  • 1. Data: 2009-07-04 16:34:36
    Temat: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.
    Istnieją gry komputerowe oznaczone na pudełku, że są dla dorosłych (mają
    znaczek "18+").
    I tu moje pytanie. Czy to tylko informacja dla sprzedawcy, czy też istnieje
    jakieś konkretne prawo zakazujące sprzedaży takich gier nieletnim?
    Czy to jest uregulowane prawnie?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2009-07-04 21:54:18
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 4 Lip, 18:34, "Ajgor" <n...@...pl> wrote:
> [...]
    > I tu moje pytanie. Czy to tylko informacja dla sprzedawcy, czy też istnieje
    > jakieś konkretne prawo zakazujące sprzedaży takich gier nieletnim?

    Znaczek dla sprzedawcy (choc ostatnio przewinal sie watek
    makabrycznego pomyslu o empiku).

    Istnieje takie prawo, to to samo ktore zabrania pokazywania nieletnim
    sutkow i sprzedazy gazete "+18".

  • 3. Data: 2009-07-04 22:30:28
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    SzalonyKapelusznik napisal:
    > Istnieje takie prawo, to to samo ktore zabrania pokazywania nieletnim
    > sutkow i sprzedazy gazete "+18".

    No popatrz pan, a szczegolnie nieletnim i to tak ponizej dwoch lat
    te nieszczesne sutki pokazuje sie wielokrotnie w ciagu dnia i nawet
    possac sie daje :) Alez to perwersja!
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-07-05 00:01:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ajgor pisze:
> [...]
    > znaczek "18+").
    > I tu moje pytanie. Czy to tylko informacja dla sprzedawcy, czy też istnieje

    Sugestia, powiedzmy ;)

    > jakieś konkretne prawo zakazujące sprzedaży takich gier nieletnim?
    > Czy to jest uregulowane prawnie?

    Pomijając tak zwaną pornografię (której przepisy nie definiują, ale
    okazywania jej nieletnim i tak zakazują) innych regulacji prawnych w
    Polsce brak.

    Swoją szosą co za debilizm, że nazistów można siekać pepeszą do woli,
    kradzionymi samochodami rozjeżdżać przechodniów, a tylko się pojawi
    jakaś upadła madonna z wielkim cycem (Van Klompa) i od razu aj-waj
    straszne rzeczy, które od razu demoralizują nieletnich ;)

  • 5. Data: 2009-07-05 06:26:55
    Od: ML <o...@g...pl>

    Ajgor wrote:

    > I tu moje pytanie. Czy to tylko informacja dla sprzedawcy, czy te? istnieje
    > jakie? konkretne prawo zakazuj?ce sprzeda?y takich gier nieletnim?

    To raczej informacja dla rodziców, a nie dla sprzedawcy. Nie wiem, czy
    sprzedawca ma prawo w ogóle legitymować np. 16-latka, który chce kupić grę?

  • 6. Data: 2009-07-05 08:08:23
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "ML" napisał w wiadomości

    > To raczej informacja dla rodziców, a nie dla sprzedawcy. Nie wiem, czy
    > sprzedawca ma prawo w ogóle legitymować np. 16-latka, który chce kupić
    > grę?

    Na pewno ma prawo legitymować kogoś, kto chce kupić wódkę. Więc dlaczego
    przy grach miało by być inaczej?
    Moim zdaniem to jest sprawa, którą powinien się zainteresować ktoś w
    ministerstwie sprawiedliwości.

    Zadałem to pytanie, bo na jednym z forów właśnie wczoraj jakiś wkurzony
    15-sto latek się żalił, że mu w empiku nie sprzedali
    GTA:San Andreas i pytał, czy mieli prawo odmówić mu sprzedaży. Gra jest od
    18 lat, i moim zdaniem postąpili słusznie
    bez względu na to, czy mieli prawo, czy nie. Jak widać, rodzice nie zawsze
    muszą wiedzieć, że dzieciak w ogóle taką grę kupują.

  • 7. Data: 2009-07-05 08:40:56
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "ML" napisał w wiadomości

    > To raczej informacja dla rodziców, a nie dla sprzedawcy. Nie wiem, czy
    > sprzedawca ma prawo w ogóle legitymować np. 16-latka, który chce kupić
    > grę?

    OK. W takim razie inne pytanie (ale w temacie:). Czy sprzedawca w sklepie ma
    obowiązek sprzedać klientowi żądany towar?
    Na przykład przychodzi 15-sto latek do sklepu, i żąda sprzedaży gry
    dozwolonej od 18 lat. Czy sprzedawca ma prawo mu odmówić sprzedaży, czy musi
    sprzedać?

  • 8. Data: 2009-07-05 08:55:24
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ajgor pisze:

    > Na pewno ma prawo legitymować kogoś, kto chce kupić wódkę. Więc dlaczego
    > przy grach miało by być inaczej?

    Przy sprzedazy ma takie prawo, a nawet obowiazek, jesli kupujacym wydaje
    sie byc niepelnoletni. Przy sprzedazy gier, nikt mu takiego prawa do
    legitymowania nie dal.

    > Zadałem to pytanie, bo na jednym z forów właśnie wczoraj jakiś wkurzony
    > 15-sto latek się żalił, że mu w empiku nie sprzedali

    Teoretycznie mogl wezwac policje :D

    > GTA:San Andreas i pytał, czy mieli prawo odmówić mu sprzedaży. Gra jest od
    > 18 lat, i moim zdaniem postąpili słusznie

    Nie mieli prawa odmowic mu sprzedazy. Sprzedawca w empiku nie ma prawa
    nawet go legitymowac.

    Jacek Kustra

  • 9. Data: 2009-07-05 08:57:27
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ajgor pisze:

    > OK. W takim razie inne pytanie (ale w temacie:). Czy sprzedawca w sklepie ma
    > obowiązek sprzedać klientowi żądany towar?

    Tak

    > Na przykład przychodzi 15-sto latek do sklepu, i żąda sprzedaży gry
    > dozwolonej od 18 lat.

    Nie ma takich gier. Informacja na pudelku jest tylko informacja, ale
    zadne przepisy w Polsce tego nie reguluja.

    > Czy sprzedawca ma prawo mu odmówić sprzedaży, czy musi
    > sprzedać?

    Musi.

    Jacek Kustra

  • 10. Data: 2009-07-05 09:01:23
    Od: "ALEX Przekliniak" <k...@s...us>

    castrol ni au koto ha itsumo tanosii

    > Nie mieli prawa odmowic mu sprzedazy. Sprzedawca w empiku nie ma prawa
    > nawet go legitymowac.

    A sprzedawca w sklepie z alkoholem czy papierosami
    ma prawo legitymować?

    --
    ALEX Przekliniak, Mobilizacja to wojna i innego wytłumaczenia dla niej nie
    ma, B M Szaposznikow, Marszałek ZSRR.