  • 1. Data: 2009-11-13 14:42:53
    Temat: Gwarancja a dzialalnosc gospodarcza
    Od: freddiPL <s...@i...pl>

    Ogolne warunki gwarancji firma- konsument koncowy sa znane ale jak
    wyglada gwarancja firma-firma.
    Jest duza hurtownia sprzetu komputerowego i firma sklep ktora od niej
    kupuje.Zdarzylo sie ze uszkodzeniu ulegla karta graficzna ktora
    posiada 36 miesieczna gwarancje.Uszkodzenie nastapilo 26 miesiecy po
    zakupie.Po odeslaniu karty do naprawy gwarancyjnej hurtownia trzymala
    ja przez 4 miesiace a nastepnie odeslalala inny egzemplarz takiej
    samej karty ale bez zadnych dokumentow o dokonaniu wymiany.Na pytania
    o gwarancje twierdza ze mimo wymiany gwarancja trwa do zakonczenia
    poprzeniej i nowa nie bedzie wystawiona.W dodatku twierdza ze mimo
    trzymania karty w serwisie przez 4 miesiace gwarancja nie bedzie
    przedluzona o ten okres.
    Jakie paragrafy reguluja w/w kwestie ?

  • 2. Data: 2009-11-13 15:03:11
    Temat: Re: Gwarancja a dzialalnosc gospodarcza
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 06:42:53 -0800, freddiPL napisał(a):

> [...]
    > nie bedzie wystawiona.W dodatku twierdza ze mimo trzymania karty w
    > serwisie przez 4 miesiace gwarancja nie bedzie przedluzona o ten okres.

    Kodeks Cywilny:

    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia
    rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis
    powyższy stosuje się odpowiednio do części wymienionej.

    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z
    gwarancji nie mógł z niej korzystać.

  • 3. Data: 2009-11-13 15:06:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 13 Nov 2009 06:42:53 -0800, freddiPL napisał(a):

    > Ogolne warunki gwarancji firma- konsument koncowy sa znane ale jak
    > wyglada gwarancja firma-firma.

    Są dokładnie takie same jak dla konsumenta. Podobno sprawą sporną wśród
    prawników jest czy w samym tekście gwarancji można zastrzec inne warunki
    dla firmy a inne dla konsumenta. Co do powszechnej znajomości, to mylisz
    zapewne gwarancję z niezgodnością z umową.