  • 1. Data: 2003-01-28 13:18:11
    Temat: Re: Hipoteka a wspólnota majątkowa małżonków
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Marcin Olender" <d...@g...pl> wrote in message
    news:b1b7qj$30s$1@news.tpi.pl...

    > "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

    [...]
    > Zresztą w tym artykule jest tylko napisane, że niemogą, a dlaczego to ani
    > słowa.
    >
    > Pozdrawiam

    Ale za to w komentarzu czlowiek pisze, ze jako pracownik banku ma juz
    pierwsze efekty
    owej ustawy i sad ochoczo odmawia ustanowienia....

    Boguslaw

  • 2. Data: 2003-01-30 09:59:45
    Temat: Hipoteka a wspólnota majątkowa małżonków
    Od: Bartek Gatz <b...@p...onet.pl>

    Witam,

    Szukałem w archiwum grupy, bezskutecznie, więc postanowiłem zapytać.

    Chodzi o opisany niedawno na łamach Wyborczej bubel prawny
    uniemożliwiający małżeństwu pozostającemu we wspólnocie majątkowej
    dokonania wpisu hipotecznego w księdze wieczystej ich nieruchomości.

    Skoro nie ma takiej możliwości z punktu widzenia prawnego to jakich
    kroków od takiego małżeństwa może się domagać bank, który udzielił
    kredytu hipotecznego na zakup danej nieruchomości na przełomie grudnia i
    stycznia (podpisanie umowy notarialnej - koniec grudzień, oczekiwanie na
    utworzenie księgi wieczystej do połowy stycznia)? Czy dobrym
    rozwiązaniem jest po prostu poczekać tych parę miesięcy, aż bubel
    zostanie poprawiony?

    Z góry dziękuję za wszelkie informacje.
    BG

  • 3. Data: 2003-01-30 10:01:59
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Szukałem w archiwum grupy, bezskutecznie, więc postanowiłem zapytać.
    :
    : Chodzi o opisany niedawno na łamach Wyborczej bubel prawny
    : uniemożliwiający małżeństwu pozostającemu we wspólnocie majątkowej
    : dokonania wpisu hipotecznego w księdze wieczystej ich nieruchomości.

    a czy ktoś z Was mógłby mi podesłać ten artykuł?

  • 4. Data: 2003-01-30 11:12:20
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 5. Data: 2003-01-30 11:12:29
    Od: Bartek Gatz <b...@p...onet.pl>

  • 6. Data: 2003-01-30 13:06:23
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 7. Data: 2003-01-30 13:08:23
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> wrote in message

    Depi.

  • 8. Data: 2003-01-30 13:28:42
    Od: "Ciacho" <c...@p...onet.pl>

    >Zresztą w tym artykule jest tylko napisane, że niemogą, a dlaczego to ani
    >słowa.
    >
    >Pozdrawiam

    Tutaj znajdziecie więcej, jeżeli kogoś to interesuje:

    ttp://arch.rp.pl/a/rz/2002/11/20021118/200211180073.
    html?k=on;t=2002013120030130

    W sejmie jest już nowelizacja nowelizacji :)

    Pozdrawiam
    Ciacho
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 9. Data: 2003-01-30 14:19:41
    Temat: Re: Hipoteka a wspólnota maj?tkowa małżonków
    Od: Andrzej Garapich <gara@_WYWAL_TO_plusgsm.pl>

    Chodzi generalnie o to, kto ma prawo występować o wpis
    do KW. Dotychczas mogła to być osoba fizyczna (tak zostało),
    lub małżeństwo (i to słówko wypadło w nowelizacji).
    Tak więc, jak masz nieruchomość, chcesz wziąc pod nią
    kredyt, to po prostu zgadzasz się na zajęcie przez bank
    twojej nieruchomości. Ale jak małżeństwo chce to zrobić,
    to Sąd Wieczysty mówi: "nieeee, małżeństwo na podstawie
    nowych przepisów nie może wnioskować o wpis do hipoteki).
    No i mamy zagwozdkę. Oczywiście, może wystąpić tylko jeden
    z małżonków, ale rzeczywistość wygląda tak, że często o kredyt
    starają się właśnie małżeństwa i dopiero ich wspólne dochody
    dają zdolność kredytową. Poza tym często małżonkowie kupują
    tą nieruchomość wspólnie. Tak więc może się okazać, że zgodnie
    z literą prawa Sąd odrzuci wniosek o wpisanie hipoteki (a więc
    z kredytu nici), a jedno z małżonków nie ma zdolnośći kredytowej.
    (czyli też figa, a nie mieszkanko).
    Warto nadmienić, że w takim przypadku przepada opłata sądowa,
    nieraz to jest kilka tysięcy złotych. Ładne to, prawda?
    Jak kogoś tak wyrolowano i nie poszedł z tym do Strasbourga, to
    ja tego nie rozumiem...
    --
    pozdrawiem serdecznie
    Andrzej Garapich

    Kto w młodości był socjalistą
    ten na starość będzie świnią

  • 10. Data: 2003-01-31 07:27:02
    Temat: Re: Hipoteka a wspĂłlnota majÂątkowa maĹ?ĹźonkĂłw
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Chodzi generalnie o to, kto ma prawo występować o wpis
    : do KW. Dotychczas mogła to być osoba fizyczna (tak zostało),
    : lub małżeństwo (i to słówko wypadło w nowelizacji).

    a małżeństwo nie skłąda się przypadkiem z dwu osób fizycznych?

    dalej nie rozumiem,
    nic to postaram się znaleźć te przepisy