  • 221. Data: 2021-08-30 14:31:11
    Temat: Re: Gazeta Wyborcza zaleca niewykopywanie "przestępczych" rozkazów [Usarz Dolny]
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 28 Aug 2021 00:40:31 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Dwie chronione granice do pokonania. Białorusko-Ukraińska jest dość
    > mocno pilnowana, bo tam boją się szpiegów, gdyż wojna.

    Nie nie - bezposrednio.

    Albo i z Bialorusi oficjalnie - maja paszporty, pieniadze - turysci do
    Lwowa.

    > Ukraińsko-Słowacka biegnie w Karpatach i ma długość ~100 km. O ile wiem
    > to poprzednio tam próbowali dostając się na teren Ukrainy przez objęte
    > wojną tereny na wschodzie.
    >
    > Ta granica jest stosunkowo prosta do upilnowania, albowiem w pasie
    > granicznym nie ma zbyt wielu ludzi. Turystyka górka na Słowacji jest
    > mało popularna.

    Moze tam, bo na pewno nie w Tatrach :-)

    > W pasie przygranicznym jest znaczna nadreprezentacja
    > Romów, którzy z Arabami średnio się asymilują.

    Pieniadze nie smierdza, jak mawiali starozytni Romowie :-)

    > Na Słowacji wzdłuż
    > granicy z Ukrainą masz głownie Parki Narodowe. Z buta kilkadziesiąt
    > kilometrów lasami.

    Jeszcze mozna na Wegry czy Rumunie ... ale tam chyba sporo rzek.

    J.

  • 222. Data: 2021-08-30 14:34:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2021 13:18:34 +0200, Olin wrote:

    > Z jakiej mapy czerpiesz takie rewelacje?
    > Na granicy UA-SK jest jeden park narodowy ,,Połoniny" o szokującej
    > powierzchni niecałych 30 000 ha.
    > Nawet w górach wsie po obu stronach granicy dzielą 2-3 godziny marszu, a
    > już na południe od Użhorodu to nieprzebyta dzicz.

    Ale nabijasz sie, czy potwierdzasz?

    Bo teza Roberta to chyba taka, ze ludzi malo, kazdy rzuca sie w oczy,
    szczegolnie "obcy".

    J.

  • 223. Data: 2021-08-30 15:15:09
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 30 Aug 2021 14:34:19 +0200, J.F napisał(a):

    > Ale nabijasz sie, czy potwierdzasz?

    Oczywiście, że się nabijam. Znowu wyskoczył, jak z piwem po 2 euro na
    Słowacji. Zrozumiałem, że tam jest jakaś nieprzebyta dzicz, w której przez
    lata nie widziano człowieka. Ale to chyba nawet lepiej, jeśli chce się nie
    być widzianym. Pisze o jakichś kilkudziesięciu kilometrach między
    miejscowościami, ale tak bywa, kiedy wiedzę o świecie czerpie się z
    własnych wyobrażeń. J
    Jak ktoś nie chce przez krzaki, to może nawet kulturalnie skorzystać ze
    szlaku znakowanego:
    https://en.mapy.cz/s/kokogodoje

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 224. Data: 2021-08-30 18:42:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 30 Aug 2021 15:15:09 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > lata nie widziano człowieka. Ale to chyba nawet lepiej, jeśli chce się nie

    Jakby istotnie byla "nieprzebyta" to moze i lepiej, ale jesli jest
    tylko "bezludna", to gorzej, bo sie czlowiek rzuca w oczy.

> [...]
    > własnych wyobrażeń. J
    > Jak ktoś nie chce przez krzaki, to może nawet kulturalnie skorzystać ze

    No ale na szlaku mozna straznika postawic ...

    J.

  • 225. Data: 2021-08-30 18:47:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 08:25, Dominik Ałaszewski pisze:

    > Tak robią, bo ta wycieczka turystyczna nie tak miała wyglądać.
    > Mieli sobie iść i nie marudzić. A teraz jak nowi klienci się dowiedzą,
    > co spotkało poprzednich, to biznes pójdzie się paść.

    Pewnie masz rację, ale to nie bardzo zmienia postać rzeczy.

    --
    Shrek

  • 226. Data: 2021-08-31 00:51:41
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 30.08.2021 o 18:42, J.F pisze:
    > No ale na szlaku mozna straznika postawic ...

    Wystarczy przelecieć śmigłowcem, albo przejechać samochodem. Po
    Słowackiej stronie możesz godzinami po szlakach chodzić nie napotykając
    nikogo.

    --
    Robert Tomasik

  • 227. Data: 2021-08-31 07:52:32
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 30.08.2021 Shrek <...@w...pl> napisał/a:

    > Pewnie masz rację, ale to nie bardzo zmienia postać rzeczy.

    Ale czego nie zmienia? Że jednak grozi im jakieś straszne
    niebezpieczeństwo w kraju, do którego sobie wykupili "wycieczkę"?

    Bardzo trafnie ujął to Dariusz Matuszak:

    "Amoralne jest umożliwianie przestępcom zarabiania na przemycie
    ludzi i sprawianie, że inni niewinni ludzie kuszeni łgarstwem
    padną ofiarą szalbierstwa i wybiorą się w drogę, która będzie
    kosztować ich majątek i może dla nich skończyć się tragicznie."

    https://wei.org.pl/2021/blogi/bezpieczenstwo/dariusz
    -matuszak/porzadek-pomocy-czyli-kabotyni-i-afganscy-
    partyzanci-z-puszczy-bialowieskiej/

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 228. Data: 2021-08-31 08:12:37
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 31.08.2021 o 07:52, Dominik Ałaszewski pisze:

> [...]
    > padną ofiarą szalbierstwa i wybiorą się w drogę, która będzie
    > kosztować ich majątek i może dla nich skończyć się tragicznie."

    Więc trzeba zgodnie z moralnością ukarać tych przestępców trzymając
    niewinnych ludzi na granicy. To logiczne.
    Można też pomyśleć o rozszerzeniu kary dla przestępców. Ludzi
    koczujących na granicy poszczuć psami i puścić serię z kałacha po
    piszczelach. Przestępcom tak pójdzie w pięty, że zapamiętają tę lekcję
    do końca życia.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 229. Data: 2021-08-31 08:42:13
    Od: Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid>

    Dnia 31.08.2021 Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> napisał/a:

    > Więc trzeba zgodnie z moralnością ukarać tych przestępców trzymając
    > niewinnych ludzi na granicy. To logiczne.

    Ależ Polska nie ma żadnej jurysdykcji na terytorium
    Białej Rusi, więc nie może ich tam ani karać, ani nagradzać.

    Co innego, jeśli Straż Graniczna dała ciała i osobnicy ci
    znajdują się już na terenie Polski. Wtedy dowódcy oddziału
    naganę, a ludzikami trzeba się zająć.

    Jak dla mnie spokojnie Polska mogłaby dawać nachodźcom
    wizy turystyczne (tylko broń Swarożycu żadnych zasiłków)
    bez żadnych warunków, wystarczy, że wycieczkowicze
    zgłosiliby się do konsulatu czy innej ambasady Polski
    na Białej Rusi (chyba jeszcze mamy tam jakieś placówki
    dyplomatyczne?). Mogliby wtedy legalnie wjechać do Polski
    bez wymuszania szantażem moralnym nielegalnego
    przekroczenia granicy.

    Wtedy wzmożeni moralnie bez problemu mogliby przyjąć ich
    pod swój dach i otoczyć opieką, a nachodźcy swobodnie mogliby
    wystąpić o socjal tam, gdzie im go zaoferują.

    Wilk syty i owca cała.

    Pisząc na priv zmień domenę na gmail.

  • 230. Data: 2021-08-31 09:03:19
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Dominik Ałaszewski <D...@g...pl.invalid> pisze:

> [...]
    > pod swój dach i otoczyć opieką, a nachodźcy swobodnie mogliby
    > wystąpić o socjal tam, gdzie im go zaoferują.

    A co Straż Graniczna może zrobić na terytorium Białorusi?
    Bezprawie wtargnąć naruszając suwerenność innego państwa
    z powodu "paru" potencjalnych nielegalnych imigrantów?
    W praktyce Straż graniczna może coś zrobić (bezpośrednio) dopiero
    "metr na terytorium RP3". Bez "Płotu jak u Orbana" "płytkie wtargnięcia"
    są nie do uniknięcia. Z nim też ale będzie już sporo trudniej
    i z automatu będzie pod ręką zarzut klasy "zniszczenia mienia".

    --
    A. Filip