  • 1. Data: 2004-10-06 22:36:13
    Temat: Jak odzyskac przedawniona naleznosc?
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    No właśnie - jak w temacie.

    Prowadząc działalność usługową, byłem jednak nieco "zbyt grzeczny" dla
    klienta (i to niejednego...), który potem okazał się kanciarzem, w dodatku
    przegapiłem - jak się poniewczasie okazało - dwuletni termin kiedy można
    jeszcze oddać sprawę do sądu (czemu to tylko 2 lata?).

    W sumie miałem już zrezygnować (to już ponad 4 lata...) - ale zastanawiam
    się, czy nie dałoby się na tego kanciarza jakoś skutecznie wywrzeć presji?
    Chodzi o kilka tysięcy, których mi zwyczajnie szkoda. Metoda gościa jest
    prymitywna: mimo podpisanego zamówienia i otrzymywanych faktur po prostu
    kłamie, że usługi na jego rzecz nie były świadczone. Nigdy nie zgłosił
    rezygnacji ani żadnych zastrzeżeń co do ilości czy jakości usług.

    Jak sądzicie - czy "robienie mu smrodu" przy każdej okazji mogłoby jakoś
    poskutkować? Np. poprzez wysłanie stosownej informacji do firm, których
    podobno jest (nawet wyłącznym) przedstawicielem, do firm, które umieszcza w
    referencjach itp. itd. Czy mnie - w sytuacji, gdy jestem w stanie
    udokumentować swoje zarzuty - może to czymś grozić z jego strony (wiem, że
    mamy system prawny przyjaźniejszy dla kanciarza...)?

    A może ktoś zna jakieś skuteczne w takiej sytuacji metody? Wiem, że gość ma
    z czego oddać; to nie jest kwestia, że opędza się, bo nie ma pieniędzy. To
    ja mam obecnie kłopoty finansowe przez takich, jak on
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 2. Data: 2004-10-07 06:23:56
    Temat: Re: Jak odzyskac przedawniona naleznosc?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    że
    > mamy system prawny przyjaźniejszy dla kanciarza...)?

    a chcesz zeby Ciebie pozwal , dzialanie na szokde firmy.
    NIe ma przeciez wyroku w tej sprawie.

> [...]
    > z czego oddać; to nie jest kwestia, że opędza się, bo nie ma pieniędzy.
    > ja mam obecnie kłopoty finansowe przez takich, jak on

    Teraz to juz tylko "Ruski" :-)

    P.

  • 3. Data: 2004-10-07 09:16:43
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, Przemek R. wrote:

    > a chcesz zeby Ciebie pozwal , dzialanie na szokde firmy.

    A on na moją szkodę to nie zadziałał?

    > NIe ma przeciez wyroku w tej sprawie.

    No, to może faktycznie niechby mnie pozwał? Przed sądem przedstawiłbym
    stosowne dokumenty...
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 4. Data: 2004-10-07 10:56:54
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > A on na moją szkodę to nie zadziałał?

    a potrafil bys przed sadem udowodnic? To ryzyko, jezeli chcesz tak zto
    zrob to sprytnie,
    by slady do Ciebie nie prowadzily. Podeslij mu kilku kretaczy niech go do
    dna wyssaja.

    > No, to może faktycznie niechby mnie pozwał? Przed sądem przedstawiłbym
    > stosowne dokumenty...

    sprobuj (jezeli te dodwoy beda wazne, nie jestem prawnikiem nie powiem,
    nie chce w blad wprowadzic).

    P.

  • 5. Data: 2004-10-07 14:23:26
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, Przemek R. wrote:

    > a potrafil bys przed sadem udowodnic?

    Oczywiście. Mam zamówienie (z jednoczesnym potwierdzeniem znajomości
    regulaminu świadczenia usług), mam kopie wysłanych faktur, wezwań do
    zapłaty, opinię windykatora z Intrum Justitii (który, niestety, ani grosza
    nie odzyskał) oraz beczelną odpowiedź, którą dłużnik do IJ wysłał, mam
    również utrzymane w podobnym tonie jego pismo do mnie, w odpowiedzi na
    kolejne wezwanie. Mało tego - mam jeszcze świadka, któremu on powiedział,
    że wysyłane przeze mnie faktury kazał wyrzucać od razu do kosza.

    To mało?

    Dlatego zastanawiam się, czy pozywając mnie do sądu, nie wpadłby czasem we
    własne sidła. Ja jestem w stanie wykazać, ile on mi jest winien, i dlaczego
    musiałem się uciec do zastosowania takich, a nie innych środków. Po prostu
    obecnie ja jego do sądu podać nie mogę. Więc może on zrobiłby mi przysługę?

    > To ryzyko, jezeli chcesz tak zto zrob to sprytnie, by slady do Ciebie nie
    > prowadzily. Podeslij mu kilku kretaczy niech go do dna wyssaja.

    Hmmm... no, ale co masz na myśli? Jak go można "wyssać"?

    > sprobuj (jezeli te dodwoy beda wazne, nie jestem prawnikiem nie powiem,
    > nie chce w blad wprowadzic).

    A może jakiś prawnik by coś powiedział? Kurczę, piąty rok czekam na
    pieniądze... :(

    Czy mój pomysł, przy założeniach j.w. (czytając od początku wątku) rokuje mi
    jakieś szanse powodzenia - i czy w razie pozwu z jego strony mogę to wygrać
    w sądzie?
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 6. Data: 2004-10-07 14:35:22
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Zbigniew B. napisał:

    > kłamie, że usługi na jego rzecz nie były świadczone. Nigdy nie zgłosił
    > rezygnacji ani żadnych zastrzeżeń co do ilości czy jakości usług.

    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ... Działają na twoją szkodę ...

> [...]
    > udokumentować swoje zarzuty - może to czymś grozić z jego strony (wiem, że
    > mamy system prawny przyjaźniejszy dla kanciarza...)?

    Jeśli naurą problemu z odzyskaniem długu byłoby jego przedawnienie,
    wymyśleć metodę na uzyskanie uznania długu, odnowienie zobowiązania ...

    Niby nic bo i tak nie będzie płacić, ale nie martwisz się wtedy
    przedawnieniami tylko robisz sprawę karną (jeśli sąd zasądzi
    naprawienie szkody to dobrze) a potem na podstawie wyroku karnego
    droga cywilną uzyskujesz nakaz zapłaty ...

    > A może ktoś zna jakieś skuteczne w takiej sytuacji metody? Wiem, że gość ma
    > z czego oddać; to nie jest kwestia, że opędza się, bo nie ma pieniędzy. To
    > ja mam obecnie kłopoty finansowe przez takich, jak on

    Wschodni akcent u negocjatora ...

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 7. Data: 2004-10-07 14:59:47
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    *)nie wczytalem sie dokladnie, ale z tego co "chwycilem" to masz dowody,
    wiec rob transparent 3X3
    kup megafon lec pod jego firme i zaczynaj kampanie, i najlepiej pod
    drzwiami zostaw ulotke jakiegos
    adwokata :-)

    *)pol zartem pol serio

    P.

  • 8. Data: 2004-10-07 15:47:06
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, Przemek R. wrote:

> [...]
    > wiec rob transparent 3X3
    > kup megafon lec pod jego firme i zaczynaj kampanie, i najlepiej pod

    Ale czy to znaczy, że mając takie dowody nie muszę obawiać się go w sądzie,
    i mogę śmiało zacząć "robienie wielkiego smrodu"? Sąd uzna moje racje?

    Po prostu mam w pamięci sprawę tej kobiety, która z dwururki postrzeliła
    jednego ze złodziei, kradnących jej transformator - a potem to Ci złodzieje
    ją do sądu podali, gdzie musiała się gęsto tłumaczyć, i ledwo wybroniła...
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 9. Data: 2004-10-07 15:52:39
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    On 2004-10-07, Stasio Podróżnik <B...@o...pl> wrote:

    > Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa ... Działają na twoją szkodę ...

    Kiedy z tego, co zdążyłem się wcześniej dopytać, to wyłącznie sprawa cywilna
    - do której przedawnienia nieświadomie, ale dopuściłem. :( (nie tylko tej
    jednej...)

    > Jeśli naurą problemu z odzyskaniem długu byłoby jego przedawnienie,
    > wymyśleć metodę na uzyskanie uznania długu, odnowienie zobowiązania ...

    Myślałem o tym - ale nic nie wymyśliłem. Gość zapewne jest cwańszy ode mnie,
    i chyba nie da się podejść. W każdym razie nie mam zielonego pojęcia, jak
    miałbym to zrobić - on po prostu zaprzecza, że usługi były świadczone na
    jego rzecz, i już. Z jednym wyjątkiem: gdy w grę wchodziła jeszcze trzecia
    firma, to już sam napisał "...z wyjątkiem jednej usługi...". Wniosek z tego,
    że jest bardziej oblatany w kruczkach prawnych, i będzie czujny.

> [...]
    > naprawienie szkody to dobrze) a potem na podstawie wyroku karnego
    > droga cywilną uzyskujesz nakaz zapłaty ...

    To prawda - ale nie wiem, jak go podejść.

    > Wschodni akcent u negocjatora ...

    Myślałem i o tym. Nawet adwokata pytałem, co o tym sądzi. On mówi "panie,
    w więzieniu na ul. [..] już paru takich *zleceniodawców* siedzi". No, gdyby
    do problemów ze ściągnięciem pieniędzy miałyby mi jeszcze dojść takie... :(
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 10. Data: 2004-10-07 17:00:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:ck3k48$69m$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Działanie na czyjąś szkodę nie jest równoznaczne z popełnieniem
    przestępstwa. Przepisy prawa karnego uznają pewną część zachowań tego typu
    za przestępstwo, ale nie jest to zasada ogólna.