  • 1. Data: 2005-03-09 18:01:13
    Temat: Dochody uzyskane za granicą.
    Od: "Hilary" <s...@h...pl>

    Witam serdecznie.

    Miałem dochody w Niemczech i Austrii. Tam był odprowadzany podatek od nich.
    Czy w zeznaniu podatkowym za rok 2004 składanym w Polsce musze uwzględnić te
    dochody?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2005-03-09 20:37:31
    Temat: Re: Dochody uzyskane za granicą.
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Hilary" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie.
    > Miałem dochody w Niemczech i Austrii. Tam był odprowadzany podatek od
    > nich. Czy w zeznaniu podatkowym za rok 2004 składanym w Polsce musze
    > uwzględnić te dochody?

    To jest pytanie do US.
    Mnie się wydaje, że z Niemcami i Austrią - PL ma umowe o unikaniu... więc
    skoro tam zostało to opodatkowane, więc u nas już nie musisz tego wpisywac w
    PIT

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://zycz.3mam.net

  • 3. Data: 2005-03-09 21:07:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy wrote:
> [...]
    > skoro tam zostało to opodatkowane, więc u nas już nie musisz tego wpisywac w

    to zależy co jest w umowie.
    raczej tak prosto nie jest.
    raczej na pewno nie jest tak, że można to pominąć milczeniem.

  • 4. Data: 2005-03-09 22:47:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <f8JXd.112303$2e4.52834@news.chello.at>, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    wrote:
> [...]
    > skoro tam zostało to opodatkowane, więc u nas już nie musisz tego wpisywac w

    Sama umowa o unikaniu zdecydowanie nie wyłącza konieczności deklarowania
    takiego dochodu. Jeśli nic się nie zmieniło w związku z zaunijnieniem, to
    w grę wchodzą jeszcze takie czynniki jak okresy przebywania w Polsce i
    tych krajach w ciągu roku podatkowego. W każdym razie rada z US jest
    sensowna, a ja tu jeszcze dodam, aby zadzwonił do conajmniej 2ch i zrobił
    to dużo wcześniej niż 2 tygodnie przed wymaganym terminem składania pitu.

    --
    Marcin