  • 31. Data: 2019-06-24 23:35:48
    Temat: Re: Gdzie zgłaszać przestępstwa komputerowe?
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2019-06-24 o 13:03, p...@g...com pisze:
    > bez obrazy ale kto zaklada sobie konto pocztowe na onecie czy interii ?
    >
    > https://zaufanatrzeciastrona.pl/post/jak-interia-i-o
    2-rozeslaly-swoim-uzytkownikom-reklame-sklepu-zlodzi
    ei/

    A jak nie u nich, to gdzie? Wszystkie darmowe konta pocztowa działają
    dzięki rozsyłaniu reklam. Albo się na to godzisz, albo płać.
    A co do samego sklepu złodziei, to dostawca poczty/reklam ma to
    zweryfikować?

  • 32. Data: 2019-06-25 00:26:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-24, Grzegorz Niemirowski <g...@g...net> wrote:

    > Z tym, że hasło wykradł kto inni niż nadawca maila.

    Tego nie wiemy (ale pewnie inny), takoż nie wiemy kto złamał hasło (a tu
    już może być nadawca).

    --
    Marcin

  • 33. Data: 2019-06-25 00:32:24
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> napisał(a):
    > Tego nie wiemy (ale pewnie inny), takoż nie wiemy kto złamał hasło (a tu
    > już może być nadawca).

    Sprawa była opisywana w mediach, były tu podawane linki. Nadawca ani nie
    łamał tych haseł ani nie wykradał. Nie było takiej potrzeby, bo od kilku lat
    są dostępne dla każdego (czasem za darmo, czasem za opłatą) i ciągle
    pojawiają się nowe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 34. Data: 2019-06-25 00:37:41
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-06-24, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > A co byś na jego kompie chciał znaleźć, skoiro sie na serwer i router
    > włamali?

    Teoretycznie...mogli uzyskac dostęp z jego kompa przechwytując np.
    klawiaturę a potem hasło na ten serwer czy router.

    --
    Marcin

  • 35. Data: 2019-06-25 08:25:31
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    > A nie powiedzieli przy o kazji po co im Twój komputer na długiue
    > miesiące? Bo mnie to zaintrygowało.

    Jak to po co? Gadka, żeby zniechęcić.

    Kiedyś nocą jak mieszkałem jeszcze w bloku, banda oprychów demolowała
    klatkę schodową. Weszli na klatkę rozwalając zamek drzwi wejściowych.
    Chlali alkohol, rozbijali butelki i metalowymi pałkami tłukli po
    ścianach robiąc w nich dziury, a nożami obrzynali plastikowe nakładki
    poręczy. Zadzwoniłem po policję, bo strach było wyjść osobiście do
    kilkunastu oprychów uzbrojonych w pałki i noże. Z resztą nie tylko ja,
    ale także kilku innych sąsiadów wtedy dzwoniło. Policja zjawiła się po
    ok. 2 godzinach. Bardzo głośno przez domofon pytali po kilka razy czy to
    taki, a taki (tu padało imię i nazwisko) tu mieszka i czy zgłaszał akt
    wandalizmu na klatce schodowej, choć na domofonie były nazwiska.
    Policjanci rozmawiali tak głośno, że lepiej ich słyszałem przez
    zamknięte okno niż przez domofon. Potem każdego z dzwoniących lokatorów
    wypytywano głośno na klatce schodowej co się działo i co widział.
    Wszystko po to, żeby zniechęcić do dalszego zawracania dupy jaśniepanom
    policjantom, a także po to, żeby oprychy wiedziały na kim się zemścić za
    "kablowanie".

  • 36. Data: 2019-06-25 12:05:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    5...@n...neostrada.pl
    *Robert Tomasik* napisał(-a):

    > Jeśli już, to obraz dysku. Spokojnie da sie to w kilka godzin zrobić i
    > można sobie potem badać do woli.

    Ja to rozumiem, ale takie a nie inne przedstawienie sprawy miało na celu
    zniechęcenie mnie do nadania biegu sprawie, co się udało, a co jak sam
    stwierdziałeś, sensu nie ma. Jakby się uparli na cały komputer, a nie
    tylko HDD, to co wtedy miabym zrobić?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 37. Data: 2019-06-25 13:21:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    W dniu 24.06.2019 o 21:59, J.F. pisze:

    >No właśnie nie bardzo.

    po co powiedzieli ... zeby im statystyk wykrywalnosci sprawcow
    przestepstw nie psuc :-P

    >A co byś na jego kompie chciał znaleźć, skoiro sie na serwer i router
    >włamali?

    I zainstalowal jakis program na kompie, co to niby kamerke uzywa.

    To trzeba powiedziec, ze router tez trzeba na pare miesiecy trzeba
    oddac :-P

    J.

  • 38. Data: 2019-06-25 14:05:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski napisał(a) :

    > Ogólnie w środowisku osób zajmujących się bezpieczeństwem.

    A jeśli strona zostanie zhackowana i dane wyciekną? :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 39. Data: 2019-06-25 14:16:23
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    J.F. napisał(a) :
> [...]
    >
    > I zainstalowal jakis program na kompie, co to niby kamerke uzywa.
    >
    > To trzeba powiedziec, ze router tez trzeba na pare miesiecy trzeba

    A nie lepiej powiedzieć, że używało się tylko kafejek internetowych?
    :-D Raz tu, raz tam. (Swój, dla spokojności utopić w rzece ;-) )

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 40. Data: 2019-06-25 14:38:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-06-25 o 14:16, Zbynek Ltd. pisze:
    > (Swój, dla spokojności utopić w rzece ;-) )

    Tak do końca, to nie wiadomo czy skuteczne. :-)

    https://www.pch24.pl/tasmy-z-sowa-i-przyjaciele-wylo
    wione-z-wisly--kelnerzy-wyrzucili-je-ze-strachu---cz
    ego-sie-bali-,33936,i.html

    Robert