  • 1. Data: 2007-03-30 14:22:00
    Temat: JAK UNIKNĄĆ WOJSKA? (DOSTAŁEM POLECONY) - SPRAWA PILNA !!!
    Od: "wojsko1111" <w...@g...pl>

    Witam,
    mam problem. Otóż 3 dni temu (27 marca 2007) otrzymałem list z WKU. Nie wiem
    dokładnie czego dotyczy bo postanowiłem na razie nie odbierać poleconych.
    Byłem już jednak rok temu na komisji wojskowej i dostałem katerogrię A, czyli
    zdolny do służby. Wówczas przedstawiałem papierek z wieczorowej szkoły o
    pobieraniu nauki, która zgodnie z podanymi danymi miałem ukończyć dopiero w
    2009 roku. Sprawy się jednak tak potoczyły że przestałem uczęszczać do tej
    szkoły, ale zamierzałem podjąć na nowo naukę we wrześniu 2007 roku w innej
    szkole i z związku z tym zastanawiam się w jaki sposób rozegrać teraz sprawę z
    WKU żebym jednak nie musiał do września 2007 roku odbywać żadnej służby. We
    wrześniu miałbym już nowy świstek o pobieraniu nauki, więc później już by nie
    było większego problemu z odroczeniem. Ktoś był w podobnej sytuacji i mógłby
    się podzielić doświadczeniami?
    Nie muszę chyba mówić iż sprawa jest dosyć pilna dlatego proszę o konkretne wpisy.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-03-30 14:55:31
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.03.2007 wojsko1111 <w...@g...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > mam problem. Otóż 3 dni temu (27 marca 2007) otrzymałem list z WKU. Nie wiem
    > dokładnie czego dotyczy bo postanowiłem na razie nie odbierać poleconych.

    Chcą po prostu uzupełnić papiery, sprawdzić, czy się czasem gdzieś nie
    uczysz i tak dalej. Jeśli nie masz jakiejś podstawy do odroczenia, no to
    gorzej, bo przekonają się, że można Cię powołać i najprawdopodobniej po
    jakimś czasie powołają.

> [...]
    > się podzielić doświadczeniami?
    > Nie muszę chyba mówić iż sprawa jest dosyć pilna dlatego proszę o konkretne wpisy.

    Jedyna słuszna rada: poszukaj jakiejś szkoły policelanej, gdzie Cię jeszcze
    przyjmą. Zapłacisz i dostajesz kwit, idziesz z nim do WKU i spokój do czasu
    aż Cię skreślą (a jeśli będziesz terminowo płacił, to przed wakacjami na
    ogół nie skreślą :)

    W praktyce to i tak musisz iść na jakieś studia, bo bez dyplomu to w końcu Cię
    i tak powołają, kwestia czasu. Nie będziesz przecież do 60 roku życia udawał, że
    sie uczysz.

    Możesz też się wymeldować ze zgłoszeniem czasowego wyjazdu za granicę.
    Dopóki nie doręczono Ci skutecznie jakiegoś pisma wzywającego do WKU (przez
    co należy rozumieć również nieodebranie dwukrotnie awizowanego poleconego!),
    to jest to dosyć dobry sposób. Pojedź gdzieś do Wielkiej Brytanii,
    poukładaj jakieś towary na półce w Tesco. Zarobisz na wakacje, po wakacjach
    wrócisz, pójdziesz do szkoły i spokój. Możesz też dołączyć do grupy
    Polaków, którzy rozczarowani faktem, że w Polsce czeka na nich jedynie
    komendant WKU i praca za 1200 zł brutto, nie wracają po wakacjach. :)
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2007-03-30 15:15:17
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    Mozna tez obciac sobie kciuk u ręki, której się uzywa do strzelania :)

    --
    Krzysiek, Kraków, http://kszysiek.xt.pl

  • 4. Data: 2007-03-30 15:18:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.03.2007 KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał/a:

    > Mozna tez obciac sobie kciuk u ręki, której się uzywa do strzelania :)

    Dla pewności - razem z palcem wskazującym. :)
    --
    Samotnik

  • 5. Data: 2007-03-30 15:32:04
    Od: "thaz [xpect]" <t...@N...pl>

    > Nie muszę chyba mówić iż sprawa jest dosyć pilna
    > dlatego proszę o konkretne wpisy.

    idziesz do nich, tłumaczysz sprawę
    i piszesz wniosek (że zaczynasz dopiero we
    wrześniu);
    - powinni załatwić bez problemu.
    Ukrywając się nic nie zdiałasz;

    thaz

  • 6. Data: 2007-03-30 15:49:56
    Od: "wojsko1111" <w...@g...pl>

    Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

> [...]
    > Polaków, którzy rozczarowani faktem, że w Polsce czeka na nich jedynie
    > komendant WKU i praca za 1200 zł brutto, nie wracają po wakacjach. :)

    Zastanawiałem się nad jakąś szkołą, ale nie wiem gdzie mogliby mnie przyjąć
    zwłaszcza że nie mam jeszcze ukończonego w pełni liceum. Na razie tylko
    pierwsza klasa :-(
    Wyjazd za granicę też raczej nie wchodzi w grę gdyż nie znam dobrze języka. I
    tylko to trzyma mnie jeszcze w tym pojebanym kraju.

  • 7. Data: 2007-03-30 15:50:45
    Od: "wojsko1111" <w...@g...pl>

    KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl> napisał(a):

    > Mozna tez obciac sobie kciuk u ręki, której się uzywa do strzelania :)

    Tę niewątpliwą przyjemność zostawię masochistom ;-)

  • 8. Data: 2007-03-30 15:52:03
    Od: "wojsko1111" <w...@g...pl>

    thaz [xpect] <t...@N...pl> napisał(a):

    > idziesz do nich, tłumaczysz sprawę
    > i piszesz wniosek (że zaczynasz dopiero we
> [...]

    Mogą, ale nie muszą. Ponoć. Co wtedy?

  • 9. Data: 2007-03-31 07:59:31
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    W artykule news:eujbj4$aam$1@inews.gazeta.pl,
    niejaki(a): wojsko1111 z adresu <w...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > Wyjazd za granicę też raczej nie wchodzi w grę gdyż nie znam dobrze
    > języka. I tylko to trzyma mnie jeszcze w tym pojebanym kraju.

    ech i lol

    moze ty jednak idz do tego wojska, dobrze ci to zrobi - moze sie nawet
    czegos nauczysz, przemyslisz co chcesz dalej robic...
    ew. straconym czasem sie nie przejmoj i tak juz jestes do tylu o 2-3lata

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 10. Data: 2007-03-31 12:05:50
    Od: "wojsko1111" <w...@g...pl>

    tHe mRuWa <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > czegos nauczysz, przemyslisz co chcesz dalej robic...
    > ew. straconym czasem sie nie przejmoj i tak juz jestes do tylu o 2-3lata

    Proponowałbym przeczytanie jeszcze raz postu rozpoczynającego wątek. Nie
    przypominam sobie abym prosiłem o rady w stylu "jak zaplanować swoje życie"
    lub "jak zorganizować sobie czas", więc może lepiej daruj sobie tego typu
    wpisy gdyż niczego pożytecznego one nie wnoszą co tematu.