  • 11. Data: 2007-06-08 08:05:41
    Temat: Re: Jak sie ma predkosc?
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    VoyteG napisał(a):

    > pasy. A kodeks drogowy wskazuje, ze kierowca powinien ustapic, gdy
    > pieszy nawet zbliza sie....

    Możesz podać na to paragraf?

    L.

  • 12. Data: 2007-06-08 08:19:02
    Od: "blackbird" <n...@n...org>

    > szczerze powiedziawszy - ja to chyba "niedzisiejszy" jestem, bo jak nie
    > mam dostatecznej widoczności, bądź widzę "potencjalnego przechodzącego" -
    > to zwalniam.
    > ..a Ty jak? "..dociskasz pedał gazu i włączasz wycieraczki"? :)

    Zachowuje szczegolna ostroznosc i zwalniam, ale nie do 40-50 km/h,
    ewentualnie sie zatrzymuje. Ewentualnie ostrzegam pieszych.

  • 13. Data: 2007-06-08 08:23:01
    Od: "blackbird" <n...@n...org>

    > Nie wiem czy to bylo w tym wlasnie miejscu, ale w okolicy jest
    > ograniczenie do 40, bo nieopodal dwa pasy ruchu zmieniaja sie w jeden,
    > a zaraz dalej jest niebezpieczny zakret. Te miejsce najbardziej mi
    > pasuje na ten wypadek.

    Jesli rzeczywiscie bylo tam "40", a facet mial czas zareagowac, a mimo to
    nie wyhamowal to niemal pewne jest, ze gdyby jechal przepisowo to nie byloby
    trupow.

  • 14. Data: 2007-06-08 08:33:59
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 8 Cze, 10:05, Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

    > Możesz podać na to paragraf?
    >
    > L.

    Widac ze polelnilem blad wiec mea culpa :-(

    Zasadne w analizie opisywanego przypadku jest zatem nastepujace §
    Art. 26
    1.Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa
    pieszemu znajdującemu się na przejściu.

    Zatem tu mamy relacje szczegolnej ostroznosci do potencjalnej
    nadmiernej predkosci

    VoyteG

  • 15. Data: 2007-06-08 08:46:17
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 8 Cze, 10:23, "blackbird" <n...@n...org> wrote:

    > Jesli rzeczywiscie bylo tam "40", a facet mial czas zareagowac, a mimo to
    > nie wyhamowal to niemal pewne jest, ze gdyby jechal przepisowo to nie byloby
    > trupow.

    Obstawiam ten rejon http://tiny.pl/f9mm
    Kierunek jazdy samochody sprawcy droga z prawej strony ukosem na gore,
    mija las, za nim zakret i przejscie dla pieszych - te widac.

    VoyteG

  • 16. Data: 2007-06-08 09:23:13
    Od: "PAndy" <p...@p...onet.pl>

    "VoyteG" <V...@h...com> wrote in message
    s.com...
    Artykul: http://miasta.gazeta.pl/warszawa/1,34885,4199730.htm

    ciach

    teren zabudowany, reszte sobie dopowiedz, jakby jechal z V=50kmph to
    nawet gdyby mu wyskoczyli w probie samobojczej mieliby szanse przezyc...
    sady wychodza zazwyczaj ( i slusznie ) ze kierowca jest sprawca bo nie
    dal szansy na przezycie wypadku pieszym - sprawa drugorzedna jest kto
    jest winny czy pieszy ktory nagle wtargnal czy kierowca nie ustepujacy
    pierwszenstwa (do czego zobowiazuje go kodeks)

  • 17. Data: 2007-06-08 09:39:22
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Mam nadzieję, że pasy dla pieszych nie pozwolą na zawiechę i odsiedzi swoje.
    JaC

    > sady wychodza zazwyczaj ze kierowca jest sprawca bo nie dal szansy na przezycie
    wypadku pieszym

  • 18. Data: 2007-06-08 10:07:22
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości

    > Przejście we Twojej wiosce to nie "nagle i złośliwie pojawiający się"
    > pieszy na przejściu w 3-milionowej Warszawie.

    byles tam, widziales to przejscie, pewien jestes ze kierowca mogl widziec
    dwie osoby zblizajace sie do przejscia?

  • 19. Data: 2007-06-08 10:07:38
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > PS. Jesli ktos mysli inaczej niech sobie pomysli, że była to jego córka i
    > brat.

    tania gowno warta demagogia

  • 20. Data: 2007-06-08 10:33:12
    Od: " 666" <j...@w...eu>