  • 1. Data: 2003-03-18 09:02:31
    Temat: Jak "bezpiecznie" wynająć komuś mieszkanie.
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Chciałbym wynająć moje mieszkanko. Zgłosiła się chętna osoba. Jest to
    samotna mama z dzieckiem.
    Nie stać mnie na późniejsze problemy z przyszłą lokatorką więc chciałbym się
    dowiedzieć czy w sytuacji gdyby się okazało że pani staje się nie wypłacalna
    i przestaje płacić za mieszkanie ja mam jakieś prawa i mogę taką osobę
    "wykwaterować".
    Czy jest możliwa taka sytuacja że ja nie dostaję żadnych opłat, nie mogę
    pozbyć się lokatorki ( a sam popadam w kłopoty bo nie mam np. z czego
    spłacić kredytu)?

    Z góry dziękuję za pomoc
    Darek

  • 2. Data: 2003-03-18 09:30:43
    Temat: Re: Jak "bezpiecznie" wynająć komuś mieszkanie.
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy jest możliwa taka sytuacja że ja nie dostaję żadnych opłat, nie mogę
    > pozbyć się lokatorki ( a sam popadam w kłopoty bo nie mam np. z czego

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/loo0713.html

    Poczytaj.

    Alek

  • 3. Data: 2003-03-18 09:36:12
    Od: "lord" <l...@p...onet.pl>

    po pierwsze zablokuj 0700 w telefonie i ustal z operatorem staly max
    abonament (np. 50 zl) i jezeli ta kwota zostanie przekroczona nie bedzie
    mozna z tego telefonu dzwonic na platne numery ale za to bedzie sie mozna na
    niego dodzwonic

    ps. to tak mi przyslo do glowy po tym jak ostatnio slyszalem ze kolesie
    wynajmowali mieszkania i podlaczali do telefonu sprzet ktory wydzwanial caly
    czas na 0700 i rachuneczki przyszly do wlascicieli po 50 000 a jak kazdy wie
    nasza wspanialomyslna tpsa nie rozmawia z petentami dopoki nie zaplaci on
    rachunku niewazne jak wysoki by on nie byl - to jest przyklad przy okazji
    naszego polskiego super prawa chroniacego oprawcow

  • 4. Data: 2003-03-18 10:31:32
    Od: "Dan" <d...@p...pl>

> [...]
    > mozna z tego telefonu dzwonic na platne numery ale za to bedzie sie mozna

    Mozesz (przynajmniej mozna bylo z rok temu)
    rowniez przenies na okreslony czas prawa do telefonu na
    osobe ktora wynajmuje. Wtedy na jej nazwisko beda wystawiane
    fvat i to ja beda scigac w razie nie zaplacenia.

  • 5. Data: 2003-03-18 13:11:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Mar 2003, Darek wrote:
    [...]
    >+ Czy jest możliwa taka sytuacja że ja nie dostaję żadnych opłat, nie mogę
    >+ pozbyć się lokatorki

    IMHO jak najbardziej.

    >+ ( a sam popadam w kłopoty bo nie mam np. z czego
    >+ spłacić kredytu)?

    Ty ? Jakie kłopoty ??
    Przecież masz mieszkanie które można ci zabrać :] na poczet
    długów. Np. opłat za rzeczone mieszkanie, niestety.
    A na poważnie - to sprawa wraca, spytaj googla:
    http://groups.google.com/groups?as_oq=lokator%20wyna
    jem%20najem%20najemca&ie=ISO-8859-2&as_ugroup=*.praw
    o&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as_minm=5&as_miny=2001&as
    _maxd=18&as_maxm=3&as_maxy=2003&num=100&hl=pl

    Czy wybiegi typu najmu 95% mieszkania (ale nie całego) są
    skuteczne to już nie wiem.
    A swoją drogą - to współczucie dla potencjalnych najemców
    których ustawodawca tak "ustawił" że muszą być traktowani
    jako groźni dla otoczenia :(

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-03-18 14:00:50
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .
    [...]
    > A swoją drogą - to współczucie dla potencjalnych najemców
    > których ustawodawca tak "ustawił" że muszą być traktowani
    > jako groźni dla otoczenia :(

    Wiesz... jakoś muszą walczyć z bezdomnością.

    pozdrawiam
    Alek

  • 7. Data: 2003-03-18 14:04:57
    Temat: Odp: Jak "bezpiecznie" wynająć komuś mieszkanie.
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    zwracam uwage na fakt, że jest to matka z dzieckiem , czyli nie do
    eksmitowania, nawet w razie niepłacenia

    znam z doświadczenia taki przypadek
    Joanna

  • 8. Data: 2003-03-18 17:58:15
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...iq.pl>

    Alek wrote:

    > wiadomości

    -2.portezjan.zabrze.pl..
    > .
    > [...]
    >
    > Wiesz... jakoś muszą walczyć z bezdomnością.

    Taak... to jest Polska wlasnie gdzie jak sie ktos (rzady nasz madre i
    sprawiedliwe) juz wezmie za ochrone "matek z dziecmi" to w taki sposob ze
    matka z dzieckiem zostanie bezdomna bo nikt jej mieszkania nie wynajmie...

  • 9. Data: 2003-03-18 18:50:09
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...iq.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > Taak... to jest Polska wlasnie gdzie jak sie ktos (rzady nasz madre i
    > sprawiedliwe) juz wezmie za ochrone "matek z dziecmi" to w taki sposob ze
    > matka z dzieckiem zostanie bezdomna bo nikt jej mieszkania nie wynajmie...

    Tak, tak, ale to już będzie dyskryminacja, więc jak nie wynajmiesz to Cię
    jeszcze do sądu zaciągnie ;P

  • 10. Data: 2003-03-18 21:46:28
    Od: "pestifer" <p...@p...fm>

> [...]
    > Czy jest możliwa taka sytuacja że ja nie dostaję żadnych opłat, nie mogę
    > pozbyć się lokatorki ( a sam popadam w kłopoty bo nie mam np. z czego

    wiem, ze niektorzy biora na dzien dobry kaucje w wysokosci 2-miesiecznego
    kosztu wynajmu