  • 1. Data: 2003-12-31 13:19:08
    Temat: Jak sie postarac o NIP
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    Kiedyś skarbówka ,żadała podania powodu dla jakiego występuje się o NIP.
    Proponuja aby o NIP postarał się przyszły pracodawca.
    Czy jest jakiś prosty sposób na zdobycie NIP?
    Jakie utrudnienia w życiu może nieść brak NIP ?
    --
    Adam

  • 2. Data: 2003-12-31 14:48:46
    Temat: Re: Jak sie postarac o NIP
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    Adam wrote:
    > Kiedyś skarbówka ,żadała podania powodu dla jakiego występuje się o NIP.

    To było chyba baaardzo dawno temu.

    > Proponuja aby o NIP postarał się przyszły pracodawca.

    Bzdury.

    > Czy jest jakiś prosty sposób na zdobycie NIP?

    Tak. Złożenie formularza NIP-3.

    > Jakie utrudnienia w życiu może nieść brak NIP ?

    Nie rozumiem pytania... ile masz lat?

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 3. Data: 2003-12-31 15:19:52
    Od: "kovalek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości

    > Nie rozumiem pytania... ile masz lat?

    Wiek chyba nie ma znaczenia. W przypadku gdy osoba, ktora sklada wniosek
    NIP-3 jest niepelnoletnia, to dodatkowo na wniosku wymagany jest podpis
    opiekuna prawnego.

    Leszek Kowalski

  • 4. Data: 2003-12-31 16:34:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest jakiś prosty sposób na zdobycie NIP?

    Złożyć wniosek o jego nadanie, czyli dla osoby fizycznej NIP-3.

    > Jakie utrudnienia w życiu może nieść brak NIP ?

    Głownie niemożność rozliczenia się z fiskusem. Po za tym sporadycznie
    jakieś różne firmy domagają się tego numeru, choć czasem trudno pojąć po
    co im to (na przykład we wnioskach kredytowych).

  • 5. Data: 2003-12-31 19:06:08
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    kovalek wrote:
    > Użytkownik "Czarek Gorzeński" <c...@p...org> napisał w wiadomości
    > Wiek chyba nie ma znaczenia.

    Ależ ja nie w tym kontekście. :) Raczej zastanawiałem się, czy można nie
    wiedzieć iż NIP służy do identyfikacji podatnika i jest potrzebny przy
    rozliczeniach z fiskusem, a jednocześnie tak bardzo pragnąć go zdobyć.

    Przepraszam z off-topic, FUT warning

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 6. Data: 2004-01-01 14:55:21
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

  • 7. Data: 2004-01-02 10:40:44
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    NIP.

    > To było chyba baaardzo dawno temu.

    Tak mi mówili na wiosnę 2003. ( w US)

    > Bzdury.

    Może i bzdury, ale ja im mówię ,że wolałbym mieć NIP a oni, że NIP mi
    nie potrzebny a jak bedę podejmował pracę to mój pracodawca zdąży mi
    załatwić.
    Inaczej mówiąc nie chcą mi dać bo nie widzą potrzeby.
    Sta moje pytanie jaki wiarygodny powód podać.

    > Tak. Złożenie formularza NIP-3.

    Tak, ale właśnie w formularzu na NIP ( być może w NIP-3 a może inny))
    była rubryka "Powód starania się o NIP"

    > Nie rozumiem pytania... ile masz lat?

    Jestem dorosły .
    Obecnie nie pracuję ale wyobrażam sobie sytuację w której bedę się
    musiał rozliczyć z jakiegoś dochodu (jakaś umowa o dzieło, jakaś ulga
    itp)
    Czy na przykład jeśli ktoś będzie chciał na mnie wystawić fakturę to
    brak NIP może być przeszkodą w rozliczeniu tej faktury?
    Widziałem na jednej z klatek schodowych wezwanie zarządcy do podania
    NIP-u celem zwrotów jakiś zaliczek.
    Stąd moje pytanie o sytuacje życiowe gdzie brak NIP komplikuje sprawę
    --
    Adam

  • 8. Data: 2004-01-02 10:49:54
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Ależ ja nie w tym kontekście. Raczej zastanawiałem się, czy można nie
    > wiedzieć iż NIP służy do identyfikacji podatnika i jest potrzebny przy
    > rozliczeniach z fiskusem,

    Ja tego nie mówiłem, że nie wiem .
    Nie zadałem pytania do czego służy NIP.
    Pytałem o sytuacje gdy nie mogę korzystać z uprawnień obywatelskich z
    powodu braku NIP .
    Ot na przykład : nie pracuję ale chcę skorzystać z ulgi budowlanej ( nie
    mam dochodu w tym roku ale ulgę mogę odliczyć od przyszłych dochodów).

    >a jednocześnie tak bardzo pragnąć go zdobyć.

    Jeszcze nie wiem czy powinienem pragnąć .
    Pytam o powody, dla których mógłbym żałować , że nie postarałem się
    wcześniej o NIP.
    --
    Adam

  • 9. Data: 2004-01-02 10:54:17
    Od: "Adam" <1...@w...pl>

    > Złożyć wniosek o jego nadanie, czyli dla osoby fizycznej NIP-3.

    Próbowałem tego , ale w US potrzebowali uzasadnienia.

> [...]
    po
    > co im to (na przykład we wnioskach kredytowych).

    Właśnie o to mi chodziło.
    Pytanie co z takim kredytem jeśli nie będę miał NIP?
    Właśnie się zorientowałem, że często różne firmy proszą o NIP.
    Ponawiam pytanie , czy ktoś spotkał się z utrudnieniami z powodu braku
    NIP-u?
    --
    Adam

  • 10. Data: 2004-01-02 11:00:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Może i bzdury, ale ja im mówię ,że wolałbym mieć NIP a oni, że NIP mi
    > nie potrzebny a jak bedę podejmował pracę to mój pracodawca zdąży mi
    > załatwić.
    Pracodawca tak, ale juz nie zleceniodawca.

    > Inaczej mówiąc nie chcą mi dać bo nie widzą potrzeby.
    > Sta moje pytanie jaki wiarygodny powód podać.

    > Tak, ale właśnie w formularzu na NIP ( być może w NIP-3 a może inny))
    > była rubryka "Powód starania się o NIP"

    Jeżeli nawet kiedyś była to juz dawno jej nie ma.

    Ustawa o rejestracji i identyfikacji podatników nie stawia żadnych
    progów które trzeba pokonac by na NIP "załużyć".
    Ostatnio wyrabiała sobie NIP dziweczna ktorą wzięłam na umowę-zlecenie.
    Powiedziała kobitce w okienku że będzie pracowała na umowe-zlecenie,
    więcej żadnycb pytan nie było, NIP-3 przyjęto.

    > Czy na przykład jeśli ktoś będzie chciał na mnie wystawić fakturę to
    > brak NIP może być przeszkodą w rozliczeniu tej faktury?
    Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej nie ma obowiązku
    podawania NIP do faktury.

    > Widziałem na jednej z klatek schodowych wezwanie zarządcy do podania
    > NIP-u celem zwrotów jakiś zaliczek.

    Ciekawi mnie jakich zaliczek??? Bo za nic nie potrafie dojśc jakie to
    zaliczi wymagające odania NIPu może zwracac zarządca domu???

    > Stąd moje pytanie o sytuacje życiowe gdzie brak NIP komplikuje sprawę

    Generalnie nie komplikuje bo każda sytuacja ktora wymaga NIPu jest
    jednocześnie wystarczająca żeby ten NIP otrzymać.

    Widywałam juz umowy zlecenia podpisywane bez podawania NIPu, z klauzula
    że zapłata nastapi dopiero po dostarczeniu go przez Zleceniobiorcę.
    Firma ma podkładkę i Ty masz podkładke do US jeżeli będzie robił jeszcze
    jakieś tudności.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk