  • 1. Data: 2002-02-26 20:13:03
    Temat: Jak to jest z tym prawem
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

    Witam
    Mam pytanie. Jak to jest z tym prawem. Policja ma Ci udowodnic wine czy ty
    masz udowodnic ze jestes niewinny (chodzi mi o wykroczenia drogowe)

  • 2. Data: 2002-02-26 20:27:34
    Temat: Re: Jak to jest z tym prawem
    Od: "jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Tu nie chodzi o udowadnianie lub winy lub niewinności. Tu chodzi o stwierdzenie faktu
    i poniesienie za to odpowiedniej kary.
    ______
    Jupraw

  • 3. Data: 2002-02-26 20:55:21
    Od: "Embyrys" <e...@w...pl>

    Użytkownik "jupraw" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Tu nie chodzi o udowadnianie lub winy lub niewinności. Tu chodzi o
    stwierdzenie faktu i >poniesienie za to odpowiedniej kary.

    Moze i tak, ale w praktyce fakty przedstawiane przez policje domniemywa się
    za prawdziwe, a Kowalski musi prawdziwości swoich faktów dowieśc i zasady
    prawa nie mają tu nic do "gadania".

    Krzysiek

  • 4. Data: 2002-02-26 21:47:43
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article Tue, 26 Feb 2002 21:27:34 +0100, jupraw
    <j...@p...onet.pl> says...

    > Tu nie chodzi o udowadnianie lub winy lub niewinno=B6ci. Tu chodzi o =
    > stwierdzenie faktu

    Tak? A ja myslalem, ze nie wystarczy fakt, musi istniec wina.

    --
    Pozdrawiam, Daniel
    mailto: d...@h...pl

  • 5. Data: 2002-02-27 11:41:50
    Od: "Serwiz" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Irek" napisał w wiadomości:
    > Witam
    > Mam pytanie. Jak to jest z tym prawem. Policja ma Ci udowodnic wine czy
    ty
    > masz udowodnic ze jestes niewinny (chodzi mi o wykroczenia drogowe)

    Policja informuje cię o popełnienu wykroczenia w chwili zdarzenia (wyjątkiem
    są mandaty wystawiane na podstawie zdjęć z fotoradarów). Jesli się nie
    zgadzasz z policjanatami którzy stwierdzają popełnienie wykroczenia masz
    prawo odmówić przyjęcia mandatu w następstwie czego sprawa zostaje
    skierowana do sądu grodzkiego. Z tym udowadnianiem winy to o którym
    wspomiansz to jest w dochodzeniach w sprawie przestępstw a nie wykroczeń
    drogowych.

    Serwiz

  • 6. Data: 2002-02-27 19:02:22
    Od: Daniel <d...@h...pl>

    In article Wed, 27 Feb 2002 12:41:50 +0100, Serwiz <r...@g...pl>
    says...

> [...]

    > Z tym udowadnianiem winy to o którym
    > wspomiansz to jest w dochodzeniach w sprawie przestępstw a nie wykroczeń

    Art 1 § 2 KW. Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli
    nie można mu przypisać winy w czasie czynu.

    --
    Pozdrawiam, Daniel
    mailto: d...@h...pl