    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Jak sie postarac o NIP
    Date: Fri, 02 Jan 2004 12:00:11 +0100

    Użytkownik Adam napisał:

    > Może i bzdury, ale ja im mówię ,że wolałbym mieć NIP a oni, że NIP mi
    > nie potrzebny a jak bedę podejmował pracę to mój pracodawca zdąży mi
    > załatwić.
    Pracodawca tak, ale juz nie zleceniodawca.

    > Inaczej mówiąc nie chcą mi dać bo nie widzą potrzeby.
    > Sta moje pytanie jaki wiarygodny powód podać.

    > Tak, ale właśnie w formularzu na NIP ( być może w NIP-3 a może inny))
    > była rubryka "Powód starania się o NIP"

    Jeżeli nawet kiedyś była to juz dawno jej nie ma.

    Ustawa o rejestracji i identyfikacji podatników nie stawia żadnych
    progów które trzeba pokonac by na NIP "załużyć".
    Ostatnio wyrabiała sobie NIP dziweczna ktorą wzięłam na umowę-zlecenie.
    Powiedziała kobitce w okienku że będzie pracowała na umowe-zlecenie,
    więcej żadnycb pytan nie było, NIP-3 przyjęto.

    > Czy na przykład jeśli ktoś będzie chciał na mnie wystawić fakturę to
    > brak NIP może być przeszkodą w rozliczeniu tej faktury?
    Osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej nie ma obowiązku
    podawania NIP do faktury.

    > Widziałem na jednej z klatek schodowych wezwanie zarządcy do podania
    > NIP-u celem zwrotów jakiś zaliczek.

    Ciekawi mnie jakich zaliczek??? Bo za nic nie potrafie dojśc jakie to
    zaliczi wymagające odania NIPu może zwracac zarządca domu???

    > Stąd moje pytanie o sytuacje życiowe gdzie brak NIP komplikuje sprawę

    Generalnie nie komplikuje bo każda sytuacja ktora wymaga NIPu jest
    jednocześnie wystarczająca żeby ten NIP otrzymać.

    Widywałam juz umowy zlecenia podpisywane bez podawania NIPu, z klauzula
    że zapłata nastapi dopiero po dostarczeniu go przez Zleceniobiorcę.
    Firma ma podkładkę i Ty masz podkładke do US jeżeli będzie robił jeszcze
    jakieś tudności.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk