  • 1. Data: 2006-06-19 21:38:12
    Temat: Prezes a długi spółki ?
    Od: "Krzysiek M." <chris14305@_usunto_o2.pl>

    Czy Prezes Zarządu spółki może odpowiadać za długi Spółki z o.o. własnym
    majątkiem ?

    --
    Krzysiek M.

  • 2. Data: 2006-06-19 21:51:44
    Temat: Re: Prezes a długi spółki ?
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 19.06.2006 Krzysiek M. <chris14305@_usunto_o2.pl> napisał/a:

    > Czy Prezes Zarządu spółki może odpowiadać za długi Spółki z o.o. własnym
    > majątkiem ?

    Tak, akurat. Miałem kiedyś takiego "prezesa" jako kontrahenta. Jak mu
    powiedziałem: "Marcin, ta Twoja firma mi zalega czas już dłuższy. Jak Ci
    starcza na postawienie domku - to i dla mnie powinno", to Marcin na to: "a
    co Ty chcesz - ja tam tylko pracuję, to przecież nie moje".

    Ot, uroki spółki z o.o. :]
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 3. Data: 2006-06-19 21:55:14
    Od: TauRuSS <t...@l...wroc.net>

    Krzysiek M. napisał(a):
    > Czy Prezes Zarządu spółki może odpowiadać za długi Spółki z o.o. własnym
    > majątkiem ?

    Za długi sp. z o.o. odpowiadaja wspólnicy do wysokości własnego wkładu.

  • 4. Data: 2006-06-19 21:56:34
    Od: TauRuSS <t...@l...wroc.net>

    TauRuSS napisał(a):

    > Za długi sp. z o.o. odpowiadaja wspólnicy do wysokości własnego wkładu.

    Acha, z pominięcie długów wobec skarbu państwa.

  • 5. Data: 2006-06-19 23:19:07
    Od: "pan trawnik" <k...@g...pl>

    TauRuSS <t...@l...wroc.net> napisał(a):

    > Za długi sp. z o.o. odpowiadaja wspólnicy do wysokości własnego wkładu.

    1. Wspolnicy nie odpowiadaja za zobowiazania spolki z o.o.

    2. co do czlonkow zarzadu - odpowiedzialnosc ma charakter subsydiarny:
    Art. 299. § 1. Jeżeli egzekucja przeciwko spółce okaże się bezskuteczna,
    członkowie zarządu odpowiadają solidarnie za jej zobowiązania.
    § 2. Członek zarządu może się uwolnić od odpowiedzialności, o której mowa w
    § 1, jeżeli wykaże, że we właściwym czasie zgłoszono wniosek o ogłoszenie
    upadłości lub wszczęto postępowanie układowe, albo że niezgłoszenie wniosku
    o ogłoszenie upadłości oraz niewszczęcie postępowania układowego nastąpiło
    nie z jego winy, albo że pomimo niezgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości
    oraz niewszczęcia postępowania układowego wierzyciel nie poniósł szkody.

  • 6. Data: 2006-06-20 09:58:06
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    Użytkownik "TauRuSS" <t...@l...wroc.net> napisał w wiadomości

    > Za długi sp. z o.o. odpowiadaja wspólnicy do wysokości własnego wkładu.

    nie wprowadzaj w blad.... za dlugi spolki zoo moga odpowiadac czlonkowie
    zarzafdu na podst 299 ksh

  • 7. Data: 2006-06-20 12:33:23
    Od: stern <s...@0...pl>

    Lookasik napisał(a):

    > nie wprowadzaj w blad.... za dlugi spolki zoo moga odpowiadac czlonkowie
    > zarzafdu na podst 299 ksh

    alez z odpowiedzialnoscia do wysokosci wkladu pieknie wyrecytowal.
    musi pilny student :D

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 8. Data: 2006-06-20 13:12:05
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    > alez z odpowiedzialnoscia do wysokosci wkladu pieknie wyrecytowal.
    > musi pilny student :D

    wiadomo od razu ,ze prawnik.. kojarzy mi sie to z pewnym dowcipem

    Koledzy leca sobie w balonie, zagadali sie, zapomnieli i w pewnym momencie
    stwierdzili ,ze nie maja pojecia gdzie sie znajduja. Jeden z nich wychylil
    sie z balony i zaczal krzyczec - gdzie my jestesmy !!!, w pewnym momencie
    pan w garniturze, zwraca sie ku gorze i mowi - jak to gdzie, w balonie.
    Wtedy jeden z baloniarzy do drugiego. - to musial byc prawnik. - dlaczego
    tak sadzisz??? - bo odpowiedzial nam zgodnie z prawda ale kompletnie
    bezuzytecznie w naszej sytuacji.

    :):):)

  • 9. Data: 2006-06-20 13:22:54
    Od: TauRuSS <t...@l...wroc.net>

    Lookasik napisał(a):

> [...]
    > dlaczego tak sadzisz??? - bo odpowiedzial nam zgodnie z prawda ale
    > kompletnie bezuzytecznie w naszej sytuacji.

    A ja zawsze słyszałem ten kawał w wersji z matematykami.
    Prynajmniej jak opowiadali go fizycy :D