  • 51. Data: 2015-12-22 13:36:00
    Temat: Re: Genialne
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:a...@n...neos
    trada.pl...
    On Sun, 20 Dec 2015 12:02:59 +0100, Liwiusz

    >Nie widzę związku. Twierdzę tylko, że wymaganie czegoś ponad prawo
    >dopuszczające odpowiednią kategorią do prowadzenia danego pojazdu
    >jest nonsensem.

    Masz tu troche podstaw prawnych
    http://www.rp.pl/artykul/776517-Badania-lekarskie-ki
    erowcow--ktorzy-kierowcy-musza-robic-psychotesty.htm

    Nie czytalem, ale warto by przeczytac czy zdanie ministra jest
    sensowne :-)

    J.

  • 52. Data: 2015-12-23 10:03:45
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Dec 2015 08:51:06 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Ciągle nie rozumiesz. Niczego nie bronię, tylko wyjaśniam ci czyjeś
    > motywy, abyś sam zrozumiał lepiej otaczający świat.

    Mnie nie interesują imotywy, tylko oceniam jak to się ma do wymagań
    spełniających uzyskanie danej kategorii.

    --
    Marek

  • 53. Data: 2015-12-23 10:08:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-12-23 o 10:03, Marek pisze:

    > Mnie nie interesują imotywy, tylko oceniam jak to się ma do wymagań
    > spełniających uzyskanie danej kategorii.

    Nikt nie twierdzi (poza uparcie tobą i dorabiasz na tej podstawie jakieś
    dziwne wnioskowanie), aby te wymagania miały związek z jakimś
    ogólnoprawnymi regulacjami.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-12-23 10:16:32
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 22 Dec 2015 12:11:46 +0100, cef <c...@i...pl> wrote:
    > I jeśli uważasz, że badania np sprzed trzydziestu lat
    > są dalej do wykonywania pracy ważne, to trudno będzie
    > Ci cokolwiek wyjaśnić.

    Uważasz, że ustawodawca wprowadzając bezterminowość w kategori B
    popełnił błąd? Skoro ustawodawca uznał, że miliony kierowców z 30
    letnim stażem bezterminowego B nie są "niebezpieczni" to nie ma
    powodów aby od jakiegoś hipotetycznego "zawodowo" kierowcy
    zatrudnionego do wożenia prezesa wymagać coś więcej niż to co
    przewidują uprawnienia kategorii B.
    Zwracam uwagę, że oceniam jakość prawa/przepisów a nie polemizuję ze
    stanem faktycznym jego stosiwania (czego nie może pojąć Liwiusz).

    --
    Marek

  • 55. Data: 2015-12-23 11:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...

    >Uważasz, że ustawodawca wprowadzając bezterminowość w kategori B
    >popełnił błąd? Skoro ustawodawca uznał, że miliony kierowców z 30

    Ustawodawcy czasami wpada jednak do glowy, ze moze by tak skasowac te
    bezterminowosc.
    Na szczescie przypomina sobie na czas dlaczego jest ustawodawca ...

> [...]
    >powodów aby od jakiegoś hipotetycznego "zawodowo" kierowcy
    >zatrudnionego do wożenia prezesa wymagać coś więcej niż to co

    Co nie znaczy, ze nie wprowadzil takiego obowiazku dla osob ktore
    jezdza duzo, bo zawodowo, byc moze samochodami z gornych granic kat B.
    No i jeszcze mamy sliski temat przyczepy i mozliwosci przekroczenia
    3.5t w zyciu prywatnym i zawodowym.

    http://www.psychotestykierowcow.pl/badania-psychotec
    hniczne-kierowcow-kat-b
    Aczkolwiek podstawy prawnej nie podaje.
    Ciekawe sa niektore komentarze ..

    Jest i podstawa
    0937
    Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 8 lipca 2014 r. w sprawie badań
    psychologicznych osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania
    pojazdami, kierowców oraz osób wykonujących pracę na stanowisku
    kierowcy

    Tylko czytam, czytam, i wychodzi mi ze w ramach kat B (i A) dotyczy to
    tylko kierowcow pojazdow uprzywilejowanych, lub przewozacych wartosci
    pieniezne.
    Hm - inne przepisy czy z powodu modnych swego czasu "bankowozow" ...
    choc i tu sie otwiera kolejna luka prawna ...

    Reszta pozostaje w niepewnosci ... bo sie zaczynaja ustawy zapetlac.
    Art. 39a. 1. Przedsiębiorca lub inny podmiot wykonujący przewóz
    drogowy może zatrudnić kierowcę, jeżeli osoba ta: [...]

    3) nie ma przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na
    stanowisku kierowcy;

    4) nie ma przeciwwskazań psychologicznych do wykonywania pracy na
    stanowisku kierowcy;

    5) uzyskała kwalifikację wstępną lub kwalifikację wstępną
    przyśpieszoną, zwane dalej ,,kwalifikacją";

    6) ukończyła szkolenie okresowe [...]

    3. Wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 1, 5 i 6, nie stosuje się do
    kierowcy pojazdu:

    1) do kierowania którego wymagane jest prawo jazdy kategorii A1, A,
    B1, B lub B+E;

    Art. 3. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do przewozu drogowego
    wykonywanego pojazdami samochodowymi lub zespołami pojazdów:

    1) przeznaczonymi konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób
    łącznie z kierowcą - w niezarobkowym przewozie drogowym osób;

    2) o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony w
    transporcie drogowym rzeczy oraz niezarobkowym przewozie drogowym
    rzeczy;

    J.

  • 56. Data: 2015-12-23 13:09:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-12-23 o 10:16, Marek pisze:

> [...]
    > Zwracam uwagę, że oceniam jakość prawa/przepisów a nie polemizuję
    > ze stanem faktycznym jego stosiwania (czego nie może pojąć Liwiusz).

    Upraszczasz sprawę.
    Ja akurat uważam, że nie jest błędem bezterminowość "amatorskiego" prawa
    jazdy.
    Ale nie uważam za bezsens wymagań odnośnie wykonywania
    pracy o charakterze kierowcy. Choć akurat jeśli chodzi o te psychotesty,
    to było pewnie silne lobby przepychające ten przepis i to jest jedyny
    fakt, który budzi moje wątpliwości co do konieczności tych badań.

  • 57. Data: 2015-12-27 11:12:01
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

> [...]
    > Zwracam uwagÄ(TM), Ĺźe oceniam jakoĹ>Ä? prawa/przepisĂłw a nie polemizujÄ(TM)
    > ze stanem faktycznym jego stosiwania (czego nie moĹźe pojÄ...Ä? Liwiusz).

    Upraszczasz sprawę.
    Ja akurat uważam, że nie jest błędem bezterminowość "amatorskiego" prawa
    jazdy.
    Ale nie uważam za bezsens wymagań odnośnie wykonywania
    pracy o charakterze kierowcy. Choć akurat jeśli chodzi o te psychotesty,
    to było pewnie silne lobby przepychające ten przepis i to jest jedyny
    fakt, który budzi moje wątpliwości co do konieczności tych badań.
    ---
    Ale że jak ?

    Bo moim zdaniem kwalifikacji prawa jazdy w ogóle nie powinno być.
    Umiejętności prowadzenia pojazdów osobowych powinniśmy uczyć się w szkole
    podstawowej tak jak czytania i pisania bo to elementarna umiejętność jest.
    Te kursy co to ledwo ludziki zdają, ale zdają a potem jeżdżą sobie jak chcą
    niczemu wielkiemu nie służą poza dojeniem. Lekarz, który nie da
    bezterminowego bez łapówki. Co to k.. jest ?!

    A już szczytem wszystkiego jest dzisiaj obowiązek wożenia ze sobą dokumentu
    prawa jazdy i dowodu rejestracyjnego pojazdu.

    Umiejętności zawodowe oczywiście potrzebne są większe więc i kwalifikacje
    formalne mogą być potrzebne by np prawie ślepy nie woził ludzi, ale jest to
    ścisły wymóg bezpieczeństwa prowadzenia takiego biznesu. Właściciel biznesu
    po prostu nie powinien aż tak ryzykować by zatrudniać ludzi bez żadnych
    zdolności. To jakoś musi dowiedzieć się, że jego pracownik jest zdolny co
    mogą potwierdzać właśnie kwalifikacje. I chyba jasne jest, że z wiekiem te
    zdolności będą malały. Tak samo będą malały u kierowcy niezawodowego, który
    w końcu powinien powstrzymać się od prowadzenia pojazdów i akurat z wiekiem
    może należy te zdolności badać by ludzik wiedział, że może po najbliższej
    okolicy to on sobie może pojeździć ale dalej to nie bardzo.

  • 58. Data: 2015-12-27 11:53:32
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2015-12-16 o 22:08, PiteR pisze:

    > Służbowym samochodem osobowym np Skoda Roomster czy Fiat Punto nie mogą
    > jeździć wieloletni kierowcy po 30 lat posiadania prawka.
    >

    > Za to może jeżdzić 25 latek który ma ważne psychotesty :)

    dlatego lepiej zatrudnic na "smieciówkę" i to z własnym samochodem.
    Typowe wylewanie dziecka z kąpielą.

    --
    @foe_pl

  • 59. Data: 2015-12-28 12:13:50
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 27 Dec 2015 11:53:32 +0100, the_foe napisał(a):

    > dlatego lepiej zatrudnic na "smieciówkę" i to z własnym samochodem.
    > Typowe wylewanie dziecka z kąpielą.

    Najlepiej to było: zatrudnić się w hurtowni farmaceutycznej z własnym
    samochodem i firmą. I w dodatku płacić dochodowy w formie ryczałtu. Na
    szczęście tę możliwość już zlikwidowali.