  • 1. Data: 2005-03-09 16:11:15
    Temat: Opłaty celne i VAT
    Od: "singh" <s...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie!

    Moja sytuacja dotyczny następującego problemu:

    Kupiłem od znajomego w USA przenośny sprzęt audio w liczbie kilku sztuk. Z tego
    co wiem powinienem zapłacić 4.5% cła od przenośnego sprzętu audio. I tutaj
    zaczynają sięp problemy.

    Najpierw na cle powiedziano mi, że powinienem zapłacić 9.5% - upierałem się, że
    4.5% - poczytali, popatrzyli, zgodzili się. Idźmy dalej sprzęt został wysłany
    jako "gift", czyli darowizna - czy w takim wypadku muszę uiścić podatek VAT czy
    też w tym wypadku jestem zwolniony z VATu? Jeśli muszę już zapłacić, bez
    względu na to czy darowizna czy nie, to czy są "widełki", do wysokości których
    nie muszę płacić VATu?

    Dostałem od sprzedawcy fakturę, ale jest na niej inne (po prostu błędne)
    nazwisko i imię niż adresata, czyli mnie. Do tego na fakturze nie ma podpisu
    ani pieczątki - czy w ogóle taki dokument jest ważny w prawnym sensie? - co w
    takim razie - powinienem poprosić o przefaksowanie raz jeszcze tego dokumentu?

    Inna rzecz - na cle chcą mi oclić i oVATować sprzęt nie tylko na kwotę jego
    wartości, ale i kosztów przesyłki, które wyniosły sporo, bo $65. Czy
    rzeczywiście od tego też muszę płacić podatek?

    pozdrawiam i z niecierpliwością czekam na odp.

    piotr

    p.s.
    Jeśli to możliwe prosiłbym również o odp na mail:
    s...@v...net lub gg:2926665

  • 2. Data: 2005-03-09 17:20:59
    Temat: Re: Opłaty celne i VAT
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "singh" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    >Jeśli muszę już zapłacić, bez względu na to czy darowizna czy nie, to czy
    są "widełki", do wysokości których nie muszę płacić VATu?

    Nie wiem.

> [...]
    co w
    > takim razie - powinienem poprosić o przefaksowanie raz jeszcze tego

    To na pewno, ale mozliwe tez, ze bedzie trzeba czekac na oryginal.

    Tak.