  • 121. Data: 2009-07-07 10:30:18
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 7 Lip, 09:48, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Swoja droga i abstrahujac od tematu - trzeba miec cos z glowa, zeby nie
    > bedac ograniczonym zadnymi zakazami odgórnymi, dobrowolnie zawezac sobie
    > grono klienteli w powyzszy sposób. To oczywiscie nie jest uwaga do Ciebie,
    > tylko ogólnie.

    A nie sadzisz, ze sprzedawca nie robi tego zlosliwie? Jaki mialny cel
    w ograniczaniu sobie zyskow. Pewnie kilka razy dostal bure od
    wkurzonego tatusia i teraz dmucha na zimne.

  • 122. Data: 2009-07-07 11:55:22
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "KRZYZAK" <k...@g...com> napisal

    > A nie sadzisz, ze sprzedawca nie robi tego zlosliwie?
    > Jaki mialny cel w ograniczaniu sobie zyskow.

    Zaden, stad moje domniemanie, ze musi miec nierówno pod sufitem :)

    > Pewnie kilka razy dostal bure od wkurzonego tatusia i teraz dmucha na
    > zimne.

    A co mu taki tatus moze zrobic? I na jakiej podstawie?

  • 123. Data: 2009-07-07 12:31:02
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "castrol" napisał w wiadomości

    > Bo tak sobie producent gry wymyslil.

    Nie do konca. Znaczki sa identyczne na grach roznych producentow, wiec to
    nie jest wymysl producenta. A w ogole to jest system PEGI obowiazujacy w
    calej europie:

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Pan_European_Game_Infor
    mation

  • 124. Data: 2009-07-07 12:43:01
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "gazebo" napisał w wiadomości

    > Lewandowski przyznaje, że sklepy w całym kraju dwa lata temu dostały pismo
    > od rzecznika praw dziecka. Była nim wtedy Ewa Sowińska z LPR.

    Pstryk i wszystko jasne :)
    Tinky Winky hehehe :)

  • 125. Data: 2009-07-07 12:45:13
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Pan_European_Game_Infor
    mation

    Ciekawe na jakiej podstawie odróżnia się grę +11 od +12 albo +15 od +16.
    Faktycznie między dziećmi w tym wieku jest taaaaaaaka gigantyczna przepaść
    intelektualno-emocjonalna, że 11-latek czy 15-latek nie może zagrać w grę o
    stopień wyższą ;-)

  • 126. Data: 2009-07-07 12:49:13
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Uzytkownik "Baloo" napisal w wiadomosci news:h2uqg0$bem$1@news.onet.pl...

    > Jesli wg Ciebie sprzedawca kieruje towar do okreslonego typu klienta, to
    > musi go jakos zweryfikowac.
    > Wiek nie zawsze zweryfikujesz "optycznie", a z kolei legitymowac klienta
    > nie masz prawa. On z kolei nie ma obowiazku okazywania Ci swojego DO.
    > Ergo - ta zasada po prostu nie dziala.

    Ale masz prawo POPROSIC o okazanie dowodu. Oczywiscie on ma prawo odmowic.
    Ale wtedy zakladasz, ze skoro odmowil, to znaczy ze nie ma 18 lat i mu nie
    sprzedajesz :) CHocby wygladal na 40 :)
    Na podobnej zasadzie u nas w pracy dziala sprawdzanie alkomatem. Straz
    przemyslowa nie ma prawa nikogo sprawdzac. Ale PROSZA o dmuchniecie. Odmowa
    jest automatycznie uznawana za przyznanie sie do picia.

  • 127. Data: 2009-07-07 12:49:15
    Od: kuba <j...@g...com>

    Baloo pisze:
    > "kuba" <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie porównuj sprzedawcy gier z policją :)

    Robię to, żeby wyjaśnić, co znaczy "mieć prawo do legitymowania".
    Sprzedawca owszem prawa takiego nie ma - nie może sobie żądać pokazania
    dowodu, bo tak mu się podoba akurat i nie ma w dyspozycji żadnych
    środków przymusu.

    Natomiast może uzależnić wykonanie jakiejś czynności (na zasadzie
    autonomii woli) od wykonania jakiejś czynności przez kogo innego.

    > Odmówić sprzedaży z powodu odmowy okazania DO?
    > IMHO to nie jest ani uzasadniony powód (sprzedawca nie ma mocy prawnej,
    > by żądać okazania DO, zatem i odmówić na tej podstawie mu nie wolno),
    > ani nie jest zgodne z treścią oferty (nie brzmi ona "towar sprzedajemy
    > jedynie osobom okazującym DO").

    Ok, rozumując ściśle poprawnie powiemy, że osoba mająca faktycznie 18
    lat może ofertę przyjąć i do zawarcia umowy dojdzie. Sprzedawca będzie
    zobowiązany towar wydać, jednak jeśli małoletni będzie chciał ten towar
    uzyskać, to musi pozwać sprzedawcę do sądu i przed sądem swój wiek
    udowodnić. W przeciwnym razie nie uzyska wyroku uwzględniającego powództwo.

    Kuriozalna sytuacja, prawda?

    > A co masz tutaj na myśli?

    Przychodzi np. ktoś, kto wygląda na 12 lat do salonu samochodowego i
    mówi, że chce kupić S-klasę. Sprzedawca pyta się: - "Ile masz lat." -
    "18." - odpowiada dziecko. - "Ale dowodu nie pokażę, bo nie masz prawa
    go żądać. Jako że żądać nie masz prawa, to odmowa nie jest uzasadniona."

    A teraz przeczytaj to, co napisałeś wyżej (zostawiłem to w cytacie) i
    się zastanów, czy naprawdę tak jest ;)

    pozdrawiam
    kuba

  • 128. Data: 2009-07-07 12:52:37
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Uzytkownik "Baloo" napisal w wiadomosci news:h2uulf$lgr$1@news.onet.pl...

    > O ile istotnie bedzie wygladal na smarkacza. A jesli mialbys watpliwosci?
    > Sadze, ze móglbys miec spory problem w odróznieniu obecnych 14-latków od
    > 18-latków ;-)

    To prawda. Sam wczoraj widzialem, jak w REALU w dziale z alkoholami jakis
    chlopaczek bral wódke. Wygladal moze na 15 lat.
    Sprzedawczyni poprosila o dowod, a on.. wyciagnal i pokazal. Okazalo sie, ze
    ma te 18 lat.
    A z drugiej strony widzialem w BOMI, jak w kasie jakies dzieciaki
    (ewidentnie nie mialy 18 lat. Chyba nawet 15 nie mialy) placily za wodke, i
    kasjer nawet nie spytal o dowod. Nie spytala na pewno rowniez babka na
    stoisku alkoholowym (a chyba miala obowiazek). Ale to inna bajka.

> [...]
    > grono klienteli w powyzszy sposób. To oczywiscie nie jest uwaga do Ciebie,

    A to juz inna sprawa :) Kazda nie sprzedana gra to strata kasy...

  • 129. Data: 2009-07-07 12:54:52
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Czyli Makro nie wystawia towarow na widok publiczny prawda?

    To znaczy to dziala troche inaczej. Do ich marektow moga wejsc posiadacze
    kart, a zeby dostac karte, trzeba miec firme.
    Wiec to jest oferta skierowana do wszystkich posiadaczy firm. Wlasciwie
    ciezko powiedziec, czy to jest widok publiczny, czy nie :)

  • 130. Data: 2009-07-07 12:56:00
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Baloo" napisał w wiadomości news:h2uq17$ac3$1@news.onet.pl...

    > Można, ale nie wolno :)