  • 1. Data: 2007-07-15 18:29:52
    Temat: Jak egzekwować cenę za nabyty towar ?
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Witam

    Zakupiłem towar w sklepie internetowym, otrzymałem potwierdzenie z ceną i
    numerem konta. Wpłaciłem kasę, otrzymałem potwierdzenie wpłaty i info o
    realizacji zamówienia. Odczekałem dwa dni i zaniepokojony poprosiłem o
    informację kiedy towar dotrze, gdyż miło byc wysłane kurierem. W odpowiedzi
    otrzymałem info, że sklep pomylił się z ceną i wystawił cenę zakupu przez
    nich. W ramach przeprosin proponują mi zakup za cenę wyższą. Nie chcę się
    godzić i zatem mam pytanie gdzie zgłosić taki fakt ? To jakieś zagrywki
    poniżej pasa. Mało tego, wcześniej do nich pisałem z zapytaniem o ten
    właśnie towar i mnie zlali, żadnej odpowiedzi. Czy jest jakaś instytucja,
    która coś w takich sprawach zdziała ?

    Zapewne watek się pojawił ale mi chodzi tylko o to czy można to gdzieś
    zgłosić, może ktoś to już przerabiał ?

    Pozdrawiam i dzięki z góry Sławek

  • 2. Data: 2007-07-15 18:40:42
    Temat: Re: Jak egzekwować cenę za nabyty towar ?
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    Slawek pisze:

> [...]
    > poniżej pasa. Mało tego, wcześniej do nich pisałem z zapytaniem o ten
    > właśnie towar i mnie zlali, żadnej odpowiedzi. Czy jest jakaś instytucja,

    Jeśli kupowałeś jako konsumnet to idź do miejskiego (powiatowego)
    rzecznika praw konsumentów (spis adresów na www.uokik.gov.pl).
    Jednakże najczęściej strona www traktowana jest jako zaproszenie do
    składania ofert a nie oferta. To znaczy że sklep nie jest związany
    informacjami co do ceny, dostępności towaru itd, które widnieją na jego
    stronie www.
    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-07-15 18:42:28
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Nawet jak przysyłają na e-mail potwierdzenie (nr transakcji, cena, nazwa
    towaru i dane nabywcy) ?

    Wielkie dzieki za pomoc, pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2007-07-15 19:20:23
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    Slawek pisze:
    > Nawet jak przysyłają na e-mail potwierdzenie (nr transakcji, cena, nazwa
    > towaru i dane nabywcy) ?

    Jeśli przyjąć interpretację jaką pewnie przyjmie sklep czyli taką że
    strona www jest zaproszeniem do składania ofert (art.71 kodeksu
    cywilnego) to takie potwierdzenie znaczy tyle, że Ty (oferent) jesteś
    związany ofertą jaką złożyłeś sklepowi (adresat oferty)na zakup danego
    towaru za określoną cenę itd. (art. 66 ze znaczkiem 1 kodeksu
    cywilnego). Adresat oferty może ją przyjąć bądź odrzucić. W Twoim
    wypadku sklep odrzucił złożoną mu przez Ciebie ofertę i nie doszło do
    zawarcia umowy. Nie możesz żądać więc wykonania nieistniejącej umowy.
    Poważną przeszkodą w dochodzeniu takich roszczeń jest brak orzecznictwa
    sądów w takich sprawach.
    Rada: naciskaj na miejskiego rzecznika konsumentów aby wniósł pozew w
    Twoim imieniu. Wyroki w takich sprawach rozwiałyby wątpliwości czy
    strona www jest ofertą czy zaproszeniem do składania ofert (zawarcia
    umowy).

  • 5. Data: 2007-07-15 21:23:23
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    wombi pisze:

> [...]
    > cywilnego). Adresat oferty może ją przyjąć bądź odrzucić. W Twoim
    > wypadku sklep odrzucił złożoną mu przez Ciebie ofertę i nie doszło do

    Czytanie ze zrozumieniem nie boli. Sklep przyjal zlozona oferte i ten
    fakt potwierdzil mailem - wiec oferta zlozona przez kupujacego zostala
    zaakceptowana i w tym momencie musza go sprzedac po takiej cenie jaka
    ustalili.

    Sklep dopiero po fakcie odrzucil oferte, zapewne wtedy kiedy sie okazalo
    ze towar u dystrybutora zdrozal.

    Jacek

  • 6. Data: 2007-07-15 21:24:06
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Slawek pisze:
    > Nawet jak przysyłają na e-mail potwierdzenie (nr transakcji, cena, nazwa
    > towaru i dane nabywcy) ?

    Jak przyjeli Twoja oferte to w tym momencie staje sie ona wiazaca i
    sklep nie ma prawa od niej odstapic.

    Jacek

  • 7. Data: 2007-07-15 21:39:30
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    castrol pisze:

    > Czytanie ze zrozumieniem nie boli.

    W Twoim przypadku widać boli. Przeczytaj ze zrozumieniem powołany przeze
    mnie art. 66 ze znaczkiem 1 k.c. a potem pajacuj.

  • 8. Data: 2007-07-16 03:10:07
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Sun, 15 Jul 2007 21:20:23 +0200, wombi napisał(a):

> [...]
    > zawarcia umowy. Nie możesz żądać więc wykonania nieistniejącej umowy.
    > Poważną przeszkodą w dochodzeniu takich roszczeń jest brak orzecznictwa

    Jeżeli jest potwierdzenie zamówienia z numerem konta, to jest to IMHO
    wyraźne przyjęcie oferty klienta (przyjmując że to klient tutaj składa
    ofertę nie oni)

    p. m.

  • 9. Data: 2007-07-16 11:16:51
    Od: castrol <j...@b...pl>

    On 15 Lip, 23:39, wombi <w...@p...onet.pl> wrote:

    > W Twoim przypadku widać boli. Przeczytaj ze zrozumieniem powołany przeze
    > mnie art. 66 ze znaczkiem 1 k.c. a potem pajacuj.

    Dobrze sie czujesz? Czy oczka Cie bola?
    Rozumiem ze chodzi Ci o to: Art. 661. (30) § 1. Oferta złożona w
    postaci elektronicznej wiąże składającego, jeżeli druga strona
    niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie?

    Wiec oferta zostala przyjeta, wiec takze umowa zostala zawarta w tym
    wypadku - sklep przyjal oferte kupujacego potwierdzajac to wyslanym
    mailem

    Nadal czegos nie rozumiesz?

  • 10. Data: 2007-07-16 20:21:28
    Od: wombi <w...@p...onet.pl>

    castrol pisze:

> [...]
    >
    > Wiec oferta zostala przyjeta, wiec takze umowa zostala zawarta w tym
    > wypadku - sklep przyjal oferte kupujacego potwierdzajac to wyslanym

    Takich ludzi jak Ty. Problem od dawna dyskutowany w piśmiennictwie i nie
    "obrośnięty" orzecznictwem próbujesz skwitować jakimiś uszczypliwymi
    uwagami pod moim adresem.
    Skąd w Twoich wypowiedziach 100% pewność co do tego, że sklep przysłał
    oświadczenie o przyjęciu oferty? A może to było tylko oświadczenie o
    otrzymaniu oferty od konsumenta? To że sklep przysłał od razu maila do
    wątkotwórcy nie znaczy, że przyjął ofertę w rozumieniu art. 66 paragraf
    2 k.c. To są dwie różne rzeczy. I dlatego
    przedstawiłem 2 możliwe interpretacje tego problemu. Ty zaś
    kategorycznie stwierdziłeś, że doszło do zawarcia umowy.