  • 21. Data: 2005-11-10 20:32:02
    Temat: Re: Jak sie bronic przed "zaborem" komputera?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbig.T wrote:

    > Bez urazy, ale to chyba jest wiadome czym trzeba się okazac,
    > aby na miejscu stwierdzić legalnosci softu. Chyba, że nie jest to
    > takie oczywiste.

    No czym? Powiedz, jakiś taki mundry.

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 22. Data: 2005-11-10 20:35:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Zbig.T wrote:

    > Przepraszam jeżeli uraziłem, ale to przysłowie jakoś mi sie nasunęło.
    > Nie ma czegoś takiego jak "kontrola policji w domu". Policja może natomiast,
    > mając ku temu podstawy, przeprowadzic przeszukanie np. w celu znalezienia
    > nielegalnego oprogramowania. Oczywiście możesz nie ułatwiać im pracy i nie

    Ano. A taką podstawą może być np. czyjś złośliwy, fałszywy donos.

    > okazać dowodów na legalność softu, nie sobie szukają w Twoim mieszkaniu
    > sami.

    Co to są te 'dowody na legalność oprogramowania'?

    I czy potrafisz udowodnić np. legalność roweru, który stoi w pokoju?
    Albo stojących w mieszkaniu od 10 lat mebli?

    A jesteś w stanie udowodnić, że gotówka, którą masz w portfelu, nie jest
    kradziona?

  • 23. Data: 2005-11-10 20:36:08
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    "Jacek23" <j...@p...pl> wrote in message

    > A po co?... czy uwazasz ze policja (czy tam ktos z nimi wspolpracujacy)
    > nie dysponuja srodkami zeby roszyfrowac te dane?

    Jacek, to nie jest do ochrony przed policja tylko przed bandytami i
    zlodziejami. I wez nie zadawaj wiecej takich pytan :-)

  • 24. Data: 2005-11-10 21:14:07
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 10 Nov 2005 21:16:58 +0100,
    Jacek23 <j...@p...pl> screamed:

    > A po co?... czy uwazasz ze policja (czy tam ktos z nimi wspolpracujacy) nie
    > dysponuja srodkami zeby roszyfrowac te dane?

    Dysponuje. "Bierzcie panowie ten dysk i do zobaczenia za 30 lat." (*)

    Artur

    ps. wariant optymistyczny; wybierz sobie jakiś algorytm blokowy symetryczny,
    poczytaj, przelicz liczbę kombinacji i podziel przez jakąś liczbę rozwiązań
    na sekundę (powiedzmy 5000000).

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:220B ]
    [ 22:12:35 user up 10791 days, 10:07, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    "Kocham deszcz, tylko on na mnie leci."

  • 25. Data: 2005-11-10 21:37:53
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Nie wolno ci nazywac ludzi idiotami. Nie jest do konca wiadome czy
    > uzywanie w pracy innych przegladarek jest legalne do zastosowan
    > biznesowych. Nie mozesz zwyklego uzytkownika komputera nazywac idiota gdyz
    > kupil windows xp i nie wie do konca czy wszystkie pluginy do tych niby
    > darmowych przegladarek sa takze darmowe. Nikt tego do konca nie wie czy
    > nie lamia np. patentow produktow komercyjnych.

    program nabyty droga na ktora zgodzil sie walsciciel autorskich praw
    majatkowych ZAWSZE bedzie legalny, moze
    byc conajwyzej uzywany niezgodnie z licencja a wowczas przysluguje autorowi
    roszczenie cywilne
    i takie uzywanie nigdy nie bedzioe przestepstwem, policja nie ma prawa w
    takiej sytuacji interweniowac.
    Niedawno poszaleli i teraz czeka polske kilku milionowe odszkodowanie.

    P.

  • 26. Data: 2005-11-10 21:48:28
    Od: Olgierd <n...@n...spam.no.problem>

    W odpowiedzi na wiadomość <news:dl0ejg$ljn$1@inews.gazeta.pl> napisaną
    przez *Przemek R...* z dnia 10 listopad 2005 wyjaśniam co następuje:

    > Niedawno poszaleli i teraz czeka polske kilku milionowe odszkodowanie.

    To chyba następne po tych filmach z ustawek kiboli, co? ;-)

    --
    Olgierd
    gsm: +48502DEFUNK ||| JID: o...@j...org ||| gg: 3657597

  • 27. Data: 2005-11-10 22:00:06
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Olgierd" <n...@n...spam.no.problem> napisał w wiadomości
    >W odpowiedzi na wiadomość <news:dl0ejg$ljn$1@inews.gazeta.pl> napisaną
    > przez *Przemek R...* z dnia 10 listopad 2005 wyjaśniam co następuje:

    > To chyba następne po tych filmach z ustawek kiboli, co? ;-)

    :-) nie nie tutaj, sie nalezy duze, patrz watek "Proces o komputerowe
    programy(z gazety)"

    P.

  • 28. Data: 2005-11-10 23:00:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl>

    Użytkownik "Jacek23" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

    > A po co?... czy uwazasz ze policja (czy tam ktos z nimi wspolpracujacy)
    > nie dysponuja srodkami zeby roszyfrowac te dane?

    He, he 192 bitowa DESSa :) Życzę szczęścia, Ile trwało łamanie 128
    bitowej DESY w RC5? Z tego co pamiętam to kilkanaście miesięcy na kilkuset
    tysiącach komputerów :D

  • 29. Data: 2005-11-10 23:28:46
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Fri, 11 Nov 2005 00:00:41 +0100,
    Marcin Wasilewski <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> screamed:

    > He, he 192 bitowa DESSa :) Życzę szczęścia, Ile trwało łamanie 128
    > bitowej DESY w RC5? Z tego co pamiętam to kilkanaście miesięcy na kilkuset
    > tysiącach komputerów :D

    Wiesz, jeśli policjanci we wszystkich komendach zrobią jeden wielki klaster,
    to kto wie, może przed przedawnieniem uda się rozszyfrować chociaż pół
    takiego przypadku. Inna sprawa - to szybkie i przede wszystkim trwałe
    "pozbycie" się klucza w donglu. (-: Tej wady nie posiada szyfrowanie
    software'owe - klucz masz w pamięci, niestety ulotnej (-;

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:236B ]
    [ 00:26:49 user up 10792 days, 12:21, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    If you start seeing red monsters, you have probably gained infravision.

  • 30. Data: 2005-11-10 23:44:05
    Od: "kkornik" <k...@k...com>

    "Marcin Wasilewski" <radmar@usun_to.gorzow.mm.pl> wrote in message

> [...]
    >
    > He, he 192 bitowa DESSa :) Życzę szczęścia, Ile trwało łamanie 128
    > bitowej DESY w RC5? Z tego co pamiętam to kilkanaście miesięcy na kilkuset

    Cos ci sie pomerdalo :-) To bylo lamanie klucza 64 bitowego
    http://www.distributed.net/rc5/
    i trwalo 1757 dni na przeliczeniowych 45 tysiacach komputerow. Teraz
    zastanow sie ile pradu to zjadlo i kto za to zaplaci zeby ci wyrwac z gardla
    ten e-mail do kochanki :-)

    Policzmy dla DES128, ktory ma efektywnie 112 bitow (nie wazne czemu ale tyle
    ma)
    kazdy 1 bit wydluza ten czas 2x

    czyli 1757 dni (dla klucza 64bit) razy 2^48 = 1757 * 281474976710656 =
    494551534080622592 tyle dni na DES 128 (on ma 112 bit efektywnie)

    to ile to lat - liczymy: to co wyszlo dzielimy przez 365 = 1354935709809924

    Slonce zgasnie za 5.000.000.000 wiec podzielmy ile razy nam sie slonce
    zamieni w gwiazde :-)

    270.987 tyle slonc musi zgasnac :-) dla DES128 zeby go zlamac :-) Nawet
    przyjmujac postep techniczny to i tak nie ma on znaczenia.

    dla DES192 pomnozymy to co wyzej razy 2^56

    Zyjemy srednio 75lat ..... ktos dokonczy obliczenia ? :-)