  • 1. Data: 2003-02-13 07:02:32
    Temat: Handel adresami e-mail
    Od: "Wandalka" <w...@t...pl>

    Dostałam spam gdzie m. in stało:
    "Wiadomosc nadano na adres e-mail publicznie dostepny w internecie zgodnie z
    art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz. U. nr 133,
    poz. 883 z dnia 29 sierpnia), pochodzacy z zakupionej bazy adresow email."
    Nie wiem skąd ten akurat adres zdobyli, ale na pewno nie wyrażałam zgody ani
    na udostępnianie, ani tym bardziej na handel moimi danymi.
    Jak mogę się bronić?

    Wandalka

  • 2. Data: 2003-02-13 07:56:18
    Temat: Re: Handel adresami e-mail
    Od: d...@f...arhea.net

    In article <b2fg2k$c63$1@atlantis.news.tpi.pl>, Wandalka wrote:
> [...]
    > Nie wiem skąd ten akurat adres zdobyli, ale na pewno nie wyrażałam zgody ani
    > na udostępnianie, ani tym bardziej na handel moimi danymi.

    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia 2 marca 2000 r.
    (Dz.U. Nr 22, poz 271)

    Art. 6.3 "Ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności
    za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny" z dnia 2 marca 2000 r.
    (Dz.U. Nr 22, poz 271)

    i kilka innych, których nie mam aktualnie pod ręką :)

    --
    Dawid Szymański aka SQ6EMM
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity,

  • 3. Data: 2003-02-13 09:20:37
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > Nie wiem skąd ten akurat adres zdobyli, ale na pewno nie wyrażałam zgody ani
    > na udostępnianie, ani tym bardziej na handel moimi danymi.

    Szanowni Państwo

    Wysłaliście do mnie reklamę. Ja nie potrzebuję reklam. Gdy czegoś
    potrzebuję,
    to po prostu sobie to znajdę. Taki spam, jaki dostałem do skrzynki to po
    prostu
    śmieć. Odpowiednio zniechęca do jakiegokolwiek korzystania z usług waszej
    firmy,
    bo jak widać, nie jesteście poważni.

    NIGDY NIE ZGADZALEM SIE NA WYKORZYSTYWANIE MOJEGO E-MAILA DO CELOW
    MARKETINGOWYCH !
    JEZELI KUPILISCIE BAZE E-MAILI OD JAKIEJS FIRMY TO ZA TEN E-MAIL MOZECIE
    MIEC
    PRETENSJE TYLKO DO NIEJ. SPAM SKASOWALEM, Z USLUG WASZEJ FIRMY NIGDY NIE
    SKORZYSTAM,
    WYRZUCILISCIE PIENIADZE W BLOTO.

    Zachęcam do lektury http://www.usenet.pl/nospam/simple-polish.htpl

    Na koniec polecam lekturę:

    Dz. U. Nr 22, poz. 271, 2000 r.
    Rodział 2, art 6.1, pkt. 3:
    "Posłużenie się wizjofonem, telefaksem, pocztą elektroniczą, automatycznym
    urządzeniem wywołującym i telefonem w celu złożenia propozycji zawarcia
    umowy
    może nastąpić wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    Czy to czegoś nauczy?

    Zazwyczaj powołujecie sie w swoim spamie na
    "art. 25, ust. 2, pkt 2 Ustawy o ochronie danych osobowych (Dz.U. nr 133,
    poz. 883
    z dnia 29 sierpnia 1997 r.". Brzmi on tak:
    2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,

    Co nie jest prawdą. Ten e-mail, na który wysłaliście spam jest jak
    najbardziej
    prywatny i niepubliczny. Ktoś bez mojej wiedzy wykorzystał go do budowy
    swojej
    bazy danych. Zgodnie z "art. 25, ust. 2, pkt 1 Ustawy o ochronie danych
    osobowych
    (Dz.U. nr 133, poz. 883 z dnia 29 sierpnia 1997 r." mam prawo do
    poprawiania swoich
    danych osobowych. Proszę więc oficjalnie i jednocześnie nakazuję usunięcie
    moich
    danych osobowych z waszej bazy danych. W przypadku dalszego ich
    przetwarzania
    poinformuję Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych :
    00-950 Warszawa (04822)827-88-10
    www.giodo.gov.pl, s...@g...gov.pl

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 4. Data: 2003-02-13 09:27:01
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP"
    [...]
> [...]
    > potrzebuję,
    > to po prostu sobie to znajdę. Taki spam, jaki dostałem do skrzynki to po

    zaloze sie ze NAJPOZNIEJ w tym momencie czytajacy nacisnie "Del".

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-13 10:11:11
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > zaloze sie ze NAJPOZNIEJ w tym momencie czytajacy nacisnie "Del".

    A wyobraz sobie, ze czasami czytaja do konca ;) Kilka razy dostalem CALY
    moj list w cytacie i na koncu lub na poczatku dopisek w stylu
    "przepraszamy, panski e-mail zostal usuniety z naszej bazy". Ale zdarzyl
    sie kiedys jeden wytrwaly, ktory nie potrafil sie poddac i dyskutowalismy
    baaardzo dlugo na temat kto ma racje.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 6. Data: 2003-02-13 10:12:03
    Od: Kaja <k...@B...poczta.onet.pl>

    Thu, 13 Feb 2003 08:02:32 +0100, Wandalka
    <b2fg2k$c63$1@atlantis.news.tpi.pl> napisał/a:

> [...]
    > Nie wiem skąd ten akurat adres zdobyli, ale na pewno nie wyrażałam zgody ani
    > na udostępnianie, ani tym bardziej na handel moimi danymi.

    Dostalam dwa razy to samo co Ty.
    Napisałam do a...@w...pl,przesłałam im nagłówki tej spamerki...i dostałam
    taką odpowiedź:

    Witam,

    Dziekuje za zgloszenie, zajelismy sie sprawa.

    ---
    Pozdrawiam,
    Contact Center, Wirtualna Polska S.A.
    Infolinia: 0 801 13 13 13

    Aby być pewnym, że ten list jest autentyczny, możesz przeczytać jego
    oryginał pod adresem:

    https://poczta.wp.pl/uwierzytelnianie/?list=(tu nie podaję dalej,bo to do
    mojej wiadomości)

    --
    Pozdrawiam;
    Kaja

  • 7. Data: 2003-02-13 10:23:37
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> wrote in message

> [...]
    > sie kiedys jeden wytrwaly, ktory nie potrafil sie poddac i dyskutowalismy

    Szczesciarz z Pana...

    Mnie nawet telewizja nie odpisala jak w ich programie ekspert
    zle poradzil sluchaczce.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-02-13 10:46:35
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    W artykule <b2fsb1$1mf$1@nemesis.news.tpi.pl> Kaja napisał(a):

    > Dostalam dwa razy to samo co Ty.
    > Napisałam do a...@w...pl,przesłałam im nagłówki tej spamerki...i dostałam
    > taką odpowiedź:

    Fajnie, że się z tego cieszysz, ale nie zdajesz sobie sprawy, jak to
    wygląda po stronie providera i że takie odpowiedzi są półautomatyczne
    lub automatyczne. Nie twierdzę, że sprawa jest olewana - na ogół ktoś
    podejmuje jakieś działania, ale jako że wiem, jak to wygląda od środka,
    zawsze bawi mnie kiedy ktoś się cieszy 'jeeee, posłałem go na abuse, a
    oni mi odpowiedzieli, facet jest skończony!' ;)
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2003-02-13 11:57:53
    Od: Ender <m...@m...poczta.onet.pl.usun.malpe>

    Użytkownik Wandalka napisał:
> [...]
    > Nie wiem skąd ten akurat adres zdobyli, ale na pewno nie wyrażałam zgody ani
    > na udostępnianie, ani tym bardziej na handel moimi danymi.

    Poza działaniami prawnymi należy zgłosić taki mail do ogólnopolskiej
    bazy spamerów pod adresem http://www.polspam.info oraz polecam
    zapoznanie się ze stroną omawiającą szeroko problem spamu zarówno pod
    względem prawnym jaki i technikami walk z tą plagą
    http://lukasz.kozicki.pl/spam

    Marek Chmielewski

  • 10. Data: 2003-02-13 15:03:57
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@n...ceti.pl> napisał w wiadomości
    [...]
    > danych osobowych. Proszę więc oficjalnie i jednocześnie nakazuję usunięcie
    > moich

    Tego "Proszę" to nie rozumiem.

    Alek