  • 1. Data: 2003-08-22 11:15:28
    Temat: Czy bezrobotny płaci koszty sądowe ?
    Od: "Rafał" <p...@W...pl>

    Witam !

    Jestem bezrobotnym lecz musze wniesc pozew do sądu . Sąd ustalił opłate 384 zl
    ktorej nie posiadam . Czy wiec jestem przegrany czy mam jakąs szanse ????

    pozdrwiam.
    rafał

  • 2. Data: 2003-08-22 12:04:50
    Temat: Re: Czy bezrobotny płaci koszty s?dowe ?
    Od: Tomek Kruk <t...@s...rubikon.pl>

    On 22 Aug 2003 13:15:28 +0200, "Rafał" <p...@W...pl>
    wrote:

    > Jestem bezrobotnym lecz musze wniesc pozew do sądu . Sąd ustalił opłate 384 zl
    > ktorej nie posiadam . Czy wiec jestem przegrany czy mam jakąs szanse ????

    mozesz napisac o zwolnienie z kosztow sadowych, jednakze jak przegrasz
    to nie bedzie zmiłuj się

  • 3. Data: 2003-08-23 19:56:42
    Temat: Re: Czy bezrobotny p+AUI-aci koszty s+ALE-dowe ?
    Od: === igoR === <a...@...sygnaturce>

    Tomek Kruk napisał(a):

    > mozesz napisac o zwolnienie z kosztow sadowych, jednakze jak przegrasz
    > to nie bedzie zmiłuj się

    To jak to sobie sąd wyobraża, że z czego koleś zapłaci?
    Tak pytam, z ciekawości...
    --
    """"""""""""""""""""/\
    _ ___ /_|\
    | / _` / _ \ / /.-""-.\
    |_\__, \___/_|_\/< (()) >\
    |___/GG313785/__`-..-'__\
    ig(at)2com.pl /___|____|___\

  • 4. Data: 2003-08-23 20:03:38
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    > To jak to sobie sąd wyobraża, że z czego koleś zapłaci?
    > Tak pytam, z ciekawości...

    o ile wiem to jeszcze nie ma postanowienia w tej sprawie wiec nie ma o co
    sie oburzac - instytucja zwolnienia z kosztow jest po to, by umozliwic
    dostep do sadu osobom, ktore na to nie stac. Sad na pewno wezmie pod uwage
    stan majatkowy wnioskodawcy. Trzeba tylko do wniosku zalaczyc oswiadczenie o
    stanie majatkowym.

    Art. 113. § 1. k.p.c Zwolnienia od kosztów sądowych domagać się może osoba
    fizyczna, która złoży oświadczenie, że nie jest w stanie ponieść ich bez
    uszczerbku utrzymania koniecznego dla siebie i rodziny. Oświadczenie powinno
    obejmować dokładne dane o stanie rodzinnym, majątku i dochodach. Od sądu
    zależy uznanie tego oświadczenia za dostateczne do zwolnienia od kosztów
    sądowych.

  • 5. Data: 2003-08-23 20:11:02
    Od: === igoR === <a...@...sygnaturce>

    Fakir napisał(a):

> [...]
    > stan majatkowy wnioskodawcy. Trzeba tylko do wniosku zalaczyc oswiadczenie o

    A co z tym, co napisał mas przedmówca, że "jak przegra, to nie ma
    zmiłuj"? To bezrobotny nie może przegrać sprawy? Pozywa np. firmę o
    zapłatę, firma wygrywa (zdarza się, no nie?) i co wtedy?
    --
    """"""""""""""""""""/\
    _ ___ /_|\
    | / _` / _ \ / /.-""-.\
    |_\__, \___/_|_\/< (()) >\
    |___/GG313785/__`-..-'__\
    ig(at)2com.pl /___|____|___\

  • 6. Data: 2003-08-23 20:28:34
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    > A co z tym, co napisał mas przedmówca, że "jak przegra, to nie ma
    > zmiłuj"? To bezrobotny nie może przegrać sprawy? Pozywa np. firmę o
    > zapłatę, firma wygrywa (zdarza się, no nie?) i co wtedy?

    jesli wniosek o zwolnienie bedzie oddalony tzn ze sad jakies tam powody to
    takiego orzeczenia mial i napewno to uzasadni. Przysluguje jeszcze zazalenie
    na decyzje sadu 1 instancji i sad wyzszy jeszcze raz rozpozna sprawe. jesli
    podzieli to stanowsko to albo nie przysluguje tej osobie zwolnienie albo
    kiepsko wykazala ze nie posiada srodkow na koszty sadowe. - idealista?
    moze...

    jesli powod jest pracownikie, a sprawa toczy sie przed sadem pracy do z mocy
    ustawy jest zwolniony z onowiazku poniszenia kosztow - w baaaardzo
    wyjatkowych sytuacjach sad moze zasadzic te koszty

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir

  • 7. Data: 2003-08-25 09:13:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Aug 2003, Fakir wrote:
    [...a to był igoR...]
> [...]
    >+ > zapłatę, firma wygrywa (zdarza się, no nie?) i co wtedy?
    >+
    >+ jesli wniosek o zwolnienie bedzie oddalony

    Nie będzie oddalony *ale powód przegra*. O to szło...
    Chyba że ja czytać nie umiem ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-08-25 09:16:44
    Od: "Fakir" <d...@2...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Sat, 23 Aug 2003, Fakir wrote:
    > [...a to był igoR...]
    >
    > Nie będzie oddalony *ale powód przegra*. O to szło...
    > Chyba że ja czytać nie umiem ;)
    > pozdrowienia, Gotfryd

    Racja - ja nie doczytalem...

    Nie jestem pewien, ale sad jest zwiazany swoim postanowieniem o zwolnieniu z
    kosztow. Jesli zwolnil od kosztow w calosci to chyba kosztami postepowania
    obciazy Skarb Panstwa. Ale prosze o bardziej kompetentna odpowiedz ;)

    --
    Pozdrawiam !
    Fakir