  • 11. Data: 2004-01-02 11:05:03
    Temat: Re: Jak sie postarac o NIP
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Ja tego nie mówiłem, że nie wiem .
    > Nie zadałem pytania do czego służy NIP.
    > Pytałem o sytuacje gdy nie mogę korzystać z uprawnień obywatelskich z
    > powodu braku NIP .

    > Ot na przykład : nie pracuję ale chcę skorzystać z ulgi budowlanej ( nie
    > mam dochodu w tym roku ale ulgę mogę odliczyć od przyszłych dochodów).

    Jeżeli chcesz korzystac z ulgi to musisz miec dochody.
    Jeżeli masz dochody to masz jakis tytuł do otrzymania NIP.
    Jeżeli nie masz dochodów to nie skorzystasz z ulgi bo nie masz od czego
    odliczyć.
    Na fakturze VAT nie musisz miec nipu.

    Może po prostu wyslij NIP-3 pocztą.
    Albo nadadza Ci NIP albo podadzą podstawe prawną odmowy.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-01-02 11:06:45
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Adam napisał:

    > Próbowałem tego , ale w US potrzebowali uzasadnienia.

    Jak mamy się z czego rozliczac to mamy powody żeby otrzymac NIP.

    > po

    > Właśnie o to mi chodziło.
    > Pytanie co z takim kredytem jeśli nie będę miał NIP?

    Zastanawiałes się co z kredytem jak nie masz dochodów???????

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 13. Data: 2004-01-02 13:17:53
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Adam wrote:
    > Może i bzdury, ale ja im mówię ,że wolałbym mieć NIP a oni, że NIP mi
    > nie potrzebny a jak bedę podejmował pracę to mój pracodawca zdąży mi
    > załatwić.
    > Inaczej mówiąc nie chcą mi dać bo nie widzą potrzeby.
    > Sta moje pytanie jaki wiarygodny powód podać.

    Zażądać podania podstawy odmowy.
    Ode mnie też chcieli powód, zignorowałem ich, po jakimś czasie była decyzja.

    KG

  • 14. Data: 2004-01-02 17:41:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam" <1...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Próbowałem tego , ale w US potrzebowali uzasadnienia.

    To złóż ten NIP na dzienniku podawczym i poczekaj na decyzję
    administracyjną odmawiającą Ci przyznania go. Podejrzewam, że przyjdzie
    NIP. W Urzędach najlepiej nie dawać się wciągać w dyskusje z urzędnikami w
    prostych sprawach, tylko poczekać na pisemną odpowiedź. We wniosku o
    nadanie NIP nie ma rubryki na uzasadnienie chęci jego posiadania.

  • 15. Data: 2004-01-03 10:23:47
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    > Ostatnio wyrabiała sobie NIP dziweczna

    A dziweczki potrzebuja nip do rozliczania nierzadu? ;-)
    Pls uwazaj na literówki. A o NIP ma prawo wystapic kazdy nie tlumaczac sie
    US.

    --

    Leszek Grelak - Lesio5
    "Ino to ciarachy tworde, trza by stoć i walić w morde"

  • 16. Data: 2004-01-03 10:31:54
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "kam" <k...@p...onet.plX> napisał w wiadomości

    > Zażądać podania podstawy odmowy.
    > Ode mnie też chcieli powód, zignorowałem ich, po jakimś czasie była
    decyzja.

    I zrobili to nieslusznie.
    US nadaje NIP pod 1 uzyskane dochody. Albo na umowe o prace, albo umowe
    zlecenie. To uszczelnia system poltax zabezpieczajac przed mozliwoscia
    uzyskania np kilkunastu nrów nip przez ta sama osobe. Byly takie przypadki,
    ze cwaniak chcial otrzymac zwrot z podatku skladajac zeznanie roczne z
    kilkudziesieciu US w calym kraju poslugujac sie kilkudziesiaecioma NIPami.

    Procedura nadawania NIP wynika z rozporzadzenia MF.

  • 17. Data: 2004-01-03 11:02:19
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI>

    Użytkownik "Lesio5" <I...@w...pI> napisał w wiadomości

    > A o NIP ma prawo wystapic kazdy nie tlumaczac sie
    > US.

    Uwaga, wypowiedz merytorycznie nieprawdziwa. Moje zdanie po konsultacji z
    fachowcem wyglaszam ponizej.

  • 18. Data: 2004-01-03 16:09:20
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Lesio5 wrote:
> [...]
    > ze cwaniak chcial otrzymac zwrot z podatku skladajac zeznanie roczne z
    > kilkudziesieciu US w calym kraju poslugujac sie kilkudziesiaecioma NIPami.

    A kto mu je nadał? Jeśli to możliwe, to niezły ten system...

    > Procedura nadawania NIP wynika z rozporzadzenia MF.

    coś bliżej?

    KG

  • 19. Data: 2004-01-03 18:13:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    NIPami.

    > Procedura nadawania NIP wynika z rozporzadzenia MF.

    A w jaki sposób takie coś zapobiega dublowaniu się NIP-ów? Jeśli
    postanowiłem już oszukać fiskusa i wystąpić o kilka NIP-ów, to myślisz, że
    cofnę się przed napisaniem uzasadnienia, że uzyskałem dochód z tytułu
    załóżmy wynajmu nieruchomości i potrzebuję NIP-u? Ale to tak na
    marginesie, bo co nas to interesuje. Liczy się przepis.

    A tym przepisem jest USTAWA z dnia 13 października 1995 r. o zasadach
    ewidencji i identyfikacji podatników i płatników. Problem nakładania
    numeru NIP reguluje od 5 artykuły wzwyż. I wszędzie tam jest napisane "nie
    później niż", co oznacza, że wcześniej mogę to zrobić spokojnie. Do tej
    ustawy wydano dwa rozporządzenia.

    1. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 23 lutego 1999 r. w sprawie
    wykonania niektórych przepisów ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników - które zawiera wzory druków NIP-1, -2 i -3. Żaden
    z tych druków nie zawiera nawet miejsca na wpisanie uzasadnienia, a samo
    rozporządzenie na temat konieczności uzasadnienia milczy.

    2. ROZPORZĄDZENIE MINISTRA FINANSÓW z dnia 30 grudnia 1999 r. w sprawie
    trybu składania zgłoszeń identyfikacyjnych oraz aktualizacyjnych przez
    podatników podatku rolnego, leśnego i od nieruchomości - gdzie napisano,
    że "Obowiązek złożenia zgłoszenia identyfikacyjnego na zasadach
    określonych w rozporządzeniu nie dotyczy podatników, którym urząd skarbowy
    nadał numer identyfikacji podatkowej (NIP), oraz podatników, którzy
    dokonali w urzędzie skarbowym zgłoszenia identyfikacyjnego w związku z
    wykonywaniem obowiązków podatnika podatku dochodowego, od towarów i usług
    lub akcyzowego, płatnika podatków, płatnika składek na ubezpieczenia
    społeczne lub zdrowotne", więc co do zasady nie ma ono związku ze
    złożeniem przeze mnie wniosku na formularzu NIP-....

    Zresztą nie bardzo wiem gdzie miał bym umieścić to moje uzasadnienie,
    skoro druki takiego miejsca nie zawierają a są obowiązujące. Przecież nie
    ma obowiązku dołączania do tego druku pisma przewodniego i z powodzeniem
    mogę potwierdzenie złożenia uzyskać na kopii albo sam druk wysłać nawet
    pocztą.

    Tak więc jakbyś był uprzejmy poprzeć swoją wypowiedź konkretną podstawą
    prawną, to byłbym wdzięczny, bo ja niczego takiego w ustawach nie
    znalazłem. Uważam, że jak będę miał kaprys i wystąpię o NIP w imieniu
    mojego półrocznego dziecka, to Urząd Skarbowy nie ma innego wyjścia, tylko
    numer ten musi nałożyć.