  • 1. Data: 2003-10-14 08:57:10
    Temat: Jak uwspólnić majątek sprzed małżeństwa?
    Od: "Piotr" <g...@p...onet.pl>

    Witam!
    Przed zawarciem małżeństwa zakupiłem dom. Teraz (po zawarciu)

    hciałbym 'podzielić się' z żoną tym majątkiem, bo jak mi wiadomo - wspólność

    majątkowa go nie obejmuje.
    Znalazłem na grupie stwierdzenie, że należy 'rozszerzyc wspólność na tę
    nieruchomość'. Jak to zrobić? U notariusza, czy wystarczy zwykła umowa między
    nami? Ile to kosztuje mniej więcej?

    I jeszcze jedno... Dom kupiony jest na kredyt i w związku z tym obciążony
    hipoteką. Czy trzeba ingerować w zapisy w księdze wieczystej po 'rozszerzeniu
    wspólności na tę nieruchomość'? :)

    o i jak to będzie, po takim 'rozszerzeniu wspólności na tę nieruchomość'? Ja

    będę właścicielem, ale majątek będzie wspólny? Czy może oboje będziemy
    współwłaścicielami? Uprzejmie proszę o wyjaśnienie... :)

    Pozdrawiam
    Piotr
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2003-10-14 18:20:43
    Temat: Re: Jak uwspólnić majątek sprzed małżeństwa?
    Od: "Sławek" <w...@r...com>

    Użytkownik "Piotr" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przed zawarciem małżeństwa zakupiłem dom. Teraz (po zawarciu)
    >
    > hciałbym 'podzielić się' z żoną tym majątkiem, bo jak mi wiadomo -

    RADZE SIĘ JESZCZE DOBRZE ZASTANOWIĆ, MAJĄTEK ODRĘBNY TO NIEZŁA ŻECZ, CHOĆBY
    PRZY ROZWODZIĘ : )

  • 3. Data: 2003-10-15 16:53:02
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    WARIAT ?

    czy też źle na oczy widzę?

  • 4. Data: 2003-10-15 17:37:17
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl>

    > WARIAT ?
    >
    > czy też źle na oczy widzę?

    Jeśli wariatem jest zakochany - to owszem :-)

  • 5. Data: 2003-10-16 01:43:17
    Temat: Odp: Jak uwspólnić majątek sprzed małżeństwa?
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Naiwny
    niestety

    obym się mylił

    Użytkownik therion <t...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bmju2o$oji$...@n...news.tpi.pl...

  • 6. Data: 2003-10-17 04:29:49
    Od: "therion" <t...@w...pl>

    > Jeśli wariatem jest zakochany - to owszem :-)

    w obu przypadkach może się to dla niego źle skończyć ...

  • 7. Data: 2003-10-17 09:59:43
    Od: "Piotr" <g...@p...onet.pl>

    'Fachowcy' już się wypowiedzieli...

    Ponawiam pytanie... Jak uwspólnić majątek zakupiony przed zawarciem małżeństwa?