  • 1. Data: 2005-10-04 12:43:52
    Temat: Ustanowienie hipoteki na nieruchomość budynkową - jak rozumieć ?
    Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl>

    Witam szanownych grupowiczów,

    Mieszkam na jednym z dolnośląskich blokowisk. Od jakiegoś czasu
    daje się zauważyć na osiedlu prace termomodernizacyjne (po prostu
    zew. ocieplanie budynków :).

    Wczoraj jednak dostałem do osobistego potwierdzenia
    (podpis u dostarczyciela) "Ankietę":
    http://img188.imageshack.us/my.php?image=ankieta7fa.
    jpg

    Czy ktoś może mi powiedzieć, jak mam to rozumieć ?

    W uproszeniu. Mam poręczyć swoim mieszkaniem spłatę kredytu,
    o który ubiega się moja spółdzielnia ? Jeżeli spółdzielnia nie wywiąże
    się, co do bankowych zobowiązań ? No i czy taka "ankieta" ma jakąś
    moc prawną, czy to naprawdę tylko "ankieta".

    Bardzo proszę o opinię.

    pozdrawiam

    ChOpLaCz

  • 2. Data: 2005-10-04 18:22:40
    Od: ...@...c

    Dnia Tue, 4 Oct 2005 14:43:52 +0200, ChOpLaCz napisał(a):

> [...]
    > się, co do bankowych zobowiązań ? No i czy taka "ankieta" ma jakąś
    > moc prawną, czy to naprawdę tylko "ankieta".

    Tak to jest ankieta która jak najbardziej ma moc prawną polegającą na
    zrealizowaniu uchwały (nic wiecej).
    Generalnie zarząd chce poznać opinię członków SM na temat wrażliwości
    członków na zabezpieczenie hipoteką na nieruchomości budynkowej - z czego
    wynika że SM nie ma prawa własności do niej a jedynie wieczyste
    używkowanie.
    Czlonkowie posiadający spółdzielcze własnościowe prawo nie będą nią
    obciążeni.
    Należy zadać pytanie ile kosztować będzie zabezpieczenie hipoteką tj. wpis
    + podatek za hippotekę kaucyjną + notariusz + ubezpieczenie bankowe zamin
    uprawomocni sie w KW. Potem porównać z tą kwotą 33 740 zł i wyciągnąć
    wnioski.

    --
    pozdrawiam,