    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: JAK UNIKNĄĆ WOJSKA? (DOSTAŁEM POLECONY) - SPRAWA PILNA !!!
    Date: Fri, 30 Mar 2007 14:55:31 +0000 (UTC)

    Dnia 30.03.2007 wojsko1111 <w...@g...pl> napisał/a:
    > Witam,
    > mam problem. Otóż 3 dni temu (27 marca 2007) otrzymałem list z WKU. Nie wiem
    > dokładnie czego dotyczy bo postanowiłem na razie nie odbierać poleconych.

    Chcą po prostu uzupełnić papiery, sprawdzić, czy się czasem gdzieś nie
    uczysz i tak dalej. Jeśli nie masz jakiejś podstawy do odroczenia, no to
    gorzej, bo przekonają się, że można Cię powołać i najprawdopodobniej po
    jakimś czasie powołają.

> [...]
    > 2009 roku. Sprawy się jednak tak potoczyły że przestałem uczęszczać do tej
    > szkoły, ale zamierzałem podjąć na nowo naukę we wrześniu 2007 roku w innej
    > szkole i z związku z tym zastanawiam się w jaki sposób rozegrać teraz sprawę z
    > WKU żebym jednak nie musiał do września 2007 roku odbywać żadnej służby. We
    > wrześniu miałbym już nowy świstek o pobieraniu nauki, więc później już by nie
    > było większego problemu z odroczeniem. Ktoś był w podobnej sytuacji i mógłby
    > się podzielić doświadczeniami?
    > Nie muszę chyba mówić iż sprawa jest dosyć pilna dlatego proszę o konkretne wpisy.

    Jedyna słuszna rada: poszukaj jakiejś szkoły policelanej, gdzie Cię jeszcze
    przyjmą. Zapłacisz i dostajesz kwit, idziesz z nim do WKU i spokój do czasu
    aż Cię skreślą (a jeśli będziesz terminowo płacił, to przed wakacjami na
    ogół nie skreślą :)

    W praktyce to i tak musisz iść na jakieś studia, bo bez dyplomu to w końcu Cię
    i tak powołają, kwestia czasu. Nie będziesz przecież do 60 roku życia udawał, że
    sie uczysz.

    Możesz też się wymeldować ze zgłoszeniem czasowego wyjazdu za granicę.
    Dopóki nie doręczono Ci skutecznie jakiegoś pisma wzywającego do WKU (przez
    co należy rozumieć również nieodebranie dwukrotnie awizowanego poleconego!),
    to jest to dosyć dobry sposób. Pojedź gdzieś do Wielkiej Brytanii,
    poukładaj jakieś towary na półce w Tesco. Zarobisz na wakacje, po wakacjach
    wrócisz, pójdziesz do szkoły i spokój. Możesz też dołączyć do grupy
    Polaków, którzy rozczarowani faktem, że w Polsce czeka na nich jedynie
    komendant WKU i praca za 1200 zł brutto, nie wracają po wakacjach. :)
    --
    Samotnik