  • 1. Data: 2003-12-31 06:07:03
    Temat: Składka na ubezpieczenie zdrowotne
    Od: "Grzegorz W." <g...@a...juni.gliwice.pl>

    Mam pytanie bo od stycznia wzrasta stawka na ubezpieczenie zdrowotne ktora
    bedzie wynosic 8.25 obecnie 8.00, kto to bedzie pokrywal pracodawca czy
    pracownik.

  • 2. Data: 2003-12-31 09:09:20
    Temat: Re: Składka na ubezpieczenie zdrowotne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 31 Dec 2003, Grzegorz W. wrote:

    >+ Mam pytanie bo od stycznia wzrasta stawka na ubezpieczenie zdrowotne ktora
    >+ bedzie wynosic 8.25 obecnie 8.00, kto to bedzie pokrywal pracodawca czy
    >+ pracownik.

    Powinienem oberwać - za popieranie lenistwa ;) !
    (wyszukiwarka, "składka zdrowotna pracownik OR pracownika" i po
    liście - znaczy: http://stare_cmentarze.ag.bocznica.org/ :))

    Tu:
    http://www.euroin.pl/informator.php?s2=kalkulator
    możesz przeliczyć kto ile płaci :)
    Tu:
    http://www.gazetaprawna.infor.pl/forum/temat.php?id_
    temat=7613&id_dzial=1
    ...masz komentarz, co nieco ukryte między komentarzami "dla
    przedsiębiorców" jest tu:
    http://www.misie.pl/zmiany.htm
    ...a tu jak to fizycznie działa ;):
    http://www.symplex.com.pl/ofe/nowosci.htm

    BTW: i tak byś zapłacił ty. Skąd niby pracodawca ma brać "na
    podatki" jak nie z twojej pracy ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-12-31 16:30:41
    Od: "Omulec" <s...@o...pl>

    > BTW: i tak byś zapłacił ty. Skąd niby pracodawca ma brać "na
    > podatki" jak nie z twojej pracy ?

    Nie zgodze sie z Toba. Sam jeszcze kilka lat temu bywalem
    pracownikiem, teraz jestem pracodawca.

    Prosty przyklad:
    Pracownik dostaje do reki 1000 zl - calkowity koszt wynagrodzenia
    to ponad 1700 zl.
    Slowem, wszelkie narzuty to ok 70-80%
    Wiecej, jesli wejdziesz w 3 prog podatkowy, laczny koszt
    wynagrodzenia to ponad 240% tego co dostajesz do reki.

    Z doswiadczenia Ci powiem, ze pracownik zadko zdaje sobie sprawe
    ile w rzeczwistoci kosztuje pracodawce. Zazwyczaj wydaje mu sie,
    ze chlebodawca trzepie kase, a jemu placi za malo.

    Szymon

  • 4. Data: 2003-12-31 18:24:01
    Od: <l...@p...fm>

> [...]
    > Wiecej, jesli wejdziesz w 3 prog podatkowy, laczny koszt
    > wynagrodzenia to ponad 240% tego co dostajesz do reki.

    Calkowicie bledny poglad! To nie narzuty tylko potracenia! Pracownik w
    podanym przykladzie nie zarabia 1000 zl tylko 1700. Te 700 zl to potracenia
    z JEGO wynagrodzenia a nie jakies dodatkowe haracze zdzierane od pracodawcy.
    Az dziw ze tylu "pracodawcow" pojmuje to w ten katastrofalnie bledny sposob.
    A potem sie ludzie dziwia ze pracodawcy nie rejestruja czy nie odprowadzaja
    skladek co wychodzi na jaw po kilku miesiacach czy latach. Przeciez
    pracownik dostal swoje 1000 zl a siedemset to jakis zlodziejski narzut .
    Wiec po co go placic!? Serce sie kraje.
    W taki sposob okradany jest pracownik. Pora to zrozumiec Panowie
    "biznesmeni"

    Dan.

  • 5. Data: 2004-01-01 03:15:26
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik <l...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > Wiec po co go placic!? Serce sie kraje.
    > W taki sposob okradany jest pracownik. Pora to zrozumiec Panowie

    No i mamy drugi skrajny pogląd, również nie prawdziwy jak pierwszy.
    Np. składki emerytalne i rentowe płacą zarówno pracownik i pracodawca w
    równej części po 50%.

    Prawda jak zwykle leży pośrodku :-)
    Marek