  • 1. Data: 2003-02-28 07:50:40
    Temat: Jak jest z zalozeniem firmy juz bedac zatrudnionym?
    Od: AmperioR <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Jestem zatrudniony w firmie na pelny etat na umowe o prace(czas
    nieokreslony) i zastanawiam sie nad otwarciem wlasnej firmy.
    Wiem gdzie to zglosic ale nie wiem jak jest z oplatami. Nie chodzi mi o
    rejestracje ale o oplaty bierzace(podatki).
    Moja firma placi za mnie juz Zus i wszystkie "inne" oplaty wiec czy
    majac dodatkowo wlasna firme bede musial cos jeszce placic czy tylko
    podatek dochodowy?

    Z gory dziekuje za podpowiedzi.
    Pozdrawiam Marek

  • 2. Data: 2003-02-28 09:23:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 28 Feb 2003, AmperioR wrote:
    [...]
    >+ nieokreslony) i zastanawiam sie nad otwarciem wlasnej firmy.
    >+ Wiem gdzie to zglosic ale nie wiem jak jest z oplatami. Nie chodzi mi o
    >+ rejestracje ale o oplaty bierzace(podatki).

    NTG - jest grupa ".podatki" !

    >+ Moja firma placi za mnie juz Zus i wszystkie "inne" oplaty wiec czy
    >+ majac dodatkowo wlasna firme bede musial cos jeszce placic czy tylko
    >+ podatek dochodowy?

    Ubezpieczenie zdrowotne i podatek.
    Większość zdrowotnego odzyskasz jako odliczenie od podatku
    w rozliczeniu rocznym.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-02-28 11:59:43
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    > Ubezpieczenie zdrowotne i podatek.

    jak to, trzeba placic drugi raz to samo? nie mozna jakos z tego zrezygnowac?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2003-02-28 13:15:13
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 28 Feb 2003 12:59:43 +0100), scream
    <s...@...pl> był(a) napisał(a):

    >jak to, trzeba placic drugi raz to samo? nie mozna jakos z tego zrezygnowac?

    Nie można. Można zrezygnować z ubezpieczenia społecznego, jeżeli
    zarabiasz conajmniej 800zł brutto (najniższą krajową) na etacie.
    Haracz zdrowotny musisz płacić i już.

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 5. Data: 2003-02-28 17:49:43
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> wrote in message

    > Haracz zdrowotny musisz płacić i już.

    Tak z ciekawości - czy zna ktoś uzasadnienie tego nonsensu?

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-28 17:58:08
    Od: "Sandra" <J...@w...pl>

    Użytkownik scream <s...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b3nj0p$qvd$...@n...onet.pl...

    > jak to, trzeba placic drugi raz to samo? nie mozna jakos z tego
    zrezygnowac?

    mądre pytanie zatrudniony dodatkowo na umowę gdzie są odprowadzane skladki
    myśle ,ze nie płaci drugi raz ale może się myle ?

    Sandra

  • 7. Data: 2003-02-28 18:02:10
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > zrezygnowac?
    >
    > mądre pytanie zatrudniony dodatkowo na umowę gdzie są odprowadzane skladki
    > myśle ,ze nie płaci drugi raz ale może się myle ?

    Pytanie mądre, ale prawo głupie - płacić zdrowotne trzeba :-(

    pozd.Pix

  • 8. Data: 2003-02-28 21:03:33
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    scream <s...@...pl> napisał:
    >jak to, trzeba placic drugi raz to samo?
    Nie płacisz niczego 'drugi raz'.
    Masz dodatkowy dochód, wiec placisz od niego podatek, a w tym skladke
    zdrowotna

  • 9. Data: 2003-02-28 21:37:10
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Masz dodatkowy dochód, wiec placisz od niego podatek, a w tym skladke
    > zdrowotna

    Małe uściślenie - płacić składkę należy niezależnie od tego czy osiągnie
    się ów dodatkowy dochód czy nie.

    pozd.Pix

  • 10. Data: 2003-03-03 12:14:20
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "pix" <p...@w...pl> wrote in message

    > Małe uściślenie - płacić składkę należy niezależnie od tego czy osiągnie
    > się ów dodatkowy dochód czy nie.
    >
    > pozd.Pix

    Wlasciwie, to ....... nie zawsze

    Bo jak ktos ma na tyle zarobkow by nie pacic "drugiego zus",
    to w rozliczeniu rocznym skladke zdrowotna odlicza....

    Chyba, ze "wyvierze ryczalt"...

    Boguslaw