  • 1. Data: 2002-08-05 05:54:53
    Temat: Jak przepisać dom ...
    Od: "Anton" <w...@p...onet.pl>

    Jak przepisać dom ponosząc przy tym najmniejsze koszta. Dom to budynek
    murowany, bliźniak, 3-kondygnacyjny, odnowiony, po remoncie, w dużym
    mieście. Wartość oceniam na ok 150 - 200 tys. Dom jest własnością babci,
    babcia chce go przepisać córce. Jak to zrobić aby ponieść jak najmniejsze
    koszta urzędowe: (notariusz, urząd skarbowy itp) ?
    Pozdr
    Anton

  • 2. Data: 2002-08-05 10:16:55
    Temat: Re: Jak przepisać dom ...
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Anton" <w...@p...onet.pl> wrote in message
    > Jak przepisać dom ponosząc przy tym najmniejsze koszta. Dom to budynek
    > murowany, bliźniak, 3-kondygnacyjny, odnowiony, po remoncie, w dużym
    > mieście. Wartość oceniam na ok 150 - 200 tys.

    Mysle, ze zanizeine wartosci to nie jest najlepszy sposob na obnizeine
    oplat.
    Co prawda notariusz wezmie mniej, ale US nie opusci.

    > Dom jest własnością babci,
    > babcia chce go przepisać córce. Jak to zrobić aby ponieść jak najmniejsze
    > koszta urzędowe: (notariusz, urząd skarbowy itp) ?

    W tym przypadku platnikiem podatku jest notariusz, obliczy go i wplaci.
    Jesli Corka nie ma tytulu prawnego do lokalu, bedzie mniej.
    Obnizy tez "ustanowienie sluzebnosc" - czyli prawa do korzystaina
    przez Pania Babcie z domu.

    W niektorych miestach urzedy na wniosek strony zwalniaja z podatku,
    lecz trzeba go najpierw nie zaplacic, a wiec zatroszczyc sie trzeba
    PRZED darowizna, by notariusz podatku nie pobral.

    > Pozdr
    > Anton

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-08-05 10:56:12
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <
    (...)

> [...]
    > Jesli Corka nie ma tytulu prawnego do lokalu, bedzie mniej.
    > Obnizy tez "ustanowienie sluzebnosc" - czyli prawa do korzystaina

    a slyszalem ze przepisanie (darowizna) od razu na pelnoletnia wnuczke odbywa
    sie bez podatku jesli nie ma ona wlasnego mieszkania - czy to prawda, bo
    wlasnie mam podobną sytuację.

    Na razie wiem ze musze sie liczyc z podatkiem 7% i notariusz moze
    dom/mieszkanie wycenic - zastanawialem sie czy szukac rzeczoznawcy zeby
    zrobil wycene, zeby pozniej miec spokoj z US.
    *** blad ***

  • 4. Data: 2002-08-05 13:31:12
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "blad" [...]

    > a slyszalem ze przepisanie (darowizna) od razu na pelnoletnia wnuczke
    odbywa
    > sie bez podatku jesli nie ma ona wlasnego mieszkania - czy to prawda, bo
    > wlasnie mam podobną sytuację.

    Nie pamietam dokladnie ale chyba 110 m^2 jest wtedy zwolnione z
    podatku, na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych

    Notariusz bedzie wiedzial, a bez niego ani rusz.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-08-05 14:19:06
    Od: "blad" <b...@W...pl>

> [...]

    > podatku, na zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych
    >
    > Notariusz bedzie wiedzial, a bez niego ani rusz.

    oczywiscie ze z notariuszem, juz babcia wystepuje o wypis z hipoteki zeby
    notariusz mial pelne dane o darowiznie
    Dzieki
    *** blad ***