  • 1. Data: 2007-10-09 13:21:33
    Temat: Ile żona dziedziczy po mężu?
    Od: "Adam" <s...@w...pl>

    Witam!
    Niech ktos mi laskawie odpowie jak to wlasciwie jest?
    Moj pradziadek zmarl zostawiajac zone i 6 dzieci. Nie bylo zadnej
    rozdzielnosci majatkowej ani innych "udziwnien". Kto dostaje ile? Jego zona
    polowe calosci jego majatku a dzieci druga polowe podzielona miedzy nich?
    Czy jest to jakos inaczej?
    Prosze o pilna odpowiedz.
    Pozdrawiam!
    Adam

  • 2. Data: 2007-10-09 13:28:34
    Temat: Re: Ile
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    Adam pisze:
> [...]
    > polowe calosci jego majatku a dzieci druga polowe podzielona miedzy nich?

    Na dzień dzisiejszy, bez testamentu, wszyscy po równo. Za pradziadka
    mogło być inaczej.

    --
    Semper Fidelis

    Adam Klobukowski
    a...@g...com

  • 3. Data: 2007-10-09 13:42:01
    Od: "Adam" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Adam Klobukowski" <a...@g...com> napisał w
    wiadomości news:fefvm0$rbn$1@news.dialog.net.pl...

    > Na dzień dzisiejszy, bez testamentu, wszyscy po równo. Za pradziadka
    > mogło być inaczej.

    Faktycznie, wszyscy po rowno, ale zona nie mniej niz 1/4 calego spadku.
    Dzieki!

  • 4. Data: 2007-10-09 20:35:23
    Od: MiCHA <m...@m...waw.pl>

    Adam wrote:

    > Faktycznie, wszyscy po rowno, ale zona nie mniej niz 1/4 calego spadku.
    > Dzieki!

    Tylko chyba trzeba uwzględnić, że jeśli był majątek wspólny, to zona ma
    połowę majątku wspólnego "z definicji", a reszta idzie do podziału
    miedzy nią i 6 dzieci (i z tej reszty żona ma 1/4).

  • 5. Data: 2007-10-10 06:47:36
    Temat: Re: Ile żona dziedziczy po mężu?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest to jakos inaczej?

    jest inaczej

    zona z racji wpolnoty posiada polowe majatku, wiec spadkowi podlega tylko polowa
    nalezaca do dziadka, tak wiec ta polowe dzieli sie na 7 kawalkow, a zatem zona
    ma 8/14 a 6 dzieci po 1/14 kazde

  • 6. Data: 2007-10-10 07:04:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen w <news:fehsic$4r9$1@news2.task.gda.pl>:

> [...]

    > nalezaca do dziadka, tak wiec ta polowe dzieli sie na 7 kawalkow, a zatem zona

    Połowę dzieli się na 4 kawałki, 1 dla żony 3 dla dzieci, a zatem żona:
    1/2 + 1/4 * 1/2 co daje 5/8, dzieci każde po 1/6 * 3/4 * 1/2 = 1/16

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2007-10-10 08:18:04
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Połowę dzieli się na 4 kawałki, 1 dla żony 3 dla dzieci

    a czemu tak dziwnie, czemu akurat na 4?

  • 8. Data: 2007-10-10 08:39:49
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    szerszen w <news:fei1s1$khf$1@news2.task.gda.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości

    > a czemu tak dziwnie, czemu akurat na 4?

    Bo w tym przypadku jest > niż 3 spadkobierców, a żonie należy się co
    najmniej 1/4.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]