  • 1. Data: 2007-10-09 10:55:52
    Temat: pozew o zapłatę w postępowaniu nakazowym
    Od: "BIURO DORFIN" <d...@x...wp.pl>

    Dzień dobry,

    Mam kontrahenta, który nie zapłacił mi za fakturę za usługi transportowe Na
    fakturze nie ma podpisu odbioru jej przez kontrahenta.
    Wysłałam dwa wezwania do zapłaty.
    Czy możliwe jest złożenie pozwu o zapłatę w postępowaniu nakazowym. Czy musi
    być on złożony na specjalnym druku czy wystarczy napisać samemu zachowując
    tylko formę pozwu.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-10-09 11:02:04
    Temat: Re: pozew o zapłatę w postępowaniu nakazowym
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    BIURO DORFIN pisze:
> [...]
    > Wysłałam dwa wezwania do zapłaty.
    > Czy możliwe jest złożenie pozwu o zapłatę w postępowaniu nakazowym. Czy musi

    Nie możesz otrzymać nakazu zapłaty w postępowaniu nakazowym, ponieważ
    do tego trybu potrzebne jest przedstawienie na przykład podpisanego
    przez dłużnika rachunku. Co najwyżej możesz uzyskać nakaz zapłaty w
    postępowaniu upominawczym.

    > być on złożony na specjalnym druku czy wystarczy napisać samemu zachowujšc
    > tylko formę pozwu.

    Jeśli wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 000zł, to pozew
    należy wnieść na formularzu urzędowym (postępowanie uproszczone).
    Powyżej tej kwoty można napisać standardowy pozew, spełniający warunki
    określone w kpc.

    > Pozdrawiam.

    Powodzenia.

    --