  • 1. Data: 2003-08-22 11:34:08
    Temat: Inwestycje w spadek, a sprawa o podział
    Od: "4TEL - Dariusz Piotrowski" <d...@M...plusnet.pl>

    Witam
    Jest spadek (dom), który został nabyty przez spadkobierców,
    jednak oni nie mogą dojść do porozumienia i bez sądowego
    podziału raczej nie dojdą. Do czasu założenia sprawy w sądzie
    jeden ze spadkobierców utrzymuje ten dom (niezbędne remonty,
    rachunki, liczniki) ale nikt w nim nie zamieszkuje.
    Jak będzie wyglądała sprawa jego wkładu jakim było niewątpliwie
    utrzymanie spadku przez 2 lata w oczach sądu? Czy ten wkład
    zostanie uwzględniony przy ewentualnej sprawie o podział?

    pzdr
    Darek

  • 2. Data: 2003-08-22 22:00:08
    Temat: Re: Inwestycje w spadek, a sprawa o podział
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    4TEL - Dariusz Piotrowski napisał(a) Fri, 22 Aug 2003 13:34:08 +0200 na pl.soc.prawo:

> [...]
    > utrzymanie spadku przez 2 lata w oczach sądu? Czy ten wkład
    > zostanie uwzględniony przy ewentualnej sprawie o podział?

    Myślę że jest na to szansa pod warunkiem że udokumentuje poniesione
    wydadki.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498

  • 3. Data: 2003-08-22 22:05:24
    Od: "Ben" <b...@o...pl>

    > 4TEL - Dariusz Piotrowski napisał(a) Fri, 22 Aug 2003 13:34:08 +0200 na
    pl.soc.prawo:

    Na podstawie art. 1035 w związku z art. 207 k.c. spadkobierca, który ponosi
    wydatki w związku z utrzymaniem nieruchomości wspólnej będzie mógł dochodzić od
    pozostałych spadkobierców zwrotu (w stosunku do wielkości udziałów)
    pozdrowienia
    Ben