  • 1. Data: 2005-10-04 13:47:15
    Temat: Jak odzyskac weksel in blanco od pracodawcy?
    Od: seba<s...@o...pl>

    Witam wszystkich.
    Mam problem, przyjmujac sie do pracy w ochronie podpisalem weksel in blanco,
    oraz deklaracje wekslowa na kwote 30 tyś. zl, w deklaracji nie ma nic odnosnie
    zniszszenia komisyjnego ani wydania mi weksala, nie ma tez okresu jaki mam
    czekac na w/w weksel. Teraz zwalniam sie z pracy(znalazlem inna) a pracodawca
    powiedzial iz nie wyda mi weksla od razu tylko po uplywie 6miesiecy.
    Jak mam odzyskac weksel in blanko, jakie podjac kroki i jakie przepisy stoja za
    mna, prosze o porade z gory serdeczne dzieki.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-10-04 14:36:44
    Temat: Re: Jak odzyskac weksel in blanco od pracodawcy?
    Od: "czarny" <c...@e...pl>

    Jeśli nie miałeś żadnej umowy o odpowiedzialności materialnej i nie
    spowodowałeś ewentualnych strat w powierzonym sprzęcie to weksel winien być
    zwrócony. Sprawdź czy nie ma jakiś warunkó w samej deklaracji wekslowej.
    Jeśli na powyższe odpowiedziałeś "2 x nie" to wyślij listem poleconym do
    pracodawcy pismo z żądaniem zwrotu dokumentu; ideałem byłoby sporządzenie go
    przez prawnika.

    Pzdr.

  • 3. Data: 2005-10-05 00:12:42
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhu153$tgo$1@opal.futuro.pl seba <s...@o...pl>
    pisze:

    > Mam problem, przyjmujac sie do pracy w ochronie podpisalem weksel in
    > blanco,
    Kurczę, gdzieś ktoś kiedyś podał adres do strony na której świetnie wyjaśnił
    jak bezpiecznie posługiwać się wekslami. Sam szukam tego postu i nie mogę
    znaleźć - gdzieś mi umknął. Jakby ktoś znalazł albo pamiętał - niech da
    znać.

    Jotte

  • 4. Data: 2005-10-05 00:22:38
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dhv5op$50n$1@news.dialog.net.pl Jotte
    <t...@W...pl> pisze:

> [...]
    > wyjaśnił jak bezpiecznie posługiwać się wekslami. Sam szukam tego postu
    > i nie mogę znaleźć - gdzieś mi umknął. Jakby ktoś znalazł albo pamiętał
    Co znaczy mocna motywacja! ;)))
    Znalazłem: http://www.liwiusz.republika.pl/weksel_umowa.html

    Jotte