  • 1. Data: 2005-03-09 17:54:05
    Temat: Grzywna--pytanie
    Od: blubo <b...@o...pl>

    Witam

    Dostałem listownie wyrok sądowy ("zawiasy"+grzywna), dodatkowo obciążono
    mnie kosztami sądowymi. W związku z tym mam kilka pytań:
    1. W jakim czasie muszę dokonać wpłat i gdzie (w korespondencji z sądu
    nie ma żadnych danych na ten temat) ???
    2. Jak wygląda sprawa w KRK, jak dłudo będę tam figurował (wiem że w
    wyrok jest ulega zatarciu po okresie zawieszenia + 6 m-cy, grzywna po 5
    latach) za taki wyrok ???
    3. Czy istnieje możliwość "przyspieszenia" procesu zatarcia w KRK
    (Mam zamiar ubiegać się o wizę za rok). Jeśli tak to jak wygląda
    procedura.

    dzięki za info

  • 2. Data: 2005-03-09 19:09:21
    Temat: Re: Grzywna--pytanie
    Od: "Pawel Kozik" <p...@n...pl>

> [...]
    > mnie kosztami sądowymi. W związku z tym mam kilka pytań:
    > 1. W jakim czasie muszę dokonać wpłat i gdzie (w korespondencji z sądu

    dostaniesz nastepne pismo, z 30dniowym terminem /k.p.k./ zaplaty. numer rachunku
    podadza, wiec albo przelew albo wplata w kasie sadu.

    > 2. Jak wygląda sprawa w KRK, jak dłudo będę tam figurował (wiem że w
    > wyrok jest ulega zatarciu po okresie zawieszenia + 6 m-cy, grzywna po 5
    > latach) za taki wyrok ???

    zdaje sie, ze po 5ciu latach od wykonania kary...,

    > 3. Czy istnieje możliwość "przyspieszenia" procesu zatarcia w KRK
    > (Mam zamiar ubiegać się o wizę za rok). Jeśli tak to jak wygląda
    > procedura.

    najwczesniej po 3 latach- jesli sad pozytywnie twoj wniosek rozpatrzy.

  • 3. Data: 2005-03-09 21:13:00
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    To jak to jest ze stopniowaniem kar, czy grzywna jest surowszę karą niż
    popularne "zawiasy" czy raczej odwrotnie ?

    Dzięki i pozdrawiam Sławek

  • 4. Data: 2005-03-09 21:45:02
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Slawek" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > To jak to jest ze stopniowaniem kar, czy grzywna jest surowszę karą niż
    > popularne "zawiasy" czy raczej odwrotnie ?

    Surowsza kara sa zawiasy, gdyz zawiasy, to po prostu kara pozbawienia
    wolnosci, z istoty swojej bardziej dotkliwa niz grzywna.
    IMHO przy zbiegu zawiasow i grzywny zatarcie nasterpuje po uplywie okresu
    proby + pol roku.
    5 lat jest przy grzywnie samoistnej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2005-03-09 22:36:04
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    Dzięki za odpowiedz

    Dziwi mnie to, że np. ktoś dostając grzywnę np. 1000 zł. figuruje w
    rejestrze przez 5 lat, a druga osoba dostając surowszą karę pozbawienia
    wolności w zawieszeniu np. na 2 lata po tym okresie + 6 miesięcy zostaje
    usunięta z rejestru. Jakoś to nie pasuje do mojej logiki, może dla tego że
    nie ustanawiam prawa ani go nie studiuję.

    Momo wszystko dzięki za odpowiedź

    Pozdrawiam Sławek