  • 1. Data: 2005-09-26 18:47:51
    Temat: Internet - nienależyte wykonanie usługi
    Od: "luke" <l...@o...pl>

    Witam!

    Mam następujące pytanie: Czy dostawców Internetu obowiązują również zapisy
    ustawy Prawo Telekomunikacyjne z dnia z dnia 16 lipca 2004 r.. Chodzi mi
    szczególnie o następującą sprawę. Czy składając reklamację dotyczącą braku
    dostępu do sieci domagając się wystawienia korekty abonamentu mogę powołać
    się na art.105 ww. ustawy w brzmieniu:
    "Za każdy dzień przerwy w świadczeniu usługi powszechnej płatnej okresowo,
    abonentowi przysługuje odszkodowanie w wysokości 1/15 średniej opłaty
    miesięcznej liczonej według rachunków z ostatnich trzech okresów
    rozliczeniowych, jednak za okres nie dłuższy niż ostatnie 12 miesięcy."
    Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
    abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?
    Dziękuję z góry za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Luke

  • 2. Data: 2005-09-26 20:15:11
    Temat: Re: Internet - nienależyte wykonanie usługi
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    luke napisał(a):
> [...]
    > Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
    > abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?

    Dostęp do Internetu nie jest usługą powszechną.

    M.

  • 3. Data: 2005-09-27 01:26:19
    Od: ramona <f...@i...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Dostęp do Internetu nie jest usługą powszechną.
    >
    > M.

    A jaka? Przeciez nie jest mowa o prywatnym gronie rybakow wegorza, a o
    usludze oferowanej *powszechnie* .

  • 4. Data: 2005-09-27 05:35:49
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "luke" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mój dostawca uwzglęnił reklamację jednak kwotę zwrotu obliczył jako 1/30
    > abonamentu za każdy dzień braku internetu. Czy mógł tak postąpić?

    Mógł, jeżeli stoi tak w regulaminie prowidera, który notabene powinieneś
    dostać przy podpisaniu umowy i odbiór którego prawdopodobnie kwitowałeś
    własnym podpisem.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 5. Data: 2005-09-27 20:13:31
    Od: "luke" <l...@o...pl>

    gg wrote:
    > Użytkownik "luke" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Mógł, jeżeli stoi tak w regulaminie prowidera, który notabene
    > powinieneś dostać przy podpisaniu umowy i odbiór którego
    > prawdopodobnie kwitowałeś własnym podpisem.

    Umowa została podpisana w roku 2002, w którym obowiązywała jeszcze stara
    Ustawa i 1/30 za każdy dzień braku dostępu. Wtedy było to zgodne z prawem.
    Natomiast od wejścia nowej ustawy w 2004 r. wprowadzono cytowany przeze mnie
    zapis. Uważam więc, że zapis powinien ulec więc automatycznej aktualizacji

    Pozdrawiam
    Luke

  • 6. Data: 2005-09-28 05:55:20
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "ramona" <f...@i...pl> napisał w wiadomości
    > A jaka? Przeciez nie jest mowa o prywatnym gronie rybakow wegorza, a o
    > usludze oferowanej *powszechnie* .

    Co nie znaczy, ze jest usluga powszechna... Poczytaj Prawo Telekomunikacyjne
    art. 81.

    the.one

  • 7. Data: 2005-09-28 12:54:26
    Od: gollum <n...@u...pl>

> [...]
    > zapis. Uważam więc, że zapis powinien ulec więc automatycznej aktualizacji

    Ale dostęp do internetu nie jest usługą powszechną jak ktoś już słusznie
    zresztą zauważył...

  • 8. Data: 2005-09-28 21:11:46
    Od: "luke" <l...@o...pl>

    gollum wrote:

    > Ale dostęp do internetu nie jest usługą powszechną jak ktoś już
    > słusznie zresztą zauważył...

    czyli proste pytanie, czy providerów internetu nie obowiązuje Prawo
    Telekomunikacyjne??

  • 9. Data: 2005-09-28 21:33:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    luke napisał(a):

    > czyli proste pytanie, czy providerów internetu nie obowiązuje Prawo
    > Telekomunikacyjne??

    Obowiązuje. Ale zacytowałeś przepis nie mający znaczenia w omawianej
    sprawie.

    M.

  • 10. Data: 2005-09-30 15:54:30
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "gg" <d...@d...d.> napisał w wiadomości

    > Mógł, jeżeli stoi tak w regulaminie prowidera, który notabene powinieneś
    > dostać przy podpisaniu umowy i odbiór którego prawdopodobnie kwitowałeś
    > własnym podpisem.

    A jak ci ktos napisze ze jezeli nie zaplacisz w terminie naleznosci za
    obonament to robisz "loda" wlascicielowi firmy . To zrobisz ?? ( zaznaczam
    ze potwierdziles taka umowe wlasnym podpisem ....) ????

    Regulamin moze byc niezgodny z obowiazujacym prawem .....

    J.