  • 1. Data: 2007-10-09 10:52:10
    Temat: rozliczanie działalności gospodarczej na książce - sposób ewidencji przychodów, jak?
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mam pytanie, mam nadzieję że nie NTG.
    Zakładając działalność na prowadzenie gabinetu np. lekarskiego chcę
    rozliczać się na książce przychodów i rozchodów. W jaki sposób
    ewidencjonować przychody? Czy mam każdemu pacjentowi wystawić rachunek?

    Proszę o zrozumienie jeśli bardzo laickie pytanie.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-10-09 11:28:43
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Yes" <y...@p...onet.pl> napisał w

    > ewidencjonować przychody? Czy mam każdemu pacjentowi wystawić rachunek?

    Po co?

    Po pierwsze NTG (pl.soc.prawo.podatki)

    Po drugie:
    Prowadzisz ewidencje sprzedazy, w ktorej wpisujesz kwote nieudokumentowanych
    przychodow kazdego dnia.
    Na koniec miesiaca wprowadzasz to do KPiR dowodem wewnetrznym.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-10-09 13:19:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Oct 2007, SDD wrote:

    > Prowadzisz ewidencje sprzedazy, w ktorej wpisujesz kwote nieudokumentowanych
    > przychodow kazdego dnia.

    Wrrr.....
    Ja wiem, że to minister napisał cytat niżej i w paru miejscach
    spotyka się formatowanie:
    "przychodów nieudokumentowanych
    fakturami"
    ...co wręcz zachęca do "streszczania" jak wyżej, ale jak to są przychody
    "nieudokumentowane", to co robi ich wpis do ewidencji sprzedaży?
    :)
    (hint: "bezrachunkowe"! Bo to tak jakby pisać "krzesło" i zapomnieć
    dodać "elektryczne"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2007-10-18 09:20:05
    Od: Yes <y...@p...onet.pl>

    SDD pisze:
> [...]
    > przychodow kazdego dnia.
    > Na koniec miesiaca wprowadzasz to do KPiR dowodem wewnetrznym.

    Dzięki, tylko jesczze się nie denerwuj (przez to małe NTG), ale jeszcze
    jedno małe pytanie: wszędzie spotykam ten zapis "dowodem wewnętrznym".
    To jakiś osobny kwit czy jak? co to jest ten dowód wewnętrzny?

    Chodzi o to, że na koniec miesiąca mam sobie podkreślić w ewidencji
    sprzedaży miesiąc, podsumować i wpisać do kpir czy jeszcze coś?

    pozdrawiam

    yes