  • 1. Data: 2002-07-11 14:05:24
    Temat: Jak to rozwiazac ?
    Od: "Rudy" <r...@p...onet.pl>

    Problem mój jest następujący:
    Dokładnie 57 dni temu zakupiłem w pewnej firmie usługę na dostęp do
    Internetu.
    Usługę ta firma miała uruchomić w przeciągu 14 dni. Do dnia dzisiejszego
    usługa
    jest nadal nieaktywna. Firma ta co chwile wymysla nowe przeszkody aby usluge
    uruchomic.
    Sprawa jest o tyle ciekawa że do tej pory zapłacilem im za wszystko, prawie
    6000 zl.
    Co teraz powinienem zrobić ?, Czy napisać do nich pismo z prośbą rezygnacje
    z uslugi
    i poprosic o zwrot poniesionych kosztów ?
    Czy sprawą zainteresować sąd lub policję.
    Nie jestem zbyt zorientowany jak to prawnie wszystko zalatwić stąd ten post.
    Odpowiedz moze byc na priv.
    Rudy

  • 2. Data: 2002-07-11 14:21:23
    Temat: Re: Jak to rozwiazac ?
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Rudy wrote:

> [...]
    > uruchomic.
    > Sprawa jest o tyle ciekawa że do tej pory zapłacilem im za wszystko, prawie

    Za wszystko czyli za co ?
    6000 zl za podlaczenie do netu to chyba wysoka cena, gdy TPSA podlacza
    juz za 1000 zl.

    > Co teraz powinienem zrobić ?, Czy napisać do nich pismo z prośbą rezygnacje
    > z uslugi
    > i poprosic o zwrot poniesionych kosztów ?

    Czy mozesz wyspecyfikowac te koszty ?
    Czy obejmuja one rowniez zakup komputera, routera, switcha , wykonania
    okablowania ?

    > Czy sprawą zainteresować sąd lub policję.
    > Nie jestem zbyt zorientowany jak to prawnie wszystko zalatwić stąd ten post.
    > Odpowiedz moze byc na priv.
    > Rudy

    Czemu zaplaciles 6000 zl a nie 600 zl, czy 60 zl i czemu z gory a nie z
    dolu ?

    Jacek
    --
    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

  • 3. Data: 2002-07-11 14:28:46
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Thu, 11 Jul 2002 16:05:24 +0200, Rudy napisał/napisała:
    [...]
    > Nie jestem zbyt zorientowany jak to prawnie wszystko zalatwić stąd ten post.

    Ja tez nie baudzo ;)

    > Odpowiedz moze byc na priv.

    IMHO 1) przeczytaj uwaznie i ze zrozumieniem umowe, co jest w przypadku, gdy
    termin realizacji sie przeciagnie i z czyjej winy (np. ze z winy odbiorcy,
    bo go nie bylo w dniu montazu..)
    2) walnij im pismo, badz przyjdz osobiscie do ich biura :)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2002-07-11 15:49:57
    Od: "Rudy" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    gdy
    > termin realizacji sie przeciagnie i z czyjej winy (np. ze z winy odbiorcy,
    W umowie jest tylko ze firma zapewnia wdrozenie uslugi w ciagu 14 dni.
    Potem sa rozne punkty ale odnosza sie one do juz dzialajacej uslugi.
    Co do kosztow to abonament za 6 miesiecy z gory i zdalna konfiguracja
    serwera.

    > 2) walnij im pismo, badz przyjdz osobiscie do ich biura :)
    Osobiscie to troche daleko,
    a w pismie co mam napisac i czy kopie pisma przeslac jeszcze do kogos ?

  • 5. Data: 2002-07-11 16:25:52
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Thu, 11 Jul 2002 17:49:57 +0200, Rudy napisał/napisała:
    > Osobiscie to troche daleko,
    > a w pismie co mam napisac i czy kopie pisma przeslac jeszcze do kogos ?

    Ja bym to zrobil tak :) :
    zadzwonilbym do nich/szefa i przedstawil w czym rzecz (swoja droga, platne z
    gory to niezly "szajs"). Jesli to nie pomoze wystosowalbym odpowiednie
    pismo z zaznaczeniem "dokument sporzadzwony w 2 jednobrzmiacych kopiach"
    (moze nie po polsku ale da im moze do myslenia ;).
    Jesli zalezy CI na czasie to bym poszedl z buta do ... dzialu*.konsumenta aby
    wyciagnac swoje prawa :)

    Wyraznie widze (z tego co napisales),ze firma wyludzila od CIebie niezla
    sumke :)))

  • 6. Data: 2002-07-11 21:29:03
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Rudy wrote:

> [...]
    > Potem sa rozne punkty ale odnosza sie one do juz dzialajacej uslugi.
    > Co do kosztow to abonament za 6 miesiecy z gory i zdalna konfiguracja

    Pisales mi na privat ze to jest internet satelitarny, chyba dwustronny ?
    Ale nadal nie rozumiem czemu zaplaciles z gory za 6 miesiecy, gdy takiej
    potrzeby nie bylo.
    Poza tym co ma do tego zdalna konfiguracja serwera.

    Wykupiles przeciez lacze do internetu i co tam postawisz to twoja
    sprawa, a czemu ktos ma ci to konfigurowac ?
    Zdalna konfiguracja to rozumiem ze to serwer wirtualny na serwerze
    providera a nie u ciebie.
    Po co to brales, gdy chciales samo lacze ?

    I najlepiej podaj adres www providera to zapoznamy sie z oferta i
    tekstem umowy i warunkami technicznymi instalacji.

    > Osobiscie to troche daleko,
    > a w pismie co mam napisac i czy kopie pisma przeslac jeszcze do kogos ?

    Nadal nie rozumiem czemu zaplaciles za cos z gory.
    TPSA najpierw instaluje internet a potem kasuje
    i chyba robia tak wszyscy providerzy.

    Jacek