  • 1. Data: 2002-02-26 17:57:16
    Temat: Urlop bezplatny
    Od: "diablik" <d...@o...pl>

    W firmie ktorej pracuje jest lekki kryzys i chca nas wyslac na urlopy
    bezplatne,miedzy innymi mnie.Jestem zatrudniony na czas nieokreslony i
    przysluguje mi prawo do 26 dni urlopu wypoczynkowego.Dlatego chcialem wziasc
    najpierw te 26 dni a dopiero pozniej bezplatny.Jednak moj pracodawca
    wyliczyl ze przepracowalem w tym roku dopiero 2 miesiace i moge wziasc tylko
    5 dni urlopu platnego a reszte bezplatnego.
    Mam pytanko-kto ma racje ja czy on?
    Odpowiedz jak mozna to na priv.

  • 2. Data: 2002-02-27 09:40:42
    Temat: Re: Urlop bezplatny
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    tylko
    > 5 dni urlopu platnego a reszte bezplatnego.

    No wlasnie to neizly myk wybrac urlop za caly rok w lutym :))

    I co pozniej zwolnisz sie w marcu pujdziesz do nowej firmy i dostaniesz
    urlop przyslugujacy od marca do grudnia ...

    Pewnie ze pracodawca ma racje ze da ci urlop wypracowany a nie przyslugujacy
    na rok :)

    AJA

  • 3. Data: 2002-02-27 09:48:56
    Od: "Kotewka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl> napisał w
    wiadomości news:3c7ca956$1@news.vogel.pl...

> [...]
    dostaniesz
    > urlop przyslugujacy od marca do grudnia ...
    >
    > Pewnie ze pracodawca ma racje ze da ci urlop wypracowany a nie

    Niestety, nieprawda. Zgodnie z KP pełen urlop przysługuje od
    pierwszego dnia roku kalendarzowego. Możesz wziąć 26 dni już 2
    stycznia. W świadectwie pracy będziesz miał wpisany faktycznie
    wykorzystany urlop, więc u nowego nic ci się nie będzie należało.

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 4. Data: 2002-02-27 23:53:38
    Od: m...@w...pl (marko)

    W świadectwie pracy będziesz miał wpisany faktycznie
    > wykorzystany urlop, więc u nowego nic ci się nie będzie należało.

    Kotewka

    to też jest prawda i nieprawda. Pracodawca może dać urlop
    w ilości wypracowanej, choc ty masz prawo do swoich 26 dni, ale pracodawca
    nie musi go dać, musi dać proporcjonalnie czyli 5 dni i nie wygrasz sprawy.
    Miałem taką sprawę. Chciałem zwolnić się w lutym wykorzystując na
    wypowiedzenie urlop. Dali mi czarno na białym w kodeksie , że nie muszą. Nie
    mamy już komunizmu i jeden pracodawca, nie bedzie płacił za innego. W
    komuniźmie było to wszystko jedno, nieprawdaż.

    pozdrawiam
    marko