  • 1. Data: 2003-09-25 15:09:45
    Temat: Hilfe.......co robić????
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl>

    witam,
    dostałem w poniedziałem wezwanie do Komendy wojewódzkie do wydziału
    kryminalnego......
    Nie wiem co to jest a najgorsze że w charakterze podejrzanego...... i nie
    wiem co robić?????
    Nie jestem dilerem ani nie miałem jakiś innych spraw itd.. i sam nie wiem
    o co chodzi..... lub czego to może dotyczyć???
    Powinienem pójść z adwokatem ????
    Co robić ???

  • 2. Data: 2003-09-25 15:38:42
    Temat: Re: Hilfe.......co robić????
    Od: Arek <a...@e...net>

    tdm850 rzecze:
> [...]
    > Nie jestem dilerem ani nie miałem jakiś innych spraw itd.. i sam nie wiem
    > o co chodzi..... lub czego to może dotyczyć???

    Jak masz adwokata to idź z nim.
    Jak nie masz to pamiętaj, żeby powiedzieć, że byłeś leczony psychiatrycznie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-09-25 16:49:26
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl>

    > Jak masz adwokata to idź z nim.
    > Jak nie masz to pamiętaj, żeby powiedzieć, że byłeś leczony
    psychiatrycznie.

    > pozdrawiam
    > Arek

    Jeszcze nie mam, i nie wiem czy jest mi potrzebny.
    a z tym leczeniem to sam wiesz jak jest dużo chorych.....
    ale oczekiwałem informacji co się dzieje na pierwszym przesłuvhaniu....

  • 4. Data: 2003-09-25 17:47:20
    Od: "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>

    Użytkownik "tdm850" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jeszcze nie mam, i nie wiem czy jest mi potrzebny.
    > a z tym leczeniem to sam wiesz jak jest dużo chorych.....
    > ale oczekiwałem informacji co się dzieje na pierwszym przesłuvhaniu....

    NIe wiesz dlaczego cię wzywają? Dziwne, bo podejrzanym jest osoba, której
    postawiono zarzut przy przesłuchaniu w charakterze podejrzanego. No chyba,
    że jesteś osobą podejrzaną o coś. A co się dzieje na pierwszym
    przesłuchaniu? Na pewno powiedzą dlaczego zaprosili do siebie. Potem będa
    zadawać pytania, na które mozna nie odpowiadać. A potem być może wypuszczą
    do domu.

    Aha, jak sie przyznasz do zamordowania teściowej to przestana cię pałować.

  • 5. Data: 2003-09-25 18:52:29
    Od: "Andrzej R." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tdm850" <t...@p...onet.pl> napisał
    > dostałem do wydziału
    > kryminalnego......
    w charakterze podejrzanego i sam nie wiem
    > o co chodzi..... lub czego to może dotyczyć???
    Re : Wątpię w prawdziwość Twoich ostatnich słów, ale niech Ci będzie....

    1) Podejrzanym stajesz się z chwilą wydania postanowienia o przedstawieniu
    Ci zarzutu popełnienia przestępstwa (pisemnie). Jeśli na wezwaniu określono
    Twój status jako podejrzanego - postanowienie takie powinno już być
    wcześniej wydane (przed wysłaniem wezwania).
    Wezwanie zatrzymujesz - jest to Twój dokument. Masz na nim numer
    śledztwa/dochodzenia , jednostkę prowadzącą postępowanie lub czynności w tym
    postępowaniu, datę wystawienia , dane personalne podpisującego wezwanie
    oraz określenie Twojego statusu (podejrzany).
    Po stwierdzeniu Twojej tożsamości przesłuchujący odczytuje Ci treść zarzutu
    z kwalifikacją prawną i daje Ci do zapoznania się w/w postanowienie.
    Potwierdzasz podpisem przyjęcie zarzutu do wiadomości (nie oznacza to
    przyznania się do winy) i możesz zażądać doręczenia Ci pisemnego
    uzasadnienia
    przedstawienia zarzutu (przeczytasz szczegóły na postanowieniu).
    Niedopuszczalne jest lakoniczne uzasadnienie typu "z materiałów postępowania
    wynika, że przedstawienie zarzutu panu X jest uzasadnione".
    2) Jako podejrzanemu przysługują Ci określone prawa. Na tym etapie
    postępowania istotne jest prawo podejrzanego do odmowy składania wyjaśnień,
    nie masz też obowiązku mówienia prawdy. Możesz składać wnioski dowodowe.
    Przesłuchujący po przedstawieniu Ci zarzutu ma obowiązek zapoznać cię z
    Twoimi prawami jako podejrzanego (często jest to druk z wyszczególnionymi
    prawami).
    3) Winieneś zanotować sobie treść zarzutu z kwalifikacją prawną
    4) Następnie podejmujesz decyzję, czy przyznajesz się do przedstawionego Ci
    zarzutu oraz decyzję, czy chcesz składać wyjaśnienia (zapyta Cię o to
    przesłuchujący).

    Generalnie prawa podejrzanego sprowadzają się do :
    1)prawa składania wyjaśnień;
    2)odmowy składania wyjaśnień lub odmowy odpowiedzi na pytania;
    3)składania wniosków o dokonanie celowych Twoim zdaniem czynności w
    śledztwie oraz do prawa obecności przy czynnościach dowodowych
    4)korzystania z pomocy obrońcy na każdym etapie postępowania, jednakże w
    przypadku, kiedy Twój obrońca nie pojawi się - nie stanowi to przeszkody w
    czynności śledczej (art. 300, 301 kpk).

    Podejrzany ma też pewne obowiązki. Są to :

    1) Obowiązek poddania się oględzinom zewnętrznym ciała oraz innym badaniom
    nie połączonym z
    naruszeniem integralności ciała, w szczególności wolno od podejrzanego
    pobrać odciski, fotografować go oraz okazać w celach rozpoznawczych innym
    osobom (art. 74 § 2 pkt. 1 kpk);
    2) Obowiązek poddania się niezbędnym dla postępowania badaniom
    psychologicznym i psychiatrycznym
    oraz badaniom połączonym z dokonaniem zabiegów na jego ciele, z wyjątkiem
    chirurgicznych, pod warunkiem, że dokonywane są przez uprawnionego do tego
    pracownika służby zdrowia z zachowaniem wskazań wiedzy lekarskiej i nie
    zagrażają zdrowiu podejrzanego; w szczególności podejrzany jest obowiązany -
    przy zachowaniu tych warunków - poddać się pobraniu krwi lub wydzielin
    organizmu (art. 74 § 2 pkt. 2 kpk).

    Jeżeli podejrzany przebywa na wolności
    1) obowiązany jest stawić się na każde wezwanie w toku postępowania
    karnego oraz zawiadomić organ prowadzący postępowanie o każdej zmianie
    miejsca zamieszkania lub pobytu trwającego dłużej niż 7 dni. W razie nie
    usprawiedliwionego niestawiennictwa podejrzanego można sprowadzić przymusowo
    (art. 75 § 1 i 2 kpk);
    2) jeżeli przebywa za granicą ma obowiązek wskazać adresata dla doręczeń
    w kraju; w razie nie uczynienia tego pismo wysłane pod ostatnio znanym
    adresem w kraju, albo jeżeli adresu tego nie ma, załączone do akt sprawy,
    uważa się za doręczone (art. 138 kpk);
    3) jeżeli podejrzany, nie podając nowego adresu, zmienia miejsce
    zamieszkania, lub nie przebywa pod wskazanym przez siebie adresem, pisma
    wysłane pod tym adresem, w toku trwającego śledztwa lub dochodzenia, uważa
    się za doręczone (art. 139 kpk).

    Ponieważ zakładam, że wiesz dobrze o co chodzi, winieneś sam zdecydować, czy
    na tym etapie jest Ci potrzebny obrońca.
    AR

  • 6. Data: 2003-09-25 19:26:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    A w treści wezwania nie podano artykułu? przy końcu tekstu jest taka
    rubryka, w którą się to wpisuje.

  • 7. Data: 2003-09-25 19:57:54
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rodrig von Falkenstein" <r...@g...pl>
    napisał w wiadomości news:bkv9pb$n44$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > do domu.
    >
    > Aha, jak sie przyznasz do zamordowania teściowej to przestana cię pałować.

    Wezwanie dostałem w poniedziałek, przez ostati rok na policji byłem 6 razy
    gdzie zgłaszałem włamania do samochodów, po czym (ok 2 połowy sierpnia)
    napisałem zażalenie na działalność komisariatu w dzielnicy w której
    mieszkam. w poniedziałek dostałem zaproszenie do wojewódzkiej a we wtorek
    informacje od komendanta tegoż komisarjatu z wyjaśnieniem że moje zdanie na
    temat pracy komisarjatu jest jednostkowe i co ja wogóle mówię. Dziwią minie
    2 sprawy pierwsza to to że sygnatura akt łamana jest przez ubiegły rok (nie
    byłem nigdy świadkiem w doczesnym moim życiu) a druga to dziwny zbieg
    okoliczności otrzymania 2 pism, ale wszystko wyjaśni się jutro, napiszę
    jesli jeszcze bede miał taką mozliwość.

  • 8. Data: 2003-09-25 20:10:24
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl>

    > A w treści wezwania nie podano artykułu? przy końcu tekstu jest taka
    > rubryka, w którą się to wpisuje.

    Nie jest tylko nr sprawy .../02co chyba sugeruje rok .

  • 9. Data: 2003-09-25 20:17:46
    Temat: Re: Hilfe.......co robić???? - dzięki AR
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej R." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czy
    > na tym etapie jest Ci potrzebny obrońca.

    Wielkie dzięki,
    co do twojej pierszej opini to sie nie zgadzam, nie byłem przesłuchiwany i
    nie zostało mi jeszcze przedstawioen jakieś tam zarzuty i nie miałem do
    czynienia z policją ani prokuraturą. Ale jak najbardziej twoje wagi się
    przydadzą. Będe przesłuchiwany po raz pierwszy w tej postaci. Obawiam się
    tylkoże jakiś szef komisarjatu pod który podlega moje osiedle (sprawa w
    opisana w tym tremacie) będzie chciał się mśić. No tak ale jutro bede sam.
    Dziwi mnie tylko że byłem przesłuchiwany przez Policję od 2002 (bo na
    wezwaniu widnieje .../02). pirwszą rzecz jaka zrobiułem to zadzwoniłemdo
    Policji w prawie wyjaśnienia że chyba się pomylili i propozycją spotkania
    się na przesłuchaniu w tym dniu, lecz "pan policjany poinformaował mnie ze
    za chwilke jedzie , i po chwili w oddali usłyszałem śmiejący się głos
    ....Jasiu jedziemy. To mnie wk... niesamowicie bo w tej chwili skończył sie
    rozmowa. I właśnie czekam na jutrzejszy dzień i co się w nim stanie. Ale
    musze wam powiedzieć że takie oczekiwanie jest fatalne dla psychiki.
    najbardziej się boję rzeczy że beda coś mi chcieli scisnąć. POzdrawiam i
    sorki za swoje emocje,ale matura, egzaminy na studia, obrona to pestka z tym
    co się dzieje ze mna teraz.
    pozdrawiam i dzieki jeszcze raz za pomoc w szczególności AR

  • 10. Data: 2003-09-26 11:11:14
    Od: "tdm850" <t...@p...onet.pl>

    więc jestm po,
    ale jaja podobno jakas sprawa z wyłudzeniami ubezpeczeń a ze ja miłem
    stłuczkę to niby i ja jestem w tą sprawe zamieszany , ale jeszcze rza dzieki
    za pomoc, bede informawał on line jeśli tylkko cos bedzie działo, ale na
    szczęscie jestem bez winy
    pozdrawiam i dzieki jeszcze rza za pomoc