  • 1. Data: 2006-08-29 15:12:37
    Temat: Intercyza!?
    Od: "cezarywis" <c...@o...pl>

    Witam serdecznie i proszę o rzeczową poradę. Moja kuzynka wydaje córkę
    jedynaczkę za mąż. Posiada (wraz z mężem) domek jednorodzinny i dziedziczy
    również jako jedynaczka niewielką nieruchomość z domkiem po swoich jeszcze
    żyjących rodzicach. Proszę powiedzieć w jaki sposób ma zabezpieczyć ten
    majątek by w przyszłości należał tylko do jej córki, ponieważ narzeczony z
    całym szacunkiem dla niego nie posiada na dzień dzisiejszy praktycznie nic.
    Może to nie eleganckie, ale życie jest tylko życiem a naprawdę bardzo ciężko
    na to wszystko najpierw z rodzicami a potem z mężem pracowała. Pozdrawiam CW

  • 2. Data: 2006-08-29 15:16:28
    Temat: Re: Intercyza!?
    Od: "Pit" <m...@A...onet.pl>

    Teraz to juz nawet chyba nie trzeba intercyzy na majątek zdobyty przed
    małżeństwem. Może się mylę. W każdym razie intercyza to koszt okiłio 460-500
    zł.

  • 3. Data: 2006-08-29 15:26:34
    Od: "cezarywis" <c...@o...pl>

    Dzięki! Problem polega na tym, że ona dopiero nabędzie spadek po jeszcze
    żyjących rodzicach kuzynki jak i w przyszłości po kuzynce najprawdopodobniej
    w trakcie trwania małżeństwa.

  • 4. Data: 2006-08-29 16:27:28
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    cezarywis napisał(a):
> [...]
    > na to wszystko najpierw z rodzicami a potem z mężem pracowała. Pozdrawiam CW

    przecież jak kiedyś tam nabędzie spadek po swoich rodzicach to będzie
    tylko jej własność
    intercyzę niech sobie zrobi jezeli teraz posiada juz jakis majatek a tak
    chyba nie jest bo na razie nalezy to do rodziców i ona pewnie posiada na
    razie tyle samo co jej narzeczony
    adam

  • 5. Data: 2006-08-29 17:16:32
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    spoko. .. przedmioty z tytulu spadkobrania , darowizny wchodza do majatku
    odrebnego chyba ,ze darczynca/spadkodawca inaczej postanowil

  • 6. Data: 2006-08-30 01:45:02
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    cezarywis wrote:
> [...]
    > żyjących rodzicach kuzynki jak i w przyszłości po kuzynce najprawdopodobniej

    To co dostanie w spadku nawet po ślubie będzie tylko jej.
    Intercyza jest do rzeczy nabytych po ślubie.
    Wówczas nie ma "nasze", a jest tylko moje lub twoje i dzięki temu nie ma
    problemu jak to podzielić na rozwodzie.

  • 7. Data: 2006-08-30 06:56:29
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

> [...]
    > majątek by w przyszłości należał tylko do jej córki, ponieważ narzeczony
    > całym szacunkiem dla niego nie posiada na dzień dzisiejszy praktycznie

    Tak na marginesie - ubóstwo jest powodem do tego, by od początku źle myśleć
    o chłopaku ?

    A co do meritum - nabędzie on prawa do tej nieruchomości dopiero gdy umrze
    jego żona lub dziecko, które nabyło wcześniej spadek po rodzicach /
    dziadkach. Wyłączyć może to notarialna umowa o zrzeczenie się spadku. Można
    ją zawrzeć nawet przed ślubem.