  • 51. Data: 2012-01-15 13:36:34
    Temat: Re: Ja w sprawie emerytury
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    sqlwiel wrote:

    > W dniu 2012-01-15 13:25, krys pisze:
    >
    > Nie "bo tak", tylko z powodu, że przez kilkadziesiąt lat placił haracz i
    >>

    > Ale tego państwa już nie ma!

    Dobra, dobra. Spadkobiercy tamtego państwa są:->

    J.

    www.kontestacja.com

  • 52. Data: 2012-01-15 13:44:34
    Od: Animka <t...@w...pl>

    W dniu 2012-01-15 12:08, sqlwiel pisze:

    > To wtedy może liczyć na utrzymanie ze strony swoich dzieci. To chyba
    > naturalne?
    > Mając 65 lat powinien mieć dzieci w wieku ok. 30-40 lat, więc "w kwiecie
    > produktywności". Dla nich to pryszcz zrzucić się co miesiąc po kilkaset
    > złotych dla tatusia, któremu w końcu zawdzięczają życie. Nieprawdaż?

    A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest
    takich wypierdków.
    http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750
    _tysiecy/

    --
    animka

  • 53. Data: 2012-01-15 14:10:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-01-15, Animka <t...@w...pl> wrote:

    [...]

    > A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest
    > takich wypierdków.
    > http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750
    _tysiecy/

    Tzn. masz pretensje do kapitalizmu, czy jak?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 54. Data: 2012-01-15 14:14:03
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-15 14:44, Animka pisze:

    > A taka jedna wybrana w tv za reklame kupi sobie mieszkanie. Wiele jest
    > takich wypierdków.
    > http://www.pudelek.pl/artykul/37608/zmuda_zarobi_750
    _tysiecy/

    No i ch.j. Skoro banda debili płaci abonament... :)

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 55. Data: 2012-01-15 14:17:11
    Od: Animka <t...@w...pl>

    > On 2012-01-15, Animka<t...@w...pl> wrote:
    >
    > [...]
    _tysiecy/

    > Tzn. masz pretensje do kapitalizmu, czy jak?

    Mam pretensje do niesprawiedliwości, nierówności itd.

    --
    animka

  • 56. Data: 2012-01-15 14:21:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2012 13:56, krys pisze:

    > Nie no, normalnie powinien dopłacać do tej emerytury. W końcu rewaloryzacje
    > i odsetki to się tylko w jedną stronę liczy - jak obywatel ma dostać w dupę,

    Ale zrozum, że nawet po rewaloryzacji to on nadal zarabiał wtedy
    równoważnik ówczesnych kilkudziesięciu dolarów. Na współczesne dolary to
    może by ze 2 setki wyszły.

    Przykład... Załóżmy, że nie mamy inflacji (ceny się nie zmieniają).
    Odkładasz sobie przez rok jakąś sumę i uzbierałeś średnią krajową. W
    następnym roku zdarza się cud gospodarczy, stopa życiowa wszystkim
    rośnie i średnia krajowa szybuje na 2x wyższy pułap. Przypominam -
    załóżmy, że ceny nie wzrosły, tylko nagle wszyscy 2x więcej zarabiają.
    Uważasz, że pieniądze na twoim koncie powinny zostać przemnożone przez
    dwa (oprócz normalnych odsetek)?

  • 57. Data: 2012-01-15 14:31:14
    Od: sqlwiel <j...@g...com>

    W dniu 2012-01-15 15:21, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > załóżmy, że ceny nie wzrosły, tylko nagle wszyscy 2x więcej zarabiają.
    > Uważasz, że pieniądze na twoim koncie powinny zostać przemnożone przez

    Daj spokój...
    Ty próbujesz emeryturę jakoś uzasadnić jakąś umową, układem, czymś
    racjonalnym.
    Teoretycznie, to emerytura ma być wypracowanym, opłaconym z góry
    świadczeniem kapitałowym. U nas jest dobrowolnie określaną przez rząd
    zapomogą, "aby nie zdechli z głodu, bo się na nas rzucą".

    Tymczasem u nas emerytura, to jest ochłap rzucany motłochowi przez rząd.
    Rząd jak chce, to da, a jak nie chce, to nie da. Przykład: tegoroczna
    waloryzacja. Poprzednio: Suchocka (z tej samej tuskowej bandy), też
    "zaniechała waloryzacji".
    Dlatego trzeba się wypiąć na to "państwo" (wszak jego już nie ma, jest
    "unia"), olać, nie-dać swojego, nie dać się ograbić, bronić się
    jak-tylko-można.

    Jeśli ono "państwo" j.bie nas w d.pę, to trzeba mu na.ać na ryj.

    Prawo, to może było kiedyś, jakieś 100 lat temu. Teraz mamy "lewo".

    --
    Tnx. sqlwiel

  • 58. Data: 2012-01-15 14:34:55
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ale zrozum, że nawet po rewaloryzacji to on nadal zarabiał wtedy
    > równoważnik ówczesnych kilkudziesięciu dolarów. Na współczesne dolary to
    > może by ze 2 setki wyszły.

    Cytat z 1. postu:
    "Pamiętam , że gdy rozpoczynałem swoją pierwszą w życiu
    pracę obiecywano mi , że jak dożyję - to dostanę 80 % ostatniej
    pensji "
    Wątkodawca twierdzi, ze zarabia okolo 2 śrenich krajowych. Sam sobie policz,
    ile to jest 80% procent jego ostatniej pensji, i jak to się ma do 1500zł.

> [...]
    > załóżmy, że ceny nie wzrosły, tylko nagle wszyscy 2x więcej zarabiają.
    > Uważasz, że pieniądze na twoim koncie powinny zostać przemnożone przez

    Uważam, że jeśli odchodzę na emeryturę w okresie boomu gospodarczego, a ZUS
    obiecał mi 80% ostatniej pensji, to powinnam dostać 80% ostatniej pensji.

    Poza tym na jakim MOIM koncie? na tym podobnym, co jest w NFZ?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 59. Data: 2012-01-15 14:54:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2012 15:34, krys pisze:

> [...]
    > ile to jest 80% procent jego ostatniej pensji, i jak to się ma do 1500zł.

    "Obiecałaś! Obiecałaś!"
    (jak ten bachor z reklamy)

    To powtórzę, co wcześniej napisałem - pretensje to tego, kto obiecał.

  • 60. Data: 2012-01-15 14:57:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 15.01.2012 15:31, sqlwiel pisze:

    > Jeśli ono "państwo" j.bie nas w d.pę, to trzeba mu na.ać na ryj.
    >
    > Prawo, to może było kiedyś, jakieś 100 lat temu. Teraz mamy "lewo".

    ROTFL

    Biednym zawsze wiatr w oczy wieje. 100 lat temu tak samo narzekałbyś na
    kapitalistów i arystokratów. Jeśli miałbyś szczęście.