  • 1. Data: 2009-07-05 15:56:58
    Temat: Wlasnosc po spoldzielczym prawie, sprzedaz i ominiecie podatku.
    Od: euro <l...@w...pl>

    Witajcie,

    szperalem po calej grupie ale nie odnalazlem odniesienia do mojego
    przypadku. Znalazlem jednak ten ciekawy artykul w GW z grupy.
    http://wyborcza.pl/1,97656,6221270,Jak_zaplacic_poda
    tek_od_sprzedazy_mieszkania__Na_trzy.html

    Przeksztalcone wlasnosciowe prawo do lokalu w spoldzielni mieszk w
    wlasnosc w 2008 roku przez rodzicow. Ich wlasnosc. Nie mieszkaja tam,
    wynajmuja. Chodzi o mieszkanie w plycie kupione w latach 80tych.

    Jaki podatek od sprzedazy bedzie naliczony przy sprzedazy tego mieszkania?

    Czy jest szansa na ominiecie podaktu?

    Dodam ze rodzice maja kredyt na inna nieruchomosc kupiona w 2005 roku.
    Biorac ten kredyt nie bylo umowy przewstepnej na sprzedaz wspomnianego
    mieszkania z wielkiej plyty. Dodam ponadto ze ja jako syn kupie inna
    nieruchomosc w 2009 roku a rodzice zgadzaja sie na splacenie jej
    pieniedzmi ze sprzedazy mieszkania z wielkiej plyty.

    A zatem zgodnie z trescia arytykulu w GW widzie szanse na zwolnienie z
    podatku wtedy, gdy rodzice zadeklaruja po sprzedazy mieszkania wsparcie
    mnie w splacie mojego kredytu. Czy to jest mozliwe aby wtedy rodzice nie
    placili podatku?

    Albo opcja 2, rodzice przepisza mieszkanie na mnie (nie wiem jeszcze
    jaki podatek zaplacilbym od tej tranzakcji) a ja je sprzedam, deklarujac
    splate mojego kredytu srodkami z przepisanego mieszkania.

    Wydaje mie sie ze kwestia kluczowa jest kiedy nieruchomosc "zostala
    nabyta przez rodzicow". Czy stalo sie to z chwila przeksztalcenia w
    wlasnosc w 2008 roku czy tez wtedy kiedy nabyli prawo do lokalu w latach
    80tych?

    Prosze o wsparcie.
    Dziekuje.