  • 191. Data: 2009-07-08 06:47:54
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał w wiadomości

    > Przepisy te okreslaja minimalne wymogi do spelnienia. Nie zabraniaja
    > wprowadzenia dodatkowych warunkow.

    O ile te dodatkowe warunki nie stoją w sprzeczności z innymi, nadrzędnymi
    przepisami prawa.

  • 192. Data: 2009-07-08 07:02:28
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "KRZYZAK" <k...@k...com> napisał

    > Ktore konkretnie?

    Konstytucja RP

  • 193. Data: 2009-07-08 07:31:39
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Baloo <b...@o...eu> napisali:

    > Konstytucja RP

    Mozesz zacytowac odpowiedni fragment?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 194. Data: 2009-07-08 07:33:16
    Od: kuba <j...@g...com>

    Jotte pisze:

    > Obstaję, że etykieta na opakowaniu (podobnie jak ostrzeżenia w intro)
    > mają jedynie znaczenie informacyjne i nie stanowią żadnej podstawy do
    > odmowy sprzedaży jeśli gra stała się przedmiotem oferty handlowej.
    > Absolutnie nie uprawniają także oferenta do żądania okazania dokumentu
    > stwierdzającego wiek.

    Od samego początku nikt nie kwestionował, że oznaczenie limitu wieku
    przez producenta nie stanowi podstawy odmowy sprzedaży:

    Na dowód mój cytat w odpowiedzi na post Henry'ego: "Sensownie mówisz,
    tylko moim zdaniem sprzedawca musiałby zaznaczyć to jakoś inaczej - np.
    ustawiając gdy na półce z napisem "Towary z tej półki sprzedajemy osobom
    powyżej lat 18". Wątpię, żeby samo oznaczenie gry przez producenta jako
    18+ na opakowaniu, można zakwalifikować jako wolę oferenta do zawężenia
    oferty"

    Dla ścisłości - chodzi o zastrzeżenie podane przez oferenta na towarze,
    na półce, czy gdziekolwiek w miejscu sprzedaży.

    pozdrawiam
    kuba

  • 195. Data: 2009-07-08 08:28:08
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "KRZYZAK" <k...@k...com> napisal

    > Mozesz zacytowac odpowiedni fragment?

    Konstytucja RP z 2 kwietnia 1997 r (Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.) rozdz.
    II. art. 32. punkt 2.

  • 196. Data: 2009-07-08 09:18:59
    Od: gazebo <g...@c...net>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Będąc kilkuletnim smarkiem z podstawówki kupowałem prezerwatywy. Ale
    > babć nie gwałciłem - to były najsolidniejsze i najtańsze (i najczęściej
    > dostępne ;) ) balony.

    Oj nie zawsze takie dostępne. Nie pamiętam roku (druga połowa lat 80')
    ale jak pojawiły w kiosku Ruch to kumpel od razu wykupił towar hurtem. :)

    --
    bla

  • 197. Data: 2009-07-08 09:37:59
    Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl>

    Dnia 05.07.2009, o godzinie 22.25.45, na pl.soc.prawo,
    r...@m...com napisał(a):

    > O ile wyroby tytoniowe i alkohol to konkretne substancje będące szczególnie
    > szkoliwe dla nieletnich, o tyle gra komputerowa jest tylko kupą zer i jedynek,
    > więc nie mozna mówić o szkodliwości dla zdrowia.

    Przecież wyroby tytoniowe i alkohol to tylko kupa różnych pierwiastków w
    różnych konfiguracjach.

    --
    Pozdrawiam,
    *Habeck*

  • 198. Data: 2009-07-08 09:57:20
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 8 Lip, 10:28, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Konstytucja RP z 2 kwietnia 1997 r (Dz. U. Nr 78, poz. 483 ze zm.) rozdz.
    > II. art. 32. punkt 2.

    Prosilem, zebys zacytowal. Od kiedy sprzedawca w sklepie jest wladza
    publiczna?

  • 199. Data: 2009-07-08 10:30:46
    Od: "Grzesiex" <s...@g...pl>

    Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,
    art. 15. ust. 2.

    "W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    podający
    napoje alkoholowe uprawniony jest do żądania okazania dokumentu
    stwierdzającego
    wiek nabywcy."

    o tyle głupi zapis że "uprawniony do żądania" nie daje mu prawa
    legitymowania.
    Żądać okazania dokumentów może każdy natomiast spełnienie tego żądania
    zależy tylko od osoby od której się żąda :)
    Dlatego uważam że ten zapis jest bez sensowny, bez tego zapisu sprzedawca i
    tak miał prawo prosić o pokazanie dokumentów a klient miał prawo odmówić.
    Ten zapis nie wniósł niczego nowego.
    Powinni to sformułować :
    ""W przypadku wątpliwości co do pełnoletności nabywcy sprzedający lub
    podający napoje alkoholowe zobowiąany jest do żądania okazania dokumentu
    stwierdzającego wiek nabywcy, w przypadku odmowy okazania dokumentu
    sprzedawca ma prawo odmówić sprzedaży alkoholu."

  • 200. Data: 2009-07-08 11:02:03
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości news:h308h6$mvf$2@news.onet.pl...

    > Kolejny, czerpiący wiedzę z TVN24 i myślący, że pomysł z banowaniem
    > Tinki-Winky pochodzi od rzecznika praw dziecka?

    No pewnie ze nie. Raczej ktos z jej ulubionego radia Maryja. Pewnie to jest
    tez twoje ulubione?:)
    Czy cała europa oglada TVN-24? Bo cała się smiala..