  • 1. Data: 2002-07-11 12:26:21
    Temat: Jak zaskarzyc gabinet dentystyczny pelen partaczy?
    Od: Rafal <r...@s...pl>

    Witam.
    Mam pewien problem. Od 7 miesiecy chodze do jednego z poznanskich
    gabinetow dentystycznych probujac zakonczyc sprawe wstawiania kilku
    porcelanowych koron. Po 3 miesiacach mialem niby wszystko zrobione,
    ale w tym momencie zaczely sie problemy. Jedna z koron rozsypala sie
    dwukrotnie juz w trakcie zakladania. Druga wypadla juz 3 razy. Inna po
    zalozeniu wytrzymala 2 m-ce i rowniez pekla. Jedna z nich wymieniono
    mi na nowa, zrobiona juz lepiej, bo od 3 m-cy nie mam z nia problemow.
    Niestety inna powinna byc wymieniona, lecz wlasciciel gabinetu
    stwierdzil, ze nie pokryje kosztow wymiany czy zrobienia nowej.
    Zaproponowal mi "robocizne" gratis, ale musialbym zaplacic raz jeszcze
    za sama korone. A ja i tak wydalem juz u nich okolo 5 tys. zl i nie
    mam zamiaru dokladac do ich spartaczonej roboty. Uwazam, ze powinni to
    zrobic na swoj koszt w ramach jakiejs gwarancji czy chocby rekojmi.
    Mam racje?
    Jednak wlasciciel gabinetu stwierdzil, ze rozmawial z prawnikiem i
    podobno jest tak, ze jesli zatrudnia na umowe zlecenie czy umowe o
    dzielo protetyka z zewnatrz to wlasnie protetyk, a nie gabinet
    stomatologiczny odpowiada za spartaczona robote. Zaproponowal mi
    zaskarzenie do sadu tego protetyka i probe odzyskania poniesionych
    kosztow. Nie wiem nawet czy ma racje, czy probuje sie mnie pozbyc.

    Tu zaczyna sie moj problem. Jesli chodzi o sady to widzialem je tylko
    w telewizji. Nie mam zielonego pojecia jak sie za to zabrac :(((. Udac
    sie do prawnika - tez nie mam pojecia, do jakiego. Jednym slowem
    jestem kompletnie zielony. Przegladam ta grupe juz od kilku tygodni,
    ale zaden z watkow nie rozjasnil mi sprawy.

    Czy ktos z was moglby poswiecic kilka chwil i wyjasnic mi jak mam sie
    do tego zabrac? Bardzo prosze...

    Rafal Altyn.

  • 2. Data: 2002-07-11 13:06:54
    Od: "budowa-2" <b...@n...pl>

> [...]
    > zaskarzenie do sadu tego protetyka i probe odzyskania poniesionych
    > kosztow. Nie wiem nawet czy ma racje, czy probuje sie mnie pozbyc.

    Nawet na najbardziej chlopski rozum to odpowiada za jakosc roboty ten kto skasowal.
    Fakture masz od protetyka czy od tego gabinetu?

  • 3. Data: 2002-07-11 13:11:27
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "budowa-2" <b...@n...pl> wrote in message

    > Nawet na najbardziej chlopski rozum to odpowiada za jakosc roboty ten kto
    skasowal.
    > Fakture masz od protetyka czy od tego gabinetu?

    na NAJBARDZIEJ chlopski rizum odpowiiada ten, co ODE MNIE wizal pieniadze.

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-16 10:16:10
    Od: Rafal <r...@s...pl>

    >skasowal.
    >
    >na NAJBARDZIEJ chlopski rizum odpowiiada ten, co ODE MNIE wizal pieniadze.
    >
    >Boguslaw

    Rachunek wystawial gabinet, lecz jak udowodnic, ze nie jest tak jak
    twierdzi jego wlasciciel?

  • 5. Data: 2002-07-16 10:28:09
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Rafal" <r...@s...pl> wrote in message

    > Rachunek wystawial gabinet, lecz jak udowodnic, ze nie jest tak jak
    > twierdzi jego wlasciciel?

    Pan wystapowal jako "konsument"...
    Poszedl Pan do "firmy", ta zrobila, co uwazala, ze trzeba....
    Teraz okazalo sie, ze ICH KONTRACHENT cos zkle zrobil.....

    To nie Panskie zmartwienie - niech sie dochodza miedzy soba.
    Wzieli pieniadze, nie za wstawienie protezy przyniesionej
    przez Pana, lecz za taka, jaka zamowili....

    jak nie wykonali uzlugi nalezycie - niech wykonaja,
    a z protetykiem moga sie rozliczyc we wlasnym zakresie.
    Boguslaw

  • 6. Data: 2002-07-16 10:30:12
    Od: "Krystyna" <k...@p...onet.pl>

    > Rachunek wystawial gabinet, lecz jak udowodnic, ze nie jest tak jak
    > twierdzi jego wlasciciel?

    Porównaj sytuacje : kupujesz samochód u dilera. Po miesiacu wypada ci silnik
    [kuzynowi wypadl na trasie]. Do kogo idziesz ? Przeciez nie do fabryki,
    która zle zrobila auto, tylko do tego co sprzedal.
    Dentysta ODPOWIADA za podwykonawce tak samo jak za swoja prace. A moze sie
    ubezpiecza OC. To by chyba ulatwilo sprawe.
    Mój Ojciec, lekarz z prywatna praktyka, sie ubezpieczal. Raz bylo z tego
    korzystane, gdy w poczekalni zginelo odzienie wierzchnie. Jak Milicja i PZU
    dobraly sie do skóry poszkodawanej, okazalo sie, ze byla zarazem zlodziejem.

    Pozdrawiam
    Krystyna Z

  • 7. Data: 2002-07-16 10:41:06
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Krystyna" [...]

> [...]
    PZU
    > dobraly sie do skóry poszkodawanej, okazalo sie, ze byla zarazem

    A ja slyszalem, ze gdy raz dzielni chlopcy dobrali sie do skóry zajacowi,
    to sie okazalo ze jest niedzwiedziem..

    Boguslaw