  • 1. Data: 2005-03-09 17:39:48
    Temat: prawo autorskie - tytul
    Od: "pk" <p...@p...onet.pl>

    witam,

    mam pytanie czy tytul filmu jest chroniony jakimis prawami autorskimi? czy
    jesli chce wyprodukowac kubek z napisem "wladca pierscieni" i chce go
    sprzedawac to musze kupic prawa do tego tytulu? a moze tylko wtedy gdy chce to
    zrobic "ich czcionka"?

    prosze o informacje.

    pozdrawiam,
    pk.

  • 2. Data: 2005-03-10 13:19:25
    Temat: Re: prawo autorskie - tytul
    Od: rrr <r...@p...wp.pl>

    In article <6...@n...onet.pl>, pk1234
    @poczta.onet.pl says...
> [...]
    > sprzedawac to musze kupic prawa do tego tytulu? a moze tylko wtedy gdy chce to

    Tytul moze podlegac ochronie autorskoprawnej.
    Niemeniej jednak w tym przypadku sam tytul raczej nie bedzie podlegal
    ochronie. Zgodnie z stanowiskiem doktryny ochronie podlegaja tzw. mocne
    tytuly. Czasmi stwiedza sie, ze tytul podlega ochronie lacznie z
    dzielem.
    Niemniej ednak nawet gdy tytul nie podlega ochronie, wykorzystnie tytulu
    moze stanowic czyn nieuczciwej konkurencji z wszystkiego tego
    konsekwencjami.
    Pozdrawiam
    Romek
    www.prawnik.net.pl