  • 91. Data: 2009-07-06 18:33:05
    Temat: Re: Gry dla doroslych a sprzedaz dzieciom
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    gazebo pisze:

    > Rossman

    Manipulowanie faktami. Nie pewna siec sklepow, a jeden konkretnie sklep
    Rossmana. Sam Rossman (jako cala siec) stanowczo sie odcial od tego typu
    praktyk i powiedzial, ze to sprawdzi.

    Jacek Kustra

  • 92. Data: 2009-07-06 18:36:24
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ajgor pisze:

    > Skoro towar jest jego własnością, to dlaczego ma nie decydować?

    Towar jest jego wlasnoscia, do momentu az ktos zechce jego oferte
    sprzedazy przyjac. Wtedy sprzedawca decyduje sie przeniesc swoja
    wlasnosc na nabywce.

    > Wiek kupującego przy towarze oznaczonym "Od 18 lat"
    > to jednak nie to samo, co kolor krawata :)

    W praktyce to samo. Sklep nie ma prawa legitymowac klientow, ktorzy chca
    kupic krawat lub gre komputerowa.

    > A kolor skóry.. to już rasizm.
    > Zakazany w konstytucji. Więc akurat na to
    > prawo istnieje.

    Na odmowe sprzedazy tez "prawo istnieje"

    > Oczywiście żartuję. Po prostu nie rozumiem.. Skoro te piktogramy pokazujące
    > wiek nie mają żadnej mocy prawnej,
    > a nawet w ogóle żadnego znaczenia, to po co one są?

    Bo tak sobie producent gry wymyslil.
    A po co sa jakies inne napisy? Po co sa znaczki w rogu kazdego programu
    TV czy filmu?

    > Informacja dla rodziców?
    > Ilu znacie rodziców, którzy na nie w ogóle zwracają uwagę?

    Ale to juz nie jest zmartwienie sprzedawcy :)

    > Tamten dzieciak, o którym pisałem - że się żalił, że mu gry nie sprzedali,
    > poprosił mamę, a ta poszła i mu kupiła :) Ot moc piktogramów...

    No i sam widzisz.

    Jacek Kustra

  • 93. Data: 2009-07-06 18:41:25
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ajgor pisze:

    > Z tego wynika, że gdyby w sklepie obok gry, na której jest napisane, że jest
    > od 18 lat, postawić kartkę,
    > na której będzie napisane dokładnie to samo, to już nie mieli by obowiązku
    > sprzedawać młodym?
    > A gdzie tu miejsce na zdrowy rozsądek?

    Nie, to z tego w zaden sposob nie wynika.
    Jesli towar jest dekoracja to chyba logiczne, ze nie jest przeznaczony
    do sprzedazy. Przeciez w art 135 KW jest wyraznie napisane: "towar
    przeznaczony do sprzedaży"

    Towar wystawiony na widok publiczny wraz z oznaczeniem ceny, z dopiskiem
    od 18 lat, bedzie nadal towarem przeznaczonym do sprzedazy i sprzedawca
    bedzie musial go sprzedac kazdemu, kto zechce jego oferte przyjac.
    Przypominam, ze sprzedawca nie ma prawa legitymowac klientow aby
    sprawdzic ich wiek, chyba ze ustawa stanowi inaczej.

    Jacek Kustra

  • 94. Data: 2009-07-06 18:43:00
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Ajgor pisze:

    > Hmm... Na prawdę nie wiesz, co to jest Makro? Poważnie pytam.
    > Wejście tam mają tylko klienci posiadający kartę klencką Makro.
    > Nieposiadający nie mają wstępu. A karty nie dostanie każdy obywatel.

    Czyli Makro nie wystawia towarow na widok publiczny prawda?

    Jacek Kustra

  • 95. Data: 2009-07-06 18:46:39
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    kuba pisze:

    > Co do zasady tak będzie. Ale przeczytaj dokładnie wątek - rozmawialiśmy
    > o takich przypadkach, gdy przy towarze jest zaznaczone, że oferta NIE
    > jest skierowana do każdego. Gdzieś wyżej zacytowałem uchwałę SN-u na ten
    > temat.

    Wg mnie nie jest do konca na temat. Nie wiem co SN mial na mysli piszac
    sprzedaz zamknieta. Po drugie nalezy zwrocic uwage na date uchwaly. W
    1985 roku panowal troche inny ustroj i inne zasady sprzedazy :D

    Jacek Kustra

  • 96. Data: 2009-07-06 19:25:03
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

    Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Manipulowanie faktami. Nie pewna siec sklepow, a jeden konkretnie sklep
    > Rossmana. Sam Rossman (jako cala siec) stanowczo sie odcial od tego typu
    > praktyk i powiedzial, ze to sprawdzi.

    To zawsze jest jeden sklep albo jedna osoba a kierownictwo nigdy nic nie wie
    zawsze na pewno to sprawdzi.

  • 97. Data: 2009-07-06 21:48:45
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Zmuszanie do ujawniania danych osobowych (np. wieku) też jest w
    > Konstytucji zakazane.

    A ktos zmusza?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 98. Data: 2009-07-06 21:48:46
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisali:

    > Towar jest jego wlasnoscia, do momentu az ktos zechce jego oferte
    > sprzedazy przyjac.

    Ale on nie kieruje oferty do pietnastolatka, wiec ten nie moze jej
    przyjac.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 99. Data: 2009-07-06 22:19:33
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisali:

    > Jesli wystawil na widok publiczny wraz z oznaczeniem ceny to oczywiscie
    > moze zawezic. Kazdy klient, ktory bedzie mial okazje wejsc i zapoznac
    > sie z oferta bedzie mial prawo jego oferte przyjac

    Jak moze przyjac oferte, skoro mu sie niczego nie oferuje?

    > Wystawienie na widok publiczny wraz z oznaczeniem ceny jest samym w
    > sobie przeznaczeniem do sprzedazy.

    Owszem, ale to nie wyklucza innych istotnych postanowien.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 101. Data: 2009-07-06 22:19:34
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisali:

    > Oferta towarów w sklepie ma charakter oferty ogólnej - nie jest
    > skierowana do konkretnych osób, a do wszystkich.

    Pod warunkiem, ze nie jest skierowana do konkretnych osob.

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)