  • 1. Data: 2006-06-19 23:01:54
    Temat: Internet - wyrzucenie ze spolecznosci
    Od: "macieklew" <m...@b...co.uk>

    Sytuacja taka:
    bylem czlonkiem pewnej spolecznosci, której dzialalnosc oparta
    jest na aktywnosci w portalu internetowym. Niezbedna jest rejestracja
    i tylko zarejestrowani i zalogowani czlonkowie moga brac udzial w
    "aktywnym zyciu".
    Po pewnym czasie moje konto zlikwidowano - czyli wyrzucono mnie,
    pozbawiono praw czlonka. Pomijam tu fakt czy slusznie - wedlug mnie
    nie - mam pytania nastepujace:

    1. czy jest dozwolone to, zeby oni zakazali mi zalozyc nowe konto
    (jezeli tak to czy dozywotnio?);
    2. jezeli moga to zrobic to czy moga blokowac kazda próbe
    zalozenia konta czlonkowskiego z mojego komputera (np. zona nie
    moze zalozyc konta z naszego komputera domowego) - mysle, ze to
    niedopuszczalna praktyka, zeby cos takiego mialo miejsce, a tak sie
    dzieje

    Bardzo prosze o odpowiedzi, ewentualnie o pomoc - gdzie szukac takich
    odpowiedzi - strony www, grupy dyskusyjne
    dzieki
    Maciek

  • 2. Data: 2006-06-19 23:16:20
    Temat: Re: Internet - wyrzucenie ze spolecznosci
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik "macieklew" <m...@b...co.uk> napisal w wiadomosci
    ps.com...

    >pozbawiono praw czlonka. Pomijam tu fakt czy slusznie - wedlug mnie

    Ciesz sie, ze nie czlonka!

    >Bardzo prosze o odpowiedzi, ewentualnie o pomoc - gdzie szukac takich
    odpowiedzi - strony www, grupy dyskusyjne

    Najwyzszy czas WYDOROSLEC i stawic czolo PRAWDZIWEMU ZYCIU oraz PRAWDZIWYM
    PROBLEMOM.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2006-06-19 23:48:57
    Od: "macieklew" <m...@b...co.uk>

    Dziwne!

    dlaczego tak niemiło?
    Skąd wiesz czy to nie prawdziwy problem? Proszę o poradę a tu takie
    nieprzyjazne nastawienie :(

  • 4. Data: 2006-06-20 05:21:23
    Od: "zmarekz" <l...@w...pl>

    Moze zmiana IP pomoze ? Komputery w sieci rozpoznawane sa po IP.

  • 5. Data: 2006-06-20 05:37:13
    Od: DonWito <q...@c...barg.cy>

    Dnia Mon, 19 Jun 2006 16:01:54 -0700, macieklew napisał(a):

> [...]
    > jest na aktywnosci w portalu internetowym. Niezbedna jest rejestracja
    > i tylko zarejestrowani i zalogowani czlonkowie moga brac udzial w

    Czyli nie było między Tobą a właścicielami serwera / strony / forum
    żadnej umowy o korzystanie z konta na tym serwerze / stronie / forum.
    Nie płaciłeś abonamentu za jego użytkowanie?
    Jeśli nie było umowy i opłaty, to:

> [...]
    > - mam pytania nastepujace:
    >
    > 1. czy jest dozwolone to, zeby oni zakazali mi zalozyc nowe konto

    Tak.

> [...]
    > z naszego komputera domowego) - mysle, ze to niedopuszczalna praktyka,
    > zeby cos takiego mialo miejsce, a tak sie dzieje

    Tak. Wyobraź sobie, że internet, wbrew pozorom, nie jest za darmo. Ktoś
    płaci za miejsce na serwerze dla tego portalu, za utrzymanie serwera, za
    łącze, albo chociaż za prąd jeśli serwer stoi u kogoś w domu. Ktoś
    jest (tadam!) właścicielem tego serwera, albo chociaż portalu. I ten
    ktoś może decydować, kto będzie korzystał z jego serwera, tak jak Ty
    możesz decydować, kogo wpuścisz do siebie do domu. To całkiem normalna
    i dopuszczalna praktyka.

    w.

    --
    Adres mail z nagłówka zakodowany w ROT13 :)

  • 6. Data: 2006-06-20 06:46:50
    Od: "F.T." <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macieklew" <m...@b...co.uk> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Dziwne!

    dlaczego tak niemiło?
    Skąd wiesz czy to nie prawdziwy problem? Proszę o poradę a tu takie
    nieprzyjazne nastawienie :(

    Jak ktos chce wejsc do Ciebie na chate a Ty sie nie zgadzasz to ma wyslac
    zone a Ty masz ja wpuscic??
    Zastanow sie
    Ich serwr i wpuszczaja kgo chca
    No chyba ze to twoj serwer a cie wydymali

  • 7. Data: 2006-06-20 06:51:19
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Tue, 20 Jun 2006 07:21:23 +0200,
    zmarekz <l...@w...pl> screamed:
    > Moze zmiana IP pomoze ? Komputery w sieci rozpoznawane sa po IP.

    Po pewnym czasie i tak rozpoznają go po jego zachowaniu. I sytuacja się
    powtórzy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:237B ]
    [ 08:50:27 user up 11013 days, 20:45, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I was married by a judge. I should have sked for a jury. -- Groucho Marx

  • 8. Data: 2006-06-20 06:51:36
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 19 Jun 2006 16:01:54 -0700,
    macieklew <m...@b...co.uk> screamed:
    > 1. czy jest dozwolone to, zeby oni zakazali mi zalozyc nowe konto
    > (jezeli tak to czy dozywotnio?);

    Dozwolone.

> [...]
    > moze zalozyc konta z naszego komputera domowego) - mysle, ze to
    > niedopuszczalna praktyka, zeby cos takiego mialo miejsce, a tak sie

    Mogą.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:238B ]
    [ 08:51:35 user up 11013 days, 20:46, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A computer program does what you tell it to do, not what you want it to do.

  • 9. Data: 2006-06-20 08:12:24
    Od: "macieklew" <m...@b...co.uk>

    Wszystko jasne dla mnie, dzieki za pomoc i wyjasnienia.

    Serwis bezplatny, serwer ich nie moj - tak ze mnie nie "wydymali"
    Wiem, ze poznaja kompa po IP - ja nie chce zmieniac IP i dostawac sie
    do nich "tylnymi drzwiami" tylko pytalem czy takie rozpoznawanie przez
    nich mojego kompa i nie wpuszczanie mnie ani mojej rodziny (czyli cos
    na ksztalt "czarnej listy") jest dopuszczalne. Odpowiedzieliscie, ze
    tak - dziekuje.

    Pozdrawiam
    Maciek