  • 1. Data: 2003-01-28 12:16:09
    Temat: Zaległe alimenty
    Od: "Agata" <a...@w...pl>

    WITAM WSZYSTKICH

    Mam pewien problem i nie bardzo mam pomysł co zrobić z tym fantem.
    Ojciec mojego dziecka jest mi winien około 9,5 tys. zł z racji zaległych
    alimentów. Obecnie otrzymuję pieniądze z funduszu alimentacyjnego, ale tylko
    do maja. Ponieważ w stosunku do funduszu alimentacyjnego w/w osobnik nie
    rozlicza się regularnie i skrupulatnie, będzie pewnie płacił jeszcze długo.
    Chciałam złożyć wniosek do prokuratury o ściganie z art. 209 KK, ale w
    momencie gdy otrzymuję pieniądze z funduszu, ściganie wszczęto chyba z
    urzędu. Czy również w sprawie długu w stosunku do mnie? Co mogę zrobić zanim
    (być może) sprawa się przedawni? I co zrobić, żeby dostać te pieniądze,
    ewentualnie żeby w/w osobnik poniósł jakieś inne konsekwencje?
    Będę wdzięczna za wskazówki - Agata.

  • 2. Data: 2003-01-28 12:21:37
    Temat: Re: Zaległe alimenty
    Od: "bombel" <B...@w...pl>

    Jaki problem Agatko, oddaj dziecko ojcu (niech za karę teraz on wychowyje
    dziecko) i te 9,5 tyś. ci się zwróci z nipłacenia jemu alimentów, optem jak
    te pieniążki odzyskasz, możesz już mu spokojnie płacić alimenty.

    pozdrawiam
    wujek dobra rada

  • 3. Data: 2003-01-28 12:42:34
    Temat: Odp: Zaległe alimenty
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Agata <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b15s5o$1lb$...@i...gazeta.pl...
> [...]
    > momencie gdy otrzymuję pieniądze z funduszu, ściganie wszczęto chyba z
    > urzędu. Czy również w sprawie długu w stosunku do mnie?

    jeżeli to jest dług z tyt. alimentów zaległych wnosi sie o regres ...
    art.140.§ 1 i 2 k.r.o

    Co mogę zrobić zanim
    > (być może) sprawa się przedawni?

    roszczenie o regres przedawnia sie z upływem 3 lat ...

    I co zrobić, żeby dostać te pieniądze,
    > ewentualnie żeby w/w osobnik poniósł jakieś inne konsekwencje?

    po przeprowadzonym postępowaniu otrzymasz tyt.wykonawczy ,który skierujesz
    do komornika a ten poinformuje Cię ,że egzekucja jest nieskuteczna i nie
    sciagniesz tych pieniedzy ...wynika to z twojego postu ,ze swiadczenie jest
    regulowane poprzez fundusz tym samym świadczy to ,że nie mogła być wszczęta
    egzekucja wobec zobowiązanego...

    Sandra

  • 4. Data: 2003-01-29 07:11:41
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    długo.
    > Chciałam złożyć wniosek do prokuratury o ściganie z art. 209 KK, ale w

    Jeżeli w ogóle płaci alimenty to nie możesz się powołać na ten artykuł z KK.
    Inna kwestia to niesolidność tego osobnika.

    Oddać sprawę do komornika sądowego.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-01-29 15:36:43
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Grzegorz Waliszkiewicz <g...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:b18re1$b72$...@n...onet.pl...
    > Oddać sprawę do komornika sądowego.

    ta sprawa juz była u komornika :-)egzekucja okazała się nieskuteczna wobec
    czego skierowano wniosek do funduszu alimentacyjnego ,który to płaci
    alimenty bieżące...
    skoro pani naliczyla roszczenie regresowe w okreslonej kwocie podlega ona
    sądowi jako sprawa o regres a i tu są nikłe nadzieje na odzyskanie tej kwoty
    skoro okazało się,że egzekucja jest nieskuteczna ...regresu czyli kwoty
    wstecznej nie reguluje ustawa o funduszu alimentacyjnym ...

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-31 08:58:26
    Od: "Grzegorz Waliszkiewicz" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > grup dyskusyjnych napisał:b18re1$b72$...@n...onet.pl...
    >
    > ta sprawa juz była u komornika :-)egzekucja okazała się nieskuteczna
    Zdaje się (o ile pamiętam) że sprawa ta się wówczas przedawnia po 10 latach.
    Tu są pewne nadzieje