drugi akapit

    --
    marcin

  • 8. Data: 2011-08-12 13:14:41
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    cyklista wrote:

    > Czy tak jest okaże się dopiero po ekspertyzie rzeczoznawcy, pół roku to
    > bardzo dużo szczęścia, ja bym myślał raczej o 2-3 latach

    A coś w temacie?
    J.

  • 9. Data: 2011-08-12 13:21:20
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    zly wrote:

    > nie wiem, czy zauważyłaś, ale piszesz na grupę z przedrostkiem 'pl', takie
    > już twoje szczęście, że urodziłaś się akurat tutaj

    Tak, zauważyłam. Tak, wiem jak działa wymiar sprawiedliwości nawet bardzo
    dobrze, bo z bliska oglądałam.
    Ale jestem niepoprawna optymistką, więc mam nadzieję, ze mogę cos zrobić,
    oprócz podpisania odbioru korespondencji o treści "umorzono z powodu
    niewykrycia sprawcy i znikomej szkodliwosci społecznej".

    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43080e83ef84afeb
    .html
    > drugi akapit

    Ja naprawdę wiem, gdzie żyję...

    Czyli co, mam pogodzić się z tym, że mieszkam w raju dla oszustów, bo włos z
    głowy nie ma prawa im spaść?
    J.

  • 10. Data: 2011-08-12 14:47:15
    Od: leon <l...@h...pl>

    Dnia 11-08-2011 o 18:34:32 krys <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > się
    > taką sprawą, bo mam podejrzenie graniczące z pewnoscią, że "mój" oszust

    Jeżeli allegro to scrypcik od razu wykupujacy wszystko co wystawi. I
    oczywiscie nie placenie.
    leon

    --
    Anihilacja pary smoków o przeciwnych amokach w polu ogólnego bezhołowia -
    Lem