  • 1. Data: 2005-09-26 17:21:45
    Temat: Swiadczenia rodzinne
    Od: "andie" <a...@m...pl>

    Witam!

    Zona starala sie o uzyskanie zasilku wychowawczego (ponowienie od 1
    września). Dostała decyzje oodmowna, gdyz dochod moj okazal sie za wysoki.
    Tym czasem, wg naszych wczesniejszych wyliczen, wychodzilo jakies 480 zl. na
    osobe. W zlozonym oswiadczeniu wykazywalem dochody ze stosunku pracy, oraz
    dzialalnosci opodatkowanej zryczaltowanym podatkiem, ktora praktycznie
    przynosi znikome dochody (dochody faktyczne). Tym czasem, ustawa o
    świadczenich rodzinnych w art. 5 ust. 10 mowi: "W przypadku osób
    rozliczających się z podatku na podstawie ustawy z 20 listopada 1998 r. o
    zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez
    osoby fizyczne (Dz. U. nr 144, poz. 930 z późn. zm.) dochód deklarowany w
    oświadczeniu, o którym mowa w art. 23 ust. 4 pkt 3 lit. a, nie może być
    niższy od kwoty odpowiadającej sześciokrotności sumy należnego
    zryczałtowanego podatku dochodowego i składki na ubezpieczenie zdrowotne". W
    ten sposob urzednik pomnozyl moje skladki na ubezpieczenie zdrowotne razy
    szesc i niestety 'dzialka' przyp[adajaca na jedna osobe wyszla powyzej
    504zl. (nawet sporo, bo az 707 zl - prawde mowiac nie wiem skad tyle, bo w
    zaden sposob z obliczen mi tyle nie wychodzi).
    Moje pytania są następujące:
    Czy wg przytoczonych przepisow, nie powinienem wcale deklarowac dochodu z
    ryczaltu, jezeli jest nizszy niz 6-krotnosc - w moim przypadku - jedynie
    skladek na ubezpieczenie zdrowotne, (odprowadzanych do ZUS drugi raz), czy
    zadeklarowac nieprawdziwy (znacznie wyzszy)?
    Czy wg Was, mam szanse na pomyslne rozwiazanie sprawy po zlozeniu odwolania,
    i co ew. w tym odwolaniu podniesc?
    Czy ktos mial podobna sytuacje?

    pozdrawiam
    Andie

  • 2. Data: 2005-09-26 20:44:57
    Temat: Re: Swiadczenia rodzinne
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "andie" <a...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zadeklarowac nieprawdziwy (znacznie wyzszy)?
    > Czy wg Was, mam szanse na pomyslne rozwiazanie sprawy po zlozeniu

    tak właśnie jest ten przepis skonstruowany
    w zasadzie odcina on dostęp do świadczeń rodzinnych osob prowadzącym
    działalność
    możesz sie odwołać
    i podać prawidziwy dochód