  • 1. Data: 2005-01-24 15:30:23
    Temat: Fotoradary i mandat karny
    Od: "Alex" <a...@p...onet.pl>

    Jak to właściwie jest z pracą tzw. "fotoradarów" ?
    Z tego co wiem to firmy będące ich dystrybutorami wchodzą
    w układ z "odpowiednimi służbami" wypożyczając nieodpłatnie urządzenia
    do testów. (Skuteczność testów zapewne mierzona jest wysokością ściagniętych
    opłat ?)
    Zakładam, że "fotoradar" musi wcześniej przejść badania i uzyskać homologację.
    Czy w świetle polskiego prawa (w niektórych krajach Unii jest to zabronione)
    można tych urządzeń używać "z ukrycia" nie stawiając wcześniej znaku drogowego
    informującego kierowcę o dokonywanym pomiarze?
    Po jakim czasie od zarejestrowania zdarzenia (czy są ograniczenia czasowe?)
    można zacząć pechowemu kierowcy przysyłać korespondencję dotyczącą jego
    przekroczeń ?
    Dziękuję z góry za wszelkie opinie.

    Alex

  • 2. Data: 2005-01-24 19:29:37
    Temat: Re: Fotoradary i mandat karny
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Alex" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > drogowego
    > informującego kierowcę o dokonywanym pomiarze?

    Zgadza się. W świetle polskiego prawa kierowca musi przestrzegać ograniczeń
    predkości.

    > Po jakim czasie od zarejestrowania zdarzenia (czy są ograniczenia
    > czasowe?)

    Po roku wykroczenie się przedawnia.Innych ograniczeń czasowych nie ma.

    Pzdr
    Leszek